לסרי. צילום: אורי קריספין
לסרי בבית החולים. צילום: אורי קריספין

לסרי: "מודה לשר כחלון; חבל הצלה קריטי לבית החולים"

ראש העירייה מודה לשר האוצר על ההחלטה להעביר כ-200 מיליון שקלים לבית החולים אסותא אשדוד שנקלע לגירעון בתוך זמן קצר

פורסם בתאריך: 30.12.18 19:51

     

״אני שמח ומודה לשר האוצר משה כחלון בשם תושבי העיר על ההיענות והסיוע לביית חולים אסותא, מדובר בחבל הצלה חשוב וקריטי להמשך הפעלתו".

כך מסר לפני זמן קצר ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ל"כאן דרום", בעקבות הידיעה, שפורסמה לראשונה הבוקר ב"כלכליסט", ולפיה משרד האוצר יזרים כ-200-240 מיליון שקלים לבית החולים אסותא אשדוד כדי לסייע לו לכסות את הגירעון שבו הוא נתון – בגובה של כ-170 מיליון שקל. לפי תכנית ההבראה יוצמד לו חשב מלווה.

בית החולים באשדוד נפתח רק ביוני 2017. חמישה חודשים אחר כך הושלמה הפעלתו עם פתיחת חדר המיון. למרות הזמן הקצר הוא הספיק לצבור גירעון כבד. ברשת אסותא טוענים שהאשם במדינה שלא מעבירה להם תמיכה כפי היא עושה עם בתי החולים הציבוריים האחרים.

אולם המדינה תקצבה את הקמתו והצטיידותו של בית החולים באשדוד בקרוב למיליארד שקל. לזה צריך להוסיף את הפטורים שהעניקה לו עיריית אשדוד מתשלום מלא של ארנונה והיטלים בשנים הראשונות לקיומו – הטבות שנאמדות בעשרות מיליונים.

לסרי עם ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון, שר הבריאות ליצמן ושר הבינוי גלנט במעמד החתימה על הסכם הגג. צילום: אורי קריספין

לסרי עם ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון, שר הבריאות ליצמן ושר הבינוי גלנט במעמד החתימה על הסכם הגג. צילום: אורי קריספין


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"מבחינתי", הוסיף לסרי, "היציבות והחוסן הפיננסי של בית החולים הינם בראש ובראשונה עניינם של תושבי העיר אשדוד שזכו בביה״ח רק אחרי מאבק ארוך שנים רבות מול המדינה. לכן  נפגשתי עם שר האוצר לפני מספר חודשים בנושא זה ביחד עם פרופ׳ שוקי שמר יו״ר אסותא.

"בפגישה זו גם טענו שהפיתרון היסודי שיבטיח את יציבותו הכלכלית של אסותא לטווח הארוך, הינו הכפלה של מספר המיטות בביה״ח ל-600 מיטות. זו אחת המשימות המרכזיות שהצבתי לעצמי לשנה הקרובה, מול משרדי האוצר והבריאות, ואני מקווה ומאמין שהיא תושג בזמן הרבה יותר קצר ממשך המאבק להקמת ביה״ח״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר