רופאי ביה"ח אסותא אשדוד שיעניקו את השירות במוקד החדש. צילום: מכבי
רופאי ביה"ח אסותא אשדוד שיעניקו את השירות במוקד החדש. צילום: מכבי

מכבי: מוקד חדש לעזרה ראשונה ברובע ד'

יש מקרים שלא מחייבים הגעה מיידית לחדר המיון ולשם כך נפתח השירות החדש

פורסם בתאריך: 7.6.18 19:15

     

החל מהשבוע: שרות חדש בקופת חולים מכבי באשדוד: מוקד רפואי ברובע ד' שאותו מאיישים רופאים מבית החולים אסותא, המתמחים בטראומה, ונותנים מענה מידי לחבלות, תפרים ושברים. במידת הצורך הם מפנים את המטופלים בקלות ובמהירות לבית החולים אסותא באשדוד. אם תרצו, זהו מעין "מר"ם למבוטחי מכבי".

תפקידו של המוקד הוא לטפל במגוון פגיעות כגון חבלות קטנות, חתכים ואפילו שברים. העיקרון המנחה הוא מתן מענה מידי לפציעות מסוג זה ללא צורך להגיע למיון ברוב המקרים. מדובר בלא פחות משרות נגיש ומידי, שכן עד כה במקרים כאלו היו המטופלים מופנים לחדר מיון ממרפאות האם שלהם, או שמגיעים ישירות למיון. מעכשיו המציאות משתנה לטובה, מה שיחסוך זמן רב לחברי הקופה.

חמישה רופאים יעבדו במסגרת המוקד, בו יינתנו גם צילומים ושירותים כמו גיבוס ותפירה. בשלב ראשון יפעל המוקד בימים שני, שלישי וחמישי בין השעות 8:30-14:30 במרכז הרפואי של מכבי באשדוד ד'.

אחד הרופאים, ד"ר יניב נור, תושב אשדוד. הארבעה הנוספים הם ד"ר טל קליניאן, ד"ר אוהד סגל, ד"ר איתן יוהנס וד"ר מוטי צוקר.

פרופסור מיכאל דקסלר, מנהל מחלקת אורתופדיה בבית החולים באשדוד ומי שמוביל את הפרויקט מטעמו, אמר: "היתרון העצום של המוקד הוא בכך שנוצר קשר טיפולי ישיר בין המוקד לבין בית החולים. לא צריך לקבוע תור למוקד, ברגע שאתה מגיע למעשה אתה מקבל את כל השירותים במקום אחד, כך למשל אם נחבלת הגעת למוקד, וחלילה צריך המשך טיפול כמו ניתוח, אנחנו נדאג לקבוע תור עבורך במחלקה בבית החולים. אבל במקרים רבים כלל אין צורך בהגעה לבית החולים, למשל במקרה של שבר  עוברים את הסינון הראשוני במוקד, ואז עוברים  את כל הטיפול בקהילה. צילום וגיבוס במידת הצורך. אבל לכל הדברים הפשוטים שלא היה מענה בעבר בקהילה אנו נותנם מענה כיום, זה גם מקל על העומס וההמתנה במיון למקרים האקוטים".

"המוטו שלנו הוא קהילה – תחילה", סיפרה השבוע מנהלת מרחב אשדוד במכבי שרותי בריאות נועה דרור-לביא. "הרציונל הוא לתת מענה קודם כל בקהילה, השילוב הזה בין המרפאות בקהילה לבית החולים, הוא שילוב מושלם לטובת חברי 'מכבי שירותי בריאות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר