טיפול שיקומי בבית 3-שיקום בית אשדוד קרדיט צילום אולגה שרמן (2)

חדש באשדוד והסביבה: אשפוז שיקומי בבית

שירות חדש לתושבי אשדוד והסביבה מאפשר לקבל את הטיפול המיטבי בביתם ,על ידי צוות רב מקצועי של רשת "בית בלב" מקבוצת מכבי שירותי בריאות

פורסם בתאריך: 25.11.18 11:45

     

אנשים רבים זקוקים מדי שנה לאשפוז שיקומי לאחר אירוע בריאותי כדוגמת אירוע מוחי, טראומה, שבר באגן ועוד. האשפוז השיקומי מסייע לחזור לתפקוד המרבי האפשרי ומעלה הסיכוי להמשך חיים עצמאיים וטובים. שירות חדש לתושבי אשדוד והסביבה מאפשר לקבל את הטיפול המיטבי בביתם ,על ידי צוות רב מקצועי של רשת "בית בלב" מקבוצת מכבי שירותי בריאות.

 

צביה כינור מיבנה לקתה באירוע מוחי, שלאחריו כל הצד השמאלי של גופה היה משותק. הקושי העיקרי שלה היה עם הרגל, היא התקשתה ללכת. צביה נזקקה לשיקום והופנתה ע"י מכבי שירותי בריאות לאשפוז שיקומי בביתה. "היה לי חשוב מאוד לחזור לתפקוד רגיל מאחר ועד לאירוע שעברתי הייתי אישה בריאה ועצמאית", אומרת צביה. "הופתעתי לדעת שאני יכולה לקבל את כל הטיפול הרפואי בבית ושכל הצוות יגיע אליי. זכיתי להיות מטופלת ע"י צוות מקצועי ורגיש, שבעבודה קשה ובהתמדה, הצליח להחזיר אותי לתפקוד מלא לאחר 35 ימים בלבד. הפיזיותרפיסטית שטפלה בי עשתה עבודה מושלמת ולא הרפתה גם ברגעים הקשים ביותר, כמו כן הרופא וקלינאית התקשורת שטיפלו בי עשו את עבודתם נאמנה".

 

היתרון המשמעותי ביותר של השיקום הביתי הוא הזמינות שלו – הוא מתחיל בתוך 24 השעות הראשונות מרגע ההפניה לשיקום, זאת בשונה לזמן שנאלצים לרוב המטופלים להמתין עד שמתפנה מיטה במוסד שיקומי. העומס על מוסדות השיקום גדול ויש חוסר במיטות אשפוז ומטופלים נאלצים פעמים רבות להמתין בין מספר ימים למספר שבועות. המטופל עובר לאחריות ולטיפול צוות רב מקצועי של ״בית בלב״, אשר מגיע אל בית המטופל. הצוות מונה אנשי מקצוע בתחומי הפיזיותרפיה, רופאי שיקום, מרפאים בעיסוק, קלינאות תקשורת, דיאטניות, פסיכולוגים (ע"פ הצורך), עובדות סוציאליות ואחיות. היתרונות בטיפול שיקומי בבית הם עצומים במונחים קליניים: האשפוז בסביבה הטבעית טוב יותר ונוח יותר למטופל, אין סכנה של הידבקות בזיהומים, נפילות, תזונה לקויה, הפרעות בשינה, מצבי דחק נפשיים, דיסאוריינטציה ובלבול וירידה תפקודית.

 

מדובר בפרויקט  משותף של "בית בלב" הרשת המובילה בישראל לגיל השלישי מקבוצת מכבי, בית החולים אסותא אשדוד ומכבי שירותי בריאות. היחידה מלווה מטופלים בתהליכי שיקום בתחום האורתופדיה המתוכננת (החלפות מפרקים), תחום האורתופדיה על רקע טראומה (שברים, נפילות), נוירולוגיה (אירועים מוחיים) וירידה תפקודית כללית על רקע מחלות שונות ואשפוזים ממושכים. העבודה בשיתוף פעולה עם בית החולים אסותא באשדוד מאפשרת לצוותים לראות את מרבית המטופלים שמאושפזים בבית החולים עוד לפני שהם מגיעים לתהליך השיקום בביתם וכך נרקמת מערכת אמון טובה יותר ברצף הטיפולי. כמו כן, מטופלים שעברו שיקום בית, בתום תהליך השיקום, יכולים להמשיך את הטיפול במכוני השיקום של מכבי ובכך ממשיך הרצף הטיפולי גם בתוך הקהילה . האשפוז השיקומי ניתן בעיר אשדוד והסביבה (יישובי גדרות מסביב לאשדוד),רחובות, יבנה , וגם אשקלון.

 

"אנו שמחים להיות חלק מפרויקט משותף שמטרתו לשדרג את איכות השירות לחולה ומתן המענה המקיף ביותר לשיקומו בבית, בצורה היעילה והטובה ביותר " אומר יגאל וידאל, מנכ״ל רשת "בית בלב".  ״כל אחד מהגופים השותפים לפרויקט תרם להצלחתו, ונוצרת סינרגיה מלאה לטובת כל המטופלים".

 

"אנו עדים לכך שניתן להביא את השירות השיקומי ברמה המקצועית הגבוהה ביותר לביתו של המטופל, ובכך לאפשר לו להשתקם בסביבתו הטבעית, עם תוצאות ארוכות טווח" אומר רועי שקד, מנהל שיקום בית אשדוד "בית בלב"  

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר