סופגניה. צילום: דוברות אסותא

סופגניה: עשו זאת בעצמכם

עונת החורף התחילה ואיתה הגיע אלינו חג החנוכה שמתאפיין כחג האורים והסופגניות, הבאנו לכם כמה טיפים שיעזרו לאכול סופגניה עם פחות רגשות אשם

פורסם בתאריך: 30.11.18 11:55

     

לא צריך להגיע ל-2.12, יום ראשון, כדי לאכול סופגניה, שהרי ידוע שבמאפיות, בקונדיטוריות ובסופרים השונים אפשר למצוא אותן כבר מחודש שעבר, אבל הבאנו לכם כמה טיפים שיעזרו לאכול סופגניה עם פחות רגשות אשם.

יחד עם ארוחות משפחתיות, הדלקת נרות, ומסיבות עם הילדים מצטרפים להם בצק, שמן, אבקת סוכר וריבה מטוגנים יחד והמאפיינים הלאומיים של חג זה- הרי הם הלביבות והסופגניות.

הטיגון, כמו שכולנו יודעים, הינה שיטת בישול שאינה מומלצת. זאת מכיוון שאכילה רבה של שומנים, לא רק שמובילה להשמנה, אלא גם למחלות לב ועוד. אבל בחנוכה כמו בחנוכה, לחלק מאיתנו קשה לוותר על טעם הסופגניה.

מערכת "כאן דרום" מצרפת לכם מספר עצות ממיכל קרייטר, מנהלת היחידה לתזונה באסותא- עצות שיעזרו לכם להמשיך ולאכול סופגניות, עם קצת פחות רגשות אשם:

  • ניתן לאפות את הסופגניות ולא לטגנן. מכינים את בצק הסופגנייה כרגיל ויוצקים אותו לשקעים בתבנית של מאפינס, מכניסים לתנור עד הזהבה. הסופגניות האפויות מכילות מחצית מכמות הקלוריות של הסופגניות המטוגנות.
  • הולכים בכל זאת על טיגון? הוסיפו כמה שפחות סוכר לבצק. הסוכר משפיע על כמות השמן שסופגת הסופגנייה בשעת טיגונה.
  • טיגון הסופגניות בשמן עמוק עדיף על פני טיגון במחבת כי כך נספג פחות שמן.
  • מומלץ להשתמש בשמן קנולה, שהוא שמן חד בלתי רווי.
  • טיגון הסופגניות בטמפרטורה נמוכה מדי (170 מ"צ), יגביר את ספיגת השומן, והטיגון בטמפרטורה גבוהה יותר (185 מ"צ) יקטין את ספיגת השומן. חשוב לזכור שטמפרטורה גבוהה מדי פוגעת באיכות השמן.
  • החימום פוגע באיכות השמן ולכן לא מומלץ לעשות שימוש חוזר באותו שמן.

 

  • אפשר להחליט שאוכלים רק סופגנייה אחת בשבוע החג ולהשתדל לעמוד בזה. לקבוע מראש באיזה מהאירועים הרבים נאכל סופגנייה.
  • בכדי לא לעלות במשקל בחופש ובמיוחד בחנוכה, כדאי להמשיך עם ארוחות מסודרות ופעילות גופנית. נצלו את החג לטיולים ולפעילות משפחתית מהנה.
  • אם התפריט שלכם מכיל גם ירקות, גבינות (עד 5%), לחם מלא, בשר רזה או דגים – סופגנייה אחת לא תזיק. יחד עם זאת, חשוב לזכור שסופגנייה מיני שווה כ- 250 קק"ל, סופגניה רגילה אחת שווה כ – 500 קלוריות, סופגניה/ דונאט בטעמים עם תוספות יכולה להגיע ל 800 קלוריות, כך שמומלץ לא להפריז- לבחור בסופגניה קטנה ללא תוספות ולהתייחס אליה כאל ארוחה מלאה ולא כקינוח…

    טיפ אחרון:
    כדאי לזכור שאת השמן ייעדו המכבים להדלקת המנורה ולא למאכל, תחשבו על זה אם תרצו לשמור על הדיאטה… חג שמח!

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר