צילום: יעקב נחומי

מפגש מרגש בין אשדודי שתרם מח עצם לאישה שהציל

אנג'לה לוזה מקרית מוצקין חלתה בלוקמיה אגרסיבית ונזקקה לתרומת מח עצם כדי לשרוד. יניב אדרי מאשדוד, שהצטרף למאגר התורמים הלאומי של "עזר מציון" היה האיש שהציל את חייה. השבוע השניים נפגשו לראשונה: "הכל מתגמד לעומת הצלת חיים"

פורסם בתאריך: 7.11.18 12:53

     

"איך אני יכולה להודות לאיש שהציל אותי ובזכותו אני יכולה להמשיך ולגדל את הילדים שלי?". כך אמרה השבוע בהתרגשות אנג'לה לוזה, 34 מקרית מוצקין, במפגש עם יניב אדרי, 32 מאשדוד, שתרם לה מח עצם והציל את חייה. השבוע השניים נפגשו לראשונה ב"בית אורנית", מרכז הסיוע של עזר מציון לחולי סרטן.

הכל החל לפני שנה וחצי. לוזה, נשואה ואם לשני ילדים, חשה בחולשה ובעייפות, והבחינה שעל גופה הופיעו פצעים. לאחר שהתסמינים לא נעלמו, ונוספו להם אף כאבי בטן קשים, היא הופנתה לחדר המיון. היא אושפזה ובמהלך אשפוזה היא אובחנה כחולה בלוקמיה אגרסיבית. "הדבר הראשון שחשבתי עליו היה מה יהיה עם הילדים שלי?", היא אומרת ומוחה דמעה. "הבת הקטנה שלי הייתה רק בת שנתיים. דאגתי גם לאמא שלי, כי אני בת יחידה".

לאחר שעברה סדרת טיפולים מפרכים שכללו כימותרפיה אינטנסיבית ושהות ממושכת בבידוד, נקבע כי היא זקוקה להשתלת מח עצם כדי לשרוד. למזלה, נמצא עבורה במהירות תורם מתאים: יניב אדרי, נשוי ואב לשלושה, בעל חברת הובלות שהצטרף למאגר של "עזר מציון". "אני אפילו לא זכרתי שהצטרפתי למאגר", הוא נזכר ברגע שבו התקשרו אליו מעזר מציון ומסרו לו כי נמצא מתאים לתרום חיים. "כשפנו אליי, זה היה ממש הפתעה עבורי. כמובן שמיד אמרתי כן. לא עניין אותי מה צריך לעבור ואם יש תופעות לוואי. הכל מתגמד לעומת הצלת חיים".

ההשתלה הצליחה, ולוזה ניצחה את המחלה. השבוע השניים נפגשו לראשונה. "כמה שהתרגשתי לראות סוף סוף את האיש שהציל אותי", אומרת לוזה. "בזכותו אני יכולה לגדל את הילדים שלי וליהנות מהחיים".  

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עזר מציון הוקם לפני עשרים שנה. יש בו 943,861 תורמים פוטנציאליים שבזכותם בוצעו 2,936 השתלות מצילות חיים. המאגר הוא המאגר היהודי הגדול בעולם. "סיפורם של יניב ואנג'לה ריגש אותי", אומרת מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר. "זה כבוד ומרגש להיות שותפים בהצלת חיי אדם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר