מרפאת הכללית ברובע י"א. צילום: רבקה יניב
מרפאת הכללית ברובע י"א. צילום: רבקה יניב

הצילו, אחות!

לא ייאמן! זה יותר מחודש שבמרפאת שירותי בריאות כללית ברובע י”א באשדוד, שמשרתת אלפי מטופלים משלושה רבעים — י”א, ט”ו וי”ב — עובדת רק אחות אחת, שהיא גם האחראית על הסיעוד במרפאה, במקום שתי אחיות שאמורות לאייש אותה. התוצאה: מטופלים, בהם נכים וקשישים, ממתינים הרבה מאוד זמן והעומס גדול

פורסם בתאריך: 21.5.18 10:09

     

לפני כשבועיים ציינו בישראל את יום האחות הבינלאומי, ובשירותי בריאות כללית החליטו לקיים את האירועים בסימן “אחות בגובה העיניים”. את ציון יום האחות הבינלאומי חגגו נציגי שירותי בריאות כללית יחד עם אחרים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ובהם בין היתר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר הסתדרות האחיות אילנה כהן. כינו שם את האחות “מלאך, קרן אור ועמוד האש” ואמרו שמגיע לציבור לקבל טיפול.

אלא שהמטופלים במרפאת שירותי בריאות כללית ברובע י”א באשדוד לא מצאו סיבה למסיבה. כשהביטו נכחם לא ראו אחות בגובה העיניים, לא קרן אור ולא עמוד אש. שכן במרפאה יש רק אחות אחת במקום שתיים.

תוצאת היעדרות מחצית מצוות האחיות במרפאה היא בלתי נסבלת. עשרות מטופלים גודשים את המרפאה, צובאים על חדר האחות היחידה ומחכים שעות ארוכות כדי לקבל טיפול.

המחשה: אחות עושה בדיקת דם. צילום: אי.אס.אי.פי

המחשה: אחות עושה בדיקת דם. צילום: אי.אס.אי.פי

גם כותבת שורות אלה, שהיא מטופלת במרפאה, הייתה שם ונוכחה במצוקת המטופלים בשטח. “חיכיתי כשעה וחצי לעשות אק"ג. כשבדרך כלל אני ממתינה עשר דקות”, סיפרה מטופלת בשנות ה—70 לחייה. מטופל אחר, גם הוא בשנות ה—70 לחייו, שסבל מקוצר נשימה המתין יותר משעה לאינהלציה.

בחדר השני, שאותו כאמור לא מאיישת אחות כבר יותר מחודש, קיבלה מטופלת עירוי. זו נאלצה לרוץ ולהזעיק את האחות, שקיבלה מטופלים בחדר ממול, כדי שתתקין מחדש את המחט שיצאה ממקומה. מטופל שהגיע כדי להחליף תחבושת לאחר טיפול כירורגי שעבר יום קודם לכן המתין כשעה.

מטופל קשיש ישוב בכיסא גלגלים, שהיה מלווה במטפלו, עובד זר, המתין כשעה כדי לקבל זריקה. אישה בשנות ה—50 לחייה המתינה כמעט שעה כדי שהאחות תוציא לה מהמחשב תוצאת בדיקה שהייתה אמורה להביא לבית החולים, ששם הייתה אמורה להתאשפז במהלך אותו היום לקראת ניתוח. אם עם תינוק, שלא הפסיק לבכות, המתינה חצי שעה, התייאשה והלכה. עולה חדשה מצרפת נדהמה כי לא הבינה מה פשר עשרות הממתינים לאחות. אחד הנוכחים דובר צרפתית הסביר לה. היא תפסה את הראש בשתי ידיה וחזרה כלעומת שבאה. ואלה כמובן רק דוגמיות.

 

מתגובת שירותי בריאות כללית מתברר שמטופלי המרפאה יצטרכו להתאזר בסבלנות. לדברי אופיר לוי, דובר שירותי בריאות כללית במחוז המרכז, “אכן, בתחילת חודש מאי יצאה אחות לחופשת לידה, ונאחל לה מזל טוב. בשל כך נערכה מנהלת אשדוד בכללית בהתאם ותגברה את תחום הסיעוד במרפאה: אחות חדשה נקלטה לעבודה ונמצאת בימים אלו בתהליך חניכה של כחודש ימים ולאחריו תיכנס לתפקידה במרפאה. בנוסף, החל משבוע הבא תסייע לה גם סטודנטית לסיעוד בסדר היום השוטף לרווחת המטופלים. נאחל בריאות שלמה ללקוחותינו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר