לירון לוי, צילום: אסותא

האחות הגדולה

אם אתם זקוקים לזריקה, לא מהסוג המכאיב, אלא זריקת מרץ כדאי שתכירו את לירון לוי (35) אם לארבעה ילדים ועוד אחד שבדרך, סגנית ראש אגף הסיעוד בבית החולים 'אסותא' אשדוד בראיון אישי על הורות וקרירה, התמודדות מצד מטופלים אלימים וכיצד נשים בעמדות בכירות הם סיבה להשראה

פורסם בתאריך: 14.3.18 11:52

     

לוי היא בוגרת תואר ראשון בסיעוד מאוניברסיטת בן גוריון ותואר שני מאוניברסיטת תל אביב ולומדת כעת ללימודי דוקטורט. החלה את דרכה בבית חולים בילינסון ולאחר מכן עברה למכבי שם מילאה מגוון תפקידים עד האחרון שבהם – מנהלת תחום רצף הטיפול במטה הקופה.

לירון הצטרפה לצוות ההקמה של בית החולים אסותא אשדוד והחלה בתפקידה הנוכחי כסגנית ראש אגף הסיעוד "מדובר בתפקיד משמעותי, עוצמתי ומאתגר. סקטור הסיעוד הינו הגדול ביותר בבית החולים, וכולל כ-450 אחים ואחיות ובנוסף כ-150 כוחות עזר וסניטרים".

לירון, איך עושים את זה – איך משלבים קרירה והורות ?

"אין ספק שהאיזון בין קריירה ואימהות הוא לא פשוט אבל הוא בהחלט אפשרי. איזון הוא דבר סובייקטיבי וכל אחת תמצא את מה שנכון ומתאים לה. הסוד מתחיל בקבלת ההחלטה: מה אתה רוצה לעשות ולאן אתה רוצה להגיע. זה מתחיל שם, ואחר כך מגייסים את הכוחות מסביב שיעזרו להגשים את המטרה הזו. חשוב לי למצוא את הדרך לשלב בין המימוש העצמי לחיי המשפחה שלי״.

אז בעלך מסייע?

"בעלי משרת בצבא, באוגדה באילת. הוא יוצא לאפטר באמצע השבוע או לשבתות וכשמגיע תורו לסגור שבת בבסיס, אני מקפידה להגיע אליו עם הילדים. רוב הזמן הוא לא בבית, כך שרוב הנטל הוא עלי אבל הוא משתדל להגיע ולעזור כמה שניתן, גם מרחוק. יש לי תמיכה רבה מצד בני המשפחה. אי אפשר היה לעשות את כל זה בלעדיהם״.

את רואה מספיק נשים שוברות את תקרת הזכוכית?

"ברמה הלאומית, אני חושבת שיש מעט מדי נשים בתפקידי מפתח והפער בין אחוז הנשים שעובדות בשוק העבודה לבין אלו שממלאות תפקידים ניהוליים בהחלט משקף את תקרת הזכוכית. יחד עם זאת, בבית החולים יש מספר לא קטן של מנהלות מחלקות או כאלו שממלאות תפקידי מפתח בהנהלה הבכירה של בית החולים"

למה אסותא אשדוד?

"יש הרבה סיבות טובות. ראשית, זו זכות לקחת חלק בהקמת בית חולים חדש בארץ. מדובר בבית חולים חדשני ומתקדם עם צוותים מקצועיים, מובילים ואיכותיים. שנית, להיות חלק מבשורה משמעותית ופורצת דרך ברפואה הציבורית. תפיסת האינטגרציה הכוללת שיתוף פעולה בין בית החולים, קהילה ושירותי רווחה עירוניים תעניק רצף טיפולי נכון ומדוייק. ברמה האישית, אני מרגישה גאווה גדולה ותחושת סיפוק ושליחות לצד עשייה מתמדת לטיפול איכותי והצלת חיים".

 

אגף הסיעוד

איך מתמודדים עם אלימות מצד מטופלים?

"הצוותים הרפואיים חשופים באופן קבוע לאלימות מצד מטופלים ובני משפחותיהם. מצד המטופלים, הביקור בבית החולים מתאפיין במתח רב ובחרדה. ומנגד, עבודת הצוותים הרפואיים מאומצת ומלחיצה. אנו מקפידים על סדנאות להתמודדות עם אלימות ומתחקרים אירועים מסוג זה כאשר הם קורים. אין ספק שנדרשות להיעשות פעולות ולקבוע מדיניות למיגור התופעה".

מה המסר שלך לאחיות צעירות ובכלל לנשים הנכנסות למעגל העבודה?

״לזכור תמיד שהכול אפשרי. אל תוותרו. תחלמו, תשאפו, תציבו לעצמכן מטרות ותפעלו כדי להשיג אותן״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר