מלי ודרור שרגאי עם בנם עוז ז"ל במרכז הרפואי רעות בתל אביב. צילום: ניר כפרי

“אם היו מטפלים בו כמו שצריך, לא היינו מגיעים לחלום בלהות הזה”

סוף עצוב לסיפור עצוב: כשהיה תינוק עוז שרגאי עבר ניתוח במוחו ושקע בתרדמת שממנה לא התעורר יותר. כמעט תריסר שנים לאחר מכן הוא נפטר בשבת, שלושה שבועות לפני שמלאו לו 13

פורסם בתאריך: 10.12.17 17:20

     

“עוז נלחם בעוז על החיים שלו ונגאל מייסוריו. אלה לא היו חיים. אם היו מטפלים בו כמו שצריך, עוז היה איתנו היום, ולא היינו מגיעים לחלום בלהות הזה שבו אנחנו נמצאים כבר 12 שנים. הכול בגלל זלזול”.

כך אמר השבוע דרור שרגאי, לאחר שבנו עוז הלך לעולמו אחרי כמעט 12 שנים, שבהן היה שקוע בתרדמת במצב של צמח מאז עבר ניתוח בבית החולים איכילוב כשהיה בן שנה ושלושה חודשים. עוז נפטר בבית החולים רעות והובא למנוחות בבית העלמין בגן יבנה.

כתינוק עוז שרגאי הספיק לגדול ולהתפתח יפה למרות העובדה שנולד פג בשבוע ה-29 להיריון כשהוא סובל מבעיה של עודף נוזלים בחלל חדרי המוח שגרמה גם לדימום מוחי. בהיותו בן חצי שנה הותקן בגופו נקז (או שאנט), והוא גדל, זחל והתחיל עמוד. אפילו אמר את המילה "אבא".

צילום: ניר כפרי

אבל אז החל להרגיש לא טוב ואושפז בבית החולים איכילוב, ושם הוחלט שיש לנתחו בדחיפות. אולם רק למחרת בשעות הלילה הוכנס התינוק לניתוח במחלקה הנוירוכירורגית במרכז דנה לרפואת ילדים שבבית החולים. שעתיים לאחר תום הניתוח הועבר עוז למחלקה הכירורגית ילדים כשהוא ערני ומגיב לסביבתו. אך כחצי שעה אחר כך חלה הידרדרות חמורה במצבו, הוא עבר החייאה, ומאז נותר שקוע בתרדמת וממנה לא התעורר יותר. הוא הועבר בהמשך לבית החולים השיקומי רעות, ובו היה מאושפז כל העת עד לפטירתו בשבת לפנות ערב.

עוז ז"ל ואחיו התאום כפיר כשהיו תינוקות

“נסגר סוג של מעגל”, אומר האב דרור. “אולי עכשיו נוכל להתחיל דף חדש ולחזור לחיים. לפני שבועיים אבא שלי, גמלאי של נמל אשדוד, נפטר, וכעת עוז. בתחילת ינואר כפיר, אחיו של עוז, עולה לתורה ונעשה לו בר מצווה. הלוואי ותכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, כמו שאומרים”.

דרור הוא עובד מחלקת תפעול בנמל, ומלי מדריכת אמנות בחברה העירונית באשדוד. יש להם עוד שני בנים: כפיר, אחיו התאום של עוז, שעוד שלושה שבועות יהיה בן 13, ועדו, בן 10. המשפחה עברה מאשדוד לגן יבנה לפני כשנתיים.

לאחר האירועים באיכילוב הוריו של עוז, מלי ודרור, הגישו תלונה למשרד הבריאות. ועדה שהוקמה מצאה שחלק ניכר מטענות ההורים נכונות וקבעה שהייתה שורה של ליקויים וכשלים קשים בטיפול שניתן לבנם ושקדמו להידרדרות הבלתי הפיכה במצבו.

על פי ממצאי הוועדה, הרופאה שקבעה שניתן לדחות את הניתוח שגתה. גם העברתו לאחר הניתוח למחלקה הכירורגית הייתה כושלת ולא לוותה בידי רופא. הסימנים הראו שההידרדרות במצבו נבעה כנראה מלחץ תוך גולגולתי בשל תפקוד לקוי של הנקז.

לטענת דרור, הדחייה של יותר מיממה בביצוע הניתוח נבעה משיקולים כספיים לכאורה. בני משפחת שרגאי לא ויתרו וגם הגישו בשעתו תביעה אזרחית מול איכילוב ומערכת הבריאות, ובמסגרת הסכם פשרה נפסק לזכותם פיצוי של מיליון שקלים וחצי.

עוז ז"ל ואמו מלי

“היה חשוב לנו להילחם על הצדק”, הוסיף האב בראשית השבוע. “בבית החולים עיכבו את הניתוח ביותר מיממה, והיו כשלים רבים. המסר שלי הוא שחשוב להילחם על האמת והצדק, לא להירתע”.
זמן קצר לאחר שבנו נשם את נשימותיו האחרונות כתב דרור בדף הפייסבוק שלו: “בני עוז נגאל מייסוריו אחרי שהיה בתרדמת כתוצאה מרשלנות רפואית. עוז בננו בכורנו האהוב והיקר, תנוח על משכבך בשלום ושתמצא מנוחה ושלווה בשדות הנצחיים של גן העדן”.

 

בבית החולים איכילוב ובמשרד הבריאות בחרו שלא להגיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר