נופר בן חיים. צילום: דוברות אסותא אשדוד
נופר בן חיים. צילום: דוברות אסותא אשדוד

בת 12 מאושפזת בטיפול נמרץ באסותא אשדוד לאחר הכשת נחש צפע

באסותא אשדוד מזהירים כי "הנחשים עדיין איתנו – ולאחר כל מגע איתם חשוב להימנע מתזוזה מיותרת ולהגיע בדחיפות למיון בית חולים"

פורסם בתאריך: 8.9.22 15:50

     

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מקבוצת מכבי פונתה אמש בשעות הערב נופר בן חיים בת ה-12 תושבת המושב גן הדרום בעקבות הכשת נחש בעקב רגל שמאל.

"אמש בשעות הערב יצאה נופר מהבית על מנת לטייל עם הכלב", סיפרה ליאורה בן חיים אמא של נופר, "בחצר הבית היא הרגישה שהכלב לא רגוע ותוך מספר רגעים גם הרגישה מגע כואב בעקב הרגל ולאחריו ראתה נחש זוחל לצידה. מייד הבנו שמדובר בהכשת נחש ופינינו אותה לביה"ח הציבורי אסותא אשדוד".

נופר בן חיים ואמה ליאורה. צילום: דוברות אסותא אשדוד

נופר בן חיים ואמה ליאורה. צילום: דוברות אסותא אשדוד

עם הגעתה, לאור התסמינים שפיתחה והעדויות בשטח הובהר שמדובר בהכשה מנחש צפע ארץ ישראלי ומשום כך החלו במיון במתן טיפול מהיר תואם שכלל נסיוב כנגד ארס הנחש. בהמשך הועברה הנערה להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים לצורך המשך השגחה וטיפול. מצבה מוגדר כעת בינוני – קל. "המטופלת ערנית ומגיבה לסביבה", אמרה ד"ר נועה רוזנפלד מנהלת טיפול נמרץ ילדים, "לשמחתי, מצבה מוגדר כעת יציב ואני תקווה שבימים הקרובים תעבור להמשך טיפול ומעקב למחלקת ילדים".

"אני רוצה להודות לרופאים ולשאר הצוות על הטיפול המהיר והסיוע. נופר מרגישה הבוקר טוב וערנית", הוסיפה האם ליאורה.

אז מה עושים במקרה של הכשת נחש?

ד"ר עידן פרי טישל. צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר עידן פרי טישל. צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר עידן פרי טישל מיון ילדים והרופא המטפל: "הקיץ עדיין בעיצומו ומגע של נחשים ובני אדם איננו מחזה נדיר. בכל מקרה של הכשת נחש או חשד להכשה, חשוב קודם כל להזעיק עזרה ולדאוג לפינוי מהיר אל בית החולים. לצערי, אנו נתקלים באזרחים מתמהמהים מלהתפנות לקבל עזרה כל עוד לא הובהר להם שהנחש היה ארסי, מדובר בטעות מסוכנת. יש לגלות אחריות להתפנות אל בית החולים ולא להמתין להופעת תסמינים שיוכיחו אם הנחש היה ארסי או לא".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר