בתמונה: ד"ר רוזנפלד, התינוקת שחייה נצלו ואמה. צילום: בי"ח אסותא אשדוד
בתמונה: ד"ר רוזנפלד, התינוקת לוטם שחייה נצלו ואמה אוריה. משמאל אחות אחראית לודמילה גניש. צילום: בי"ח אסותא אשדוד

התינוקת התקשתה לנשום – בבית החולים גילו מדוע

פורסם בתאריך: 3.11.20 13:00

     

לפני קרוב לשבועיים הובהלה לבית החולים אסותא אשדוד לוטם שלג, תינוקת בת שנה ושלושה חודשים, כשהיא סובלת מקשיי נשימה ומחום. הוריה ציינו בפני הרופאים שמזה למעלה מ-24 שעות שהיא איננה אוכלת, סובלת מכאבי גרון ומעלה חום.

לאחר בחינה של צילום החזה שלה, התברר שעצם זר נמצא בגרונה בכניסה לוושט וכי זוהי סוללה שהתינוקת בלעה. היא הועברה מיד לחדר ניתוח ושם הוציאו הרופאים את הסוללה שחסמה את דרכי הנשימה שלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בבית החולים אומרים, שהניתוח עבר בהצלחה, אולם "בגלל המטען החשמלי שיצרה הסוללה והעובדה ששהתה שם מעל יממה, נוצר נזק קשה לוושט – איבר המוגדר על פי הספרות המקצועית כבעל קשיי החלמה לרבות האפשרות כי ישנה גודלו".

 

לאחר כשבוע של מעקב וטיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים ומעקב של יחידת גסטרו ילדים, מצבה של התינוקת מוגדר כעת קל ויציב לצד נזק מינימאלי לוושט. חייה ניצלו.

מנהלת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר נעה רוזנפלד, שטיפלה בתינוקת, סיכמה: "מדובר במקרה חמור ומסוכן שמערב לא רק עצם זר, כי עם עצם זר בעל מטען חשמלי שביכולתו לקדם נזק כפול ובלתי הפיך. אני קוראת להורים לגלות ערנות ייתר בכל הקשור לרכישת משחקים ואיכותם, ולרכוש משחקים אך ורק בעלי תו תקן ישראלי שביכולתם למנוע מקרים דומים. מדובר במקרה מסוכן מאוד של סכנת חיים, שלשמחת כולם מסתכם רק בנזק לוושט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר