קרדיט: מד"א

השרב הגדול: אדם איבד את הכרתו ברחוב ומת

כוחות מד"א הוזעקו לרחוב הנביאים לאחר דיווח על אדם שהתמוטט ככל הנראה בעקבות החום הכבד, ומותו נקבע בבית החולים. לפי ההערכה הוא שהה פרק זמן ארוך יחסית בחוץ

פורסם בתאריך: 18.5.18 14:41

     

צוותי מד"א הוזעקו לרחוב הנביאים באזור י' (הרחוב שבו ממוקמת תחנת משטרת אשדוד) בעקבות דיווח על אדם בשנות ה-40 לחייו שהתמוטט ואיבד את הכרתו, ככל הנראה בגלל החום הכבד. הוא הובהל לבית החולים אסותא תוך מאמצי החייאה אך מותו נקבע כעבור זמן קצר.

כרגע טרם נקבעה מהי סיבת המוות. ידוע, כי בימי חום כבד, מורגשת עליה בפניות אל מגן דוד-אדום, מאנשים שמתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום ובמד”א, עומדים בכוננות ובהערכות מיוחדת.

היום הגיעו הטמפרטורות בצל לכ-37 מעלות, ואילו תחת השמש הקופחת הסיכון למכת חום גדול בהרבה.

המיון בביה"ח אסותא אשדוד. צילום: עודד קרני

המלצות כלליות של משרד הבריאות:

להימנע מחשיפה לא הכרחית לאקלים חם בעומס חום כבד
להימנע מביצוע מאמץ פיזי ופעילות ספורט בשעות עומס החום
להקפיד על שתייה נאותה בהתאם לפעילות
לא להשאיר ילדים ובעלי חיים במכונית סגורה בה טמפרטורת הסביבה יכולה להגיע לערכים קיצוניים ולגרום למוות תוך פחות משעה
להימנע מטיולים רגליים בעת עומס חום כבד
להקשיב ולעקוב אחר תחזית מזג האוויר המפורסמת באמצעי התקשורת

█║מכת חום ממאמץ ​
בשנים האחרונות היינו עדים למספר מקרים של התפתחות מכת חום בקרב בוגרים בעת ביצוע מאמץ אירובי (ריצה ורכיבה על אופניים) שהסתיימו ב’מוות’. כדי להימנע מהתפתחות מכת חום ממאמץ, שאופיינית לצעירים ובוגרים בעת ביצוע מאמץ אירובי, יש להקפיד על שתייה נכונה בהתאם לפעילות.

משרד הבריאות, מזהיר מפני ביצוע מאמצים אירוביים (דוגמת ריצה ורכיבה על אופניים) בשעות עומס החום מחשש להתפתחות מכת חום שעלולה להסתיים ב’מוות’.

█║המלצות משרד הבריאות לאוכלוסיית הקשישים וחולים כרוניים
שהיה בסביבה קרירה; הטמפרטורה הסביבתית המיטבית הינה בסביבות 24 מעלות. אם אין בבית מיזוג – רצוי לעבור לסביבה ממוזגת למשך שעתיים ביום לפחות (כגון; באזורים ציבוריים ממוזגים).

שתייה מרובה, גם ללא תחושת צמא; יש לוודא, כי הקשיש שותה במידה מספקת – נדרשות 8-10 כוסות שתייה ליממה (למעט אם הרופא המטפל הנחה אחרת); השתיה המועדפת הינה מים, ויש להימנע ממשקאות ממותקים, מוגזים, עם קפאין או אלכוהוליים.
הימנעות ממאמץ בחום; יש לצמצם מאמץ בעת חום – ככל האפשר. בתנאי מאמץ נדרש לשתות יותר.
מצב כללי; במידה והתרשמתם משינוי במצב הערנות, בלבול או ירידה בתפקוד – שלא היו קודם לכן, או סימנים נוספים כגון; חולשה קשה, סחרחורת, בחילות, חום – יש לפנות לטיפול רפואי, בחשש להתייבשות, תשישות חום או במקרים החמורים יותר – מכת חום.

המלצות משרד הבריאות למניעת פגיעות חום
ההגנה הטובה ביותר כנגד נזקי החום – היא מניעה. יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם. באזור השפלה ורצועת החוף יש לשים לב לא רק לטמפרטורה אלא גם לעומס החום – מדד המשלב חום ולחות


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר