הכניסה לחדר המיון בביה"ח אסותא אשדוד. צילום: שני מלכה
הכניסה לחדר המיון בביה"ח אסותא אשדוד. צילום: שני מלכה

הסכם חדש בקרוב: אסותא ומשרד הביטחון

דוברות בית החולים אסותא: "בימים אלו אמור להחתם הסכם עם משרד הבטחון"

פורסם בתאריך: 11.11.18 13:40

     

תלונות שהופנו לאחרונה למערכת "כאן דרום" מפי חיילים על הבעיתיות בהסדר התשלום בטיפולם הרפואי בבית החולים אסותא אשדוד, הפנו את תשומת ליבנו לבדיקה בנושא.

"ידעתם שחייל אשדודי שצריך מיון לא יכול להגיע לאסותא כי אין להם הסדר עם הצבא, זה לא הזוי?" כך עולה מדברי החייל, אשר שמו שמור במערכת.

מבדיקה ראשונית עולה כי היות ובית החולים הוקם רק לאחרונה, בנובמבר 2017, עדיין אין לו הסכם התקשרות אל מול משרד הביטחון בנוגע להסדרת טיפול בחיילים ללא עלות. זאת לעומת, בית החולים 'ברזילי' באשקלון שנפתח עוד ב-1961. יש לציין כי 'אסותא' אשדוד הוא בית החולים הציבורי החדש הראשון שנבנה בישראל ב-40 השנים האחרונות.

מדוברות בית החולים נמסר: "בית החולים אסותא אשדוד, הינו בית חולים ציבורי ולפיכך מחויב על פי חוק, לטפל בכל פונה לחדר המיון. בקבלה למיון יש לחתום על התחייבות תקציבית שמשמעותה תשלום עבור פניה למיון או לחילופין המצאת התחייבות מצה״ל. החלטת צה״ל אם לאשר למטופל התחייבות תקציבית בדיעבד עבור פניה שכזו, תלויה בקרטריונים שנקבעו בחוק".

בנוסף, העבירו כי יש צפי קרוב לחתימה על הסכם התקשרות: "בימים אלו אמור להחתם הסכם עם משרד הבטחון, שיקל על החיילים לקבל שירות אמבולטורי (טיפול חוץ) ולא רק דרך המיון".

טרם קיבלנו תגובה ממשרד הביטחון, נשמח לפרסם לכשתתקבל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר