סוף עצוב. נעמה ז"ל ואחיה יואב
סוף עצוב. נעמה ז"ל ואחיה יואב

חלום ליל קיץ ושברו: נפרדים מנעמה טרבלסי

נעמה רק בת 15 וחצי הלכה לעולמה לאחר שחלתה בסרטן. היום היא הייתה אמורה לשחק במחזה של שייקספיר במסגרת תיאטרון "ברמוזה" שבו הייתה פעילה, ובמיוחד העבירו עבורה את המיקום לבית החולים שלה, אך ביום שישי תשו כוחותיה

פורסם בתאריך: 24.6.18 21:04

     

 

 ההצגה "חלום ליל קיץ" הועברה לבית החולים שניידר כדי לאפשר את השתתפותה של נעמה טרבלסי, שחקנית בתאטרון הקהילתי בת 15 וחצי מאשדוד, שנפטרה בסוף השבוע ממחלת הסרטן.

נעמה, תלמידת תיכון מקיף ד' ופעילה בתאטרון "ברמוזה" מזה כשלוש שנים הובאה למנוחות היום בבית העלמין באשדוד.

נעמה התנדבה והשתתפה בערבי הומור, הצגות ופעילויות רבות בקהילה בעיר אשדוד ואף העלתה יחד עם אחיה יואב הצגה בשם "כל אדם".

נעמה ז"ל ואחיה יואב

נעמה ז"ל ואחיה יואב

 

"תאטרון ברמוזה עבורי הוא משפחה שנייה שלי" אמרה נעמה בעבר, ואכן התאטרון הפך להיות בית שני לה ולבני משפחתה – הוריה: גילת ואיציק ואחיה: מאיה ויואב – והיה למשמעותי ביותר עבורה – אם מתוך הכישרון האישי שלה ואם מתוך החיבור למקום, לבני הנוער ולקהילה המקומית.

נעמה ז"ל עם נטע גרטי

נעמה ז"ל עם נטע גרטי

למרבה הצער והכאב בשנה האחרונה עמה חלתה במחלת הסרטן ולמרות הקשיים הפיזיים והנפשיים היא לא הפסיקה לפקוד את התאטרון, ללמוד טקסטים בזמן שהותה בבתי החולים ולו רק לשמור על שגרת חיים "בריאה" עד כמה שניתן.

ביום ראשון הקרוב היה אמור לעלות באשדוד המחזה "חלום ליל קיץ" (מאת ויליאם שייקספיר) בהשתתפותה, אך בשל מצבה הקשה הוחלט להעביר את ההצגה לבית החולים שניידר בו היא מאושפזת ובכך גם לנסות לרומם את רוחה.

יש דרכים רבות להשפיע ולגעת בלב האנשים, נעמה עשתה זאת בהצלחה רבה ובקבוצת תאטרון "ברמוזה" סברו כי  זה המעט שאפשר היה לעשות כדי להודות על תרומתה. ההצגה הייתה אמורה לעלות על  הבמה באולם המצוי במלונית 'אורנים' המופעל על ידי 'עזר מציון' היום בשעה 18:00, אך ביום שישי האחרון לפנות בוקר נפטרה נעמה כשסביבה בני משפחתה הקרובים.

 

בלוויה רבת המשתתפים היום בצהריים ספדו לה הוריה ובני משפחתה ועין אחת לא נותרה יבשה. ג'רום ארוש, מנהלה של קבוצת התאטרון "ברמוזה" ספד לה בלוויה בשם כל חבריה והצוות, "נעמה יקרה, מי היה מאמין שנגיע לרגע הקשה הזה? אני זוכר את הרגעים שלך עם הטקסטים של "חלום ליל קיץ" מאת  שייקספיר,  שהינו אמורים להציג הערב בבית החולים "- אמר ג'רום-"כולנו נרתמנו למשימה  בשביל להביא את עצמנו למקום הזה.

עם אניה בוקשטיין

עם אניה בוקשטיין

היה זה כל כך טבעי כי זה המהות שלנו התיאטרון שאת חלק ממנו ,המהות שלנו היא ערך כבוד האדם, חינוך לשיח, לאהבת אדם, לנתינה, לערכים אנושיים ולהמון שמחת חיים, כל מה שאת בעצם מייצגת. התיאטרון היה לך ולאחיך  וגם למשפחתך הבית השני. הפעילות בתאטרון העניקה לך כוח והיחסים יוצאי הדופן עם מירב הבמאית שלך העניקו לך כוח. החיים הם במה וכולנו שחקנים – היום את השחקנית הראשית ותראי כולנו כאן איתך נעמה יקרה, אין אדם שלא היה מתחבר לקסם האנושי שלך. היום תיאטרון  "ברמוזה" מוריד מסך ונפרד ממך בהצדעה על מי שאת ודעי לך שתהיי איתנו תמיד. אנחנו נעמיד את ההצגה לכבודך יחד עם חברים ומשפחה ואני בטוח שתהיי איתנו ברוחך כדי לראות את זה".

הבמאית מירב אלטחן-אלבז מהתאטרון כתבה: "נעמונה שלי… לפני 3 שנים הגעת עלינו עם החיוך הגדול שלך למשפחת ברמוזה. ולא היה צריך הרבה חדרת ללב של כול אחד ואחת מאיתנו
זכיתי להכיר ערה עם עוצמת נפש אדירות. לימדת אותי לא מעט אם הנעימות שבך ורוח ההתנדבות ואהבת אדם. אהבת התאטרון אצלך הייתה חזקה ביותר. עד הרגע האחרון נלחמת ולא ויתרת והחלטת שב-6\24 לעלות את מופע סיום השנה עם המחזה "חלום ליל קיץ" בשניידר. התרגשנו מהמעמד אך כנראה שתכננו לך מופע יחיד עם קהל אינסופי שאוהב ומעריץ ויתגעגע אלייך.
נעמונה… ילדה מבורכת אתגעגע אלייך מאוד".

חבריה של זיוה לקבוצת התאטרון  התקבצו שעות ספורות אחרי הלוויה באולם החזרות כדי להשמיע דברים לזכרה ולספר על תחושותיהם.

נעמה"ז"ל עם גילה אלמגור

נעמה"ז"ל עם גילה אלמגור

עידו גרינברג, איש ערוץ 10, שהיה לאחד ממכריה כתב בדף הפייסבוק האישי שלו ,"נעמה טרבלסי היא נערה שהכרתי באינסטגרם דרך #משפטאחדביום התכתבנו ארוכות, צחקנו מלא, ודיברנו על המחלה הנוראית שלה. היא הגיעה לחבק ולבקר בפופ אפ בעזריאלי בתל אביב והעמסתי עליה חולצות כמו אימא שמעמיסה סירים לילד ששב הביתה. היא היתה מאושרת. לפני מספר דקות הודיעו לי שנעמה נפטרה אמש בבית חולים שניידר, כתוצאה ממאבק קשה במחלה הבלתי נתפסת הזו. נעמה, תודה על הזכות לקחת חלק בשגרה הקשה של בית החולים, תודה על הזכות לשמח מעט ולהאיר את הלב היפה הזה שלך. הפעם המשפט הזה הוא שלך. והלוואי והייתי מקדיש לך אותו על החלמה ולא על מוות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר