קרדיט: אפרת שררה, ביהח קפלן

"במותו ציווה הטייס להשיב לי את ראייתי"

תרומת איברים: הקרנית של טייס חיל האוויר שנהרג ב 7 באוגוסט בהתרסקות מטוס אפאצ׳י בבסיס חיל האויר רמון בשל תקלה נדירה במוט ההיגוי, נתרמה לפני כשלושה חודשים להצלת מאור עיניו של שחר ברזילי (43, נשוי ואב ל4) במערך העיניים במרכז הרפואי קפלן, בניהולה של פרופ׳ חנה ליבה. השבוע הגיע שחר לבדיקה של קליטת הקרנית בעינו אצל פרופ׳ גיא קליינמן, מומחה להשתלת קרנית בקפלן שניתח אותו, והניתוח להשבת הראיה הוגדר בהצלחה

פורסם בתאריך: 7.11.17 15:01

     

במרכז הרפואי קפלן בוצע ניתוח השתלת קרנית שהתקבלה מרב סרן(במיל') דודי זוהר ז"ל דודי היה חתום על כרטיס "אדי" לתרומת איברים ומשפחתו ביקשה לכבד את בקשתו ולתרום את קרניותיו . הניתוח בוצע בהצלחה הקרניות הושתלו בעיניו של שחר ברזילי/

אשתו של רס"ן דודי זהר, גלית, אמרה כי לדודי היה כרטיס אד"י והמשפחה כיבדה את בקשתו לתרומת איברים כדי להציל חיי אנשים אחרים ולשפר את אורח חייהם. "התרגשתי לשמוע שהקרנית של דודי תסייע לשחר להציל את ראייתו. זוהי צוואתו של דודי ואנחנו קיימנו אותה", היא אמרה.

שחר ברזילי, תושב גן יבנה, שאיבד את אחיו בתאונת דרכים ואת בן דודו בתאונה צבאית, אמר: ״כשעודכנתי למי שייכת הקרנית שהושתלה בעיני כדי להציל את ראייתי התרגשתי מאוד והתחלתי לקרוא על האיש האצילי והטייס המצטיין שגם במותו ציווה להשיב לי את ראייתי. דמותו נשקפת מול עיניי בכל יום מחדש".

פרופ' גיא קליינמן, מומחה לרפואת עיניים והשתלת קרניות במרכז הרפואי קפלן, אמר כי פגיעה בקרנית מתאפיינת בהפיכתה משקופה לעכורה שגורמת לירידה בראיה לפעמים עד עיוורון מוחלט. הפתרון האידיאלי במקרים אלו הנו השתלת קרנית חדשה מתרומת איברים לאחר בדיקה מדוקדקת של התאמת ה למטופל. פרופ' קליינמן אמר שהתרגש מאוד לשמוע שהקרנית שייכת לטייס חיל האוויר שנהרג. "קיים מחסור אדיר בקרניות במדינת ישראל להשתלה מתרומת איברים שנועדה להשיב מאור עיניים. אגב, מתרומה אחת של קרניות ניתן להציל ראייה לארבעה מטופלים שלנו בשל טכניקה לפיצול כל קרנית לשני חלקים. לכן כל כך חשוב לחתום על כרטיס אד"י. אנו מודים מכל הלב למשפחתו של רס"ן דודי זוהר ז"ל על הסכמתם לקיים צוואתו זו".

קרדיט: אפרת שררה, ביהח קפלן

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר