בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג
בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

"הווריאנט החדש יגיע לישראל, זה בטוח": בכיר באסותא אשדוד מזהיר מגל קורונה חדש

הווריאנט החדש XBB, שהיכה בסין וכעת בארה"ב, עושה את דרכו לישראל, כך סבור ד"ר נדב שורק מבית החולים הציבורי אסותא אשדוד

פורסם בתאריך: 2.1.23 12:35

     

בימים אלה מתרבים הדיווחים על התפשטות וריאנט האומיקרון XBB בסין שהדביק שם עשרות מיליונים וכן על הגעתו לארה"ב.

ד"ר נדב שורק מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, אומר כי אין לו ספק שהווריאנט הזה יגיע גם לישראל, והשאלה היא רק מתי. "אני יודע שאנחנו מאוד מותשים מהקורונה אבל זה בדיוק העניין, חשוב שנזכור לגבי הקורונה שגל רודף גל, יש כל הזמן היווצרות של וריאנטים חדשים ובניגוד לוירוסים אחרים אין הפוגה בין הגלים. אנחנו ממש רואים את האינטנסיביות של הגלים, ומה שקורה בסין ומתחיל עכשיו בארה"ב זה עוד וריאנט בשושלת של אומיקרון. את האומיקרון אנחנו מכירים לא רע, מצד אחד הוא מדביק יותר מהר אבל מצד שני גורם למחלה פחות קשה מהאלפא והדלתא שהיו לנו בקורונה המקורית. אז יש לנו וריאנט שהוא פחות אלים מצד אחד ומדביק מאוד מהר מצד שני, ובנוסף הוא מייצר וריאנטים כל הזמן, ממש אחד שעוקב אחרי השני.

בדיקת קורונה לתלמידים

בדיקת קורונה לתלמידים

"הווריאנטים האלה, אם חלית לפני חודשיים שלושה, זה לא אומר שאתה מוגן גם מהווריאנט החדש, ולכן אנחנו רואים גלי תחלואה מאוד אינטנסיביים, כל כמה חודשים יש עוד גל תחלואה. אנחנו היינו עם וריאנט מסוג אחד ובסין כבר עולה הוריאנט השני וגורם לגל תחלואה מאוד גדול, בארה"ב זה קורה עכשיו. לכן ברור, וזאת לא שאלה בכלל שהווריאנט שנמצא בארה"ב בדרך אלינו. אנחנו נסיים את הגל הנוכחי ויתחיל מהר גל חדש ללא הפוגה. זה לא השפעת שאנחנו מכירים אותה בחורף, אנחנו בגל תחלואה של שפעת ואנחנו יודעים שבמרץ אפריל זה הולך להיגמר. בקורונה אנחנו נראה גל אחרי גל אחרי גל וכולם משושלת האומיקרון".

ד"ר נדב שורק. צילום: דוברות אסותא

ד"ר נדב שורק. צילום: דוברות אסותא

מה הסיבה שיש גל תחלואה גדול כל כך בסין?
"דבר ראשון, העניין של הווריאנטים שהם עוברים את החסינות שהייתה באוכלוסיה ולכן גם אנשים שחלו יכולים להידבק עוד פעם. גם מדינת ישראל צריכה להיות עם אצבע על הדופק שהאוכלוסיה המבוגרת מוגנת ומקבלת את החיסונים כמו שצריך. חשוב גם לזכור שבעיקר בסין, יש שם המון אוכלוסיה מאוד צפופה וברובה לא מחוסנת וכשיש וריאנט מדביק אז יש תחלואה גדולה. הכל עניין של מספרים, כשיש מיליונים ואחוז ההדבקה מאוד גדול, גם אם אחוז המחלה קשה הוא קטן, עדיין תראה מספרים גדולים".

האם יש לאסור כניסה של זרים?
"זה עניין ממשלתי, אבל לדעתי האישית, אנחנו לא שם והעולם לא שם והציבור לא יקבל את זה שיהיו כל מיני הגבלות, העולם הוא גלובלי וזה בלתי נמנע. כשהיו את הסגרים, הווריאנטים כן השתחלו פנימה ומספיק מקרים בודדים כדי לייצר התפרצות במדינה ולכן זה בעיניי בטוח שהווריאנט יגיע מארה"ב".

צפו בדבריו של ד"ר שורק:


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר