אישה בהריון. צילום: freepik.com
אישה בהריון. צילום: freepik.com

מחקר ראשוני באסותא אשדוד: זאת הסיבה שנשים חולות קורונה בסיכון גבוה להפלה

מחקר ראשוני שנערך בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, מצא את הסיבה מדוע לנשים חולות קורונה סיכוי של פי 2 למות עובר תוך רחמי אל מול כלל האוכלוסייה

פורסם בתאריך: 30.11.21 21:39

     

על פי מחקרים שונים שנעשו בעולם נמצא כי הסיכוי למות עובר תוך רחמי לנשים חולות קורונה עומד של פי 2 מאשר לנשים שאינם חולות. עם זאת, עד כה, לא נעשה מחקר שבדק מהם הגורמים לכך.

במחקר ראשוני שנעשה בהובלתו של פרופ' ערן ברזילי מנהל היחידה לאולטרסאונד מיילדותי וגינקולוגי בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, על קבוצה של מספר נשים שחוו מוות עובר תוך רחמי זמן קצר לאחר שהן עצמן נדבקו בנגיף, נעשו מספר בדיקות ובכללם: בדיקות פתולוגיות לשלייה, בדיקות pcr לאם, לעובר ולשלייה וזאת אל מול קבוצת נשים שבאו ללידה פעילה בזמן היותם חולות קורונה.

בקבוצה שלא חוותה מוות עובר תוך רחמי, לא נמצאו עדויות להדבקה של העובר או השלייה.

פרופ' ערן ברזילי

פרופ' ערן ברזילי

בנוסף, בחלק מהמקרים של לידת עובר מת, נמצאה רמה גבוהה יותר של הווירוס בעובר מאשר אצל האם החולה, ובכלל המקרים של לידות עובר מת, נמצאה פגיעה מהותית ברקמת השלייה.

מסקנת עורכי המחקר בדבר הסיבה למוות התוך רחמי, הינם הפגיעה של וירוס הקורונה בשלייה, בחילוף החומרים ובהעברת החמצן לעובר.

"עד היום, רבים מהמחקרים מצאו שלאישה חולת קורונה יש סיכוי של פי שתיים להביא לעולם עובר מת אל מול אישה שאיננה חולה", אמר פרופ' ברזילי, "במחקר שלנו, ביקשנו למצוא את הסיבה. מצאנו, כי נגיף הקורונה יכול להדביק את העובר והשלייה ולגרום לנזק ניכר לרקמת השלייה. ממצאי המחקר שלנו מעלים שזו ככל הנראה הסיבה למוות התוך רחמי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר