אנשים מיוחדים בקהילה – יום עיון לעירייה ואסותא

בבית החולים אסותא אשדוד התקיים יום עיון ייעודי אשרעסק באנשים המיוחדים בקהילה. "אני לא שקוף - אני ילד עם מגבלה" היה השם ליום העיון והוא נולד לאור שיתופי הפעולה  בין בית החולים למינהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד

פורסם בתאריך: 5.8.18 17:01

     

מנתוני הלמ"ס עולה שכיום 20% מהישראלים הם אנשים עם מוגבלות (כל אדם חמישי הוא אדם עם מוגבלות).  בבית החולים אסותא, נחשף הצוות הרפואי למשפחות ולאנשים עם מגבלה אחת או יותר בשיעור גבוה יחסית לאוכלוסייה. לאחרונה התקיים יום עיון ייחודי בבית חולים אסותאפרי שיתוף פעולה של בית החולים עם מחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים באשדוד. יום העיון שעמד בסימן "אני לא שקוף – אני ילד עם מגבלה", התמקד בנושא של מתן שירות רפואי לילדים עם מוגבלות, ותוכנן ע"י ועדת היגוי שבה שותפו כל הגורמים האחראים: המטה הארצי של שירותי הרווחה, מחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד, קהילה נגישה, המרכז למשפחות מיוחדות, נציג הורים ונציגים מבית חולים אסותא אשדוד.

כשבית חולים אסותא אשדוד תוכנן, היה ברור שהוא ייבנה בסטנדרטים הגבוהיםשל נגישות מתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה), ועכשיו שוקד הצוות שם על הנחלת נושא נגישות השירות. לשם כך חברו באסותא למחלקת שיקום במנהל לשירותים חברתיים בעיר, כדי לפתח יחדיו את נושא מתן שירות רפואי נגיש ורגיש לאנשים עם מוגבלות, וכצעד ראשון נבחר מערך הילדים להוביל את הפיילוט.

חזון מנהל מוגבלויות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, משקף את תפיסת העולם כי האדם במרכז. במחלקת שיקום מפתחים כל הזמן מגוון שירותים ומענים לצורכי האדם עם מוגבלות ברצף הגילאי בהתייחס לרצונותיו ויכולתו, תוך שמירה על ערכים אוניברסליים. המעטפת לאדם ולמשפחתו במסגרות הדיור והקהילה, מטרתן לאפשר לכל אדם עם מוגבלות חיים בעלי משמעות כפי שהיא נתפסת בעיניולממש את עצמו ולנסות להביאו לתפקוד עצמאי מרבי על מנת לאפשר השתלבות מיטבית ותורמת בהתאם ליכולותיו בפיתוח אישי, תעסוקה, פנאי ודיור בקהילה, על אף המוגבלות ובהתאמה לאמנה הבינלאומית לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שמדינת ישראל חתמה עליה ואישרה אותה. 

שיתוף הפעולה בין בית החולים אסותא-אשדוד, הרשות המקומית אשדוד ומנהל המוגבלויות במשרד הרווחה, מבטאים את חזון בית החולים עם דגש וזרקור על חשיבות מתן טיפול רגיש ונגיש למטופלים.

שתי מטרות היו ליום העיון:

1.     חשיפה צוות העובדים לאוכלוסיית הילדים עם מוגבלות.

2.     מתן כלים להתמודדות בטיפול בילדים עם מוגבלות.

 

ביום העיון השתתפו נציגים מכל הסקטורים בצוות בית החולים:  רופאים, אחיות, מקצועות הבריאות, טכנאים, מזכירות, כוח עזר, סניטרים ואנשי ביטחון. יום העיון שילב ידע מקצועי ותאורטי וכלל בתוכו נושאים ממוקדים ורלוונטיים לעולם התוכן של ילדים עם מוגבלות. התקיים מפגש עם אב ובנו "חצי שלי חצי שלו", אשר שיתפו אותנו במסע היום יומי שלהם מרגע הלידה ועד היום. אחריו נערך פאנל פתוח -שאלות ותשובות בהשתתפות חיה יוסף – אחות ראשית ארצית בשירות לשירותי בריאות משרד העבודה והשירותים החברתיים,  איה גבאי בלינקוב– ראש אגף הסיעוד בית חולים אסותא אשדודאורנה טוביאס – מנהלת מחלקת שיקום, המנהל לשירותים חברתיים אשדוד ו-טל בן דוד – נציג המשפחות, אשר ענו לשאלות הקהל: למי פונים אם יש בעיה במהלך האשפוז או בשחרור?, איך שומרים על רצף הטיפול?, כיצד מתבצעת העברת המידע במשפחות עם ילד עם מוגבלות?, איך מודדים את חוסר הענות לטיפול של הצוות המטפל?, האם יש מסגרות הנותנות הדרכה/תמיכה לצוותים המטפלים ולמטפלים העיקריים? 

לקינוח הופיע הרכב מוסיקלי של צעירים ואחיהם עם וללא מגבלה, "לגעת בלב", אשר נגעו בלב של כולנו וריגשו אותנו עד דמעות, ובתום יום העיון המשתלמים מילאו משוב, שהיה חיובי, ובו הדגישו כי יום העיון חיזק אצלם את הצורך בלמידה ובהכשרה ספציפית בתחום זה של מתן שירותים לילדים עם מוגבלות, תרם להתפתחותם המקצועית ומידת שביעות הרצון הייתה גבוהה מאוד, חלקם גם ציין שיש לו עניין להשתלב בהובלת התחום בבית החולים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר