צילום חיים ברגיג

רואים רחוק? יום העצמאות בפתח

יום העצמאות המתקרב טומן בחובו סכנות נסתרות העלולות לפגוע בעיניים ובראיה. מנהל מחלקת עיניים בבית החולים אסותא אשדוד: "אחריות הורית והסברה חשובים ביותר. אנא השאירו אותנו מחוסרי עבודה בחג"

פורסם בתאריך: 12.4.18 16:09

     

לחגיגות יום העצמאות בכל שנה נוספות גם תופעות ומנהגים שהתפתחו עם השנים המהווים סכנה אמיתית לבריאות ולשמות הגוף, אשר מן הראוי להיות מודע להן ולהימנע מהן. כך למשל הנוהג של ריסוס קצף על עוברים ושבים עלול לגרום לכוויה בקרניות העיניים – מצב הגורם לצריבה ממושכת ודמעת היכולה להמשך גם מספר ימים. בנוסף, שימוש בנפצים למיניהם שנמכרים הרבה פעמים ללא היתר חוקי ומופעלים על ידי בני נוער במקומות הומי אדם עלול לגרום לפגיעה בעיניים מרסיסי אותם נפצים ומקרים כאלה דווחו בעבר כמעט בכל שנה. גם רסיסים של שאריות זיקוקי דינור הנשרפים בעת מעופם מעלה נושרים מטה ועלולים להיכנס לעיני המתבוננים בהם וכמובן במהלך חגיגות המנגלים ו'על אש' יכול להיווצר מצב בו עשן ממכשירי מנגל וגיצים עלולים להתעופף באויר ולהיכנס לעיני החוגגים.

 

בית החולים אסותא. צילום: אורי קריספין

פרופסור יוסי פיקל מנהל מחלקת העיניים בבית החולים אסותא באשדוד אמר כי "רופאי מחלקת העיניים בבית החולים סמסון אסותא באשדוד נותנים שירות של רפואת עיניים 24 שעות ביממה בכל ימות השנה, במקרה של כל בעיה ביום העצמאות או בכל יום אחר אנו עומדים לשירות הנזקקים אך הדבר החשוב ביותר הוא מודעות ומניעה. אחריות הורית והסברה חשובים ביותר – אנא השאירו אותנו מחוסרי עבודה בחג" – הוסיף פרופסור פיקל בחיוך, "צריך ורצוי לחגוג אבל נפצים וקצף לריסוס הם מיותרים, לא מוסיפים דבר ומכירה של חלקם אף לא חוקית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר