המתנדבת זוהר זוביב והחייל מיכאל שובל צילום: דוברות מד"א
המתנדבת זוהר זוביב והחייל מיכאל שובל צילום: דוברות מד"א

טיפת מזל: איבד את הראייה בעין אחת, אך שוקל את גיוסו מחדש

חודש ימים לאחר ההסלמה האחרונה, ניכר כי שובל מיכאל שער בשיקום מתקדם אך את ראייתו בעין שמאל, איבד לגמרי. כעת אימו מספרת על מחשבותיו לחזור לשגרה המבצעית

פורסם בתאריך: 17.12.18 09:06

     

החייל שובל מיכאל שער, שנפגע באורח קשה לפני חודש ימים מירי נ"ט לעוטף עזה בעקבות ההסלמה בדרום, נמצא כעת בשיקום ראש בבית חולים תל השומר ולדברי אימו מדבר על הרצון לחזור לשרת בצה"ל.

חודש ימים לאחר שנפגע מרסיסי נ"ט ופונה לסורוקה, שער נמצא בשיקום ראש בתל השומר, כאשר איבד את ראייתו בעין שמאל. משפחתו, שעברו מאשדוד לגן יבנה לפני כשנתיים, מלווה אותו בכל רגע ומתרגשים לצפות בהתקדמות ההחלמה. אימו מיכל, מספרת על המחשבות שעולות על חזרה לגיוס ועל איבוד הראייה.
איך זה מרגיש שחודש ימים אחרי האירוע הוא מצליח לתפקד?
"מרגיש מצוין, מקווים שזה ימשיך ככה. הוא צולע עדיין, יש שריר שנפגע ברגל ימין והוא לא מצליח לגמרי ללכת, לכן הוא בכיסא גלגלים".
איך הראייה שלו?
"את הראייה הוא איבד בעין שמאל. לגמרי לצערנו. הרשתית ניזוקה לגמרי, ואלא אם כן הטכנולוגיה בארץ או בחו"ל תתפתח לכיוונים נוספים, כרגע אין השתלת רשתית, רק קרנית".
בהקשר לתקשורת היומיומית בין הוריו וגורמים מצה"ל, נאמר שיש קשר שוטף, ואף שוקלים את גיוסו החוזר לאחר השיקום. לדבריה, תחילה היא התנגדה בכל תוקף להיותו ממשיך לשרת אך כעת ועם שיקומו המתקדם, הם משאירים זאת להחלטת שובל עצמו. "עוד לא יודעים, הוא כרגע מתנדנד, הוא עדיין בתקופה של החלמה אז הוא לא יודע בדיוק מה הוא הולך לעשות הלאה".
אם כן, הוא מדבר על הרצון שלו?
"אם הוא חוזר, הוא רוצה לחזור לתפקיד שגויס אליו. אמרו לו שאם הוא יתפקד בצורה מלאה אז הוא יוכל גם עם עין אחת. קודם כל שיחלים, ואז נדבר על זה".

הוריו בקשר גם עם ההורים מהיחידה, שגם הם, לדבריה, חוו טראומה מהפיגוע הזה, ומוסיפה "מקווה שאלוהים ישמור על כולם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר