רואה חשיבות גדולה במתקן מטהר האוויר. ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד
רואה חשיבות גדולה במתקן מטהר האוויר. ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: עיריית אשדוד

בהנחית ראש העיר אשדוד: צוותי חינוך בעיר יבצעו בדיקות קורונה אחת לשבוע

ישיבת מטה הקורונה העירוני קבע הערב מתווה פעילות החזרה ללימודים לילדים מגיל 6 ומטה - המעונות יהיו פתוחים כרגיל ואילו הגנים יהיו פתוחים רק חמישה ימים בשבוע. ראש העיר לסרי: "אשדוד עברה בדירוג מאדום לצהוב במהירות גדולה

פורסם בתאריך: 18.10.20 20:09

     

השלב הראשון בתכנית היציאה מהסגר של הממשלה ומשרד הבריאות נכנס לתוקפו הבוקר (ראשון) ועמו הקלות המאפשרות בין היתר, שירותי "טייק אווי" במסעדות, שהייה בחופי הים, ובמיוחד, חזרה של ילדי הגנים והמעונות למסגרות הלימוד. בשיבת מטה הקורונה העירוני שנערכה לפני שעה קלה, דנו באופן התאמת ההקלות לעיר אשדוד שהצליחה להפוך במהלך הסגר מעיר אדומה לעיר צהובה, בכלל הרובעים שלה. בין ההתאמות – קיום בדיקות שבועיות לצוותי חינוך במסלול בדיקות ייעודי.

על פי המתווה שנקבע בישיבה, גני הילדים יחזרו לפעול במתכונת של חמישה ימי לימודים, במקום שישה. מכיוון שהגננות עובדות חמישה ימים מלבד יום אחד בשבוע בו מגיעה גננת מחליפה. על כן, מתוך רצון למנוע כניסה של גננת נוספת וכדי להדק את השמירה על הגן הוחלט על צמצום ימי הלימודים ביום אחד. יחד עם זאת, מעונות יום לילדים עד גיל שלוש יפעלו שישה ימים בשבוע שכן הצוות של המעונות קבוע ולכן אין בעיה להפעיל אותם לאורך כל השבוע.

באשר לצהרונים, אלו יחזרו לפעול החל מחר (שני), כשבאשדוד פועלים 192 צהרונים. ב-18 מתוך אותם צהרונים הוחלט להציב פיקוח הדוק יותר שכן מדובר בצהרונים  מתערבבים. כמו כן, הנחה ראש העיר את כל צוותי החינוך, לרבות גני ילדים בעירייה, מעונות בחברה העירונית לתרבות ומתנ"סים ומשפחתונים ברווחה, לבצע בדיקת קורונה פעם בשבוע. לשם כך יוקצה מסלול בדיקות ייעודי לצוותי החינוך בכל אחד ממתחמי הבדיקה ללא הפניית רופא, שיפעלו בעיר במהלך השבוע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי שהשתתף בישיבת המטה הדגיש שהעובדה שאשדוד, העיר החמישית בגודלה עם תשעה עשר רובעים, כבר לא מדורגת כאדומה אינה מובנת מאליה והודות להתגייסות של כלל הגורמים – המשטרה, מד"א, עיריית אשדוד, פיקוד העורף ותושבי העיר כולם יחדיו, שהבינו את צו השעה ונלחמו במטרה לעצור את התפשטות המגפה, אשדוד איננה אדומה, בנוסף, אמר כי היערכות מוקדמת של גורמי העירייה עם תוכניות עבודה סדורות הוכיחו את יעילותן.

ראש העיר לסרי: "אשדוד עברה בדירוג מאדום לצהוב במהירות גדולה וזאת בזכות מספר פעולות מרכזיות שביצענו במהלך החודש האחרון: אכיפה בלתי מתפשרת מדי יום ולאורך כל היום. עיבוי מתחמי הבדיקות – פתיחת מספר מתחמי בדיקות וחלקם ללא צורך בהפניה כשבשבוע האחרון ראינו עלייה במספר הנבדקים שהגיעו להיבדק ללא הפניית רופא. תחקירים אפידמיולוגיים – קטיעת שרשרות ההדבקה באמצעות מרכז השליטה שעבד גם במהלך החגים. ולבסוף, פינוי חולים למלוניות החלמה, במטרה למנוע הדבקה בקרב בני משפחה.

עוד הוסיף ראש העיר: ״הייתה בעיר ערבות הדדית שבאה לידי ביטוי בתחומים רבים. כולם סייעו אחד לשני, צעירים ומבוגרים כאחד. בני הנוער הנפלאים שלנו לא נחו לרגע, התנדבו בשלל מיזמים וגייסו המון יצירתיות במטרה לסייע ולעזור לוותיקי העיר, ובכך קיימו הלכה למעשה את ערך הערבות ההדדית. לצערנו, תושבים רבים נפגעו מההתפרצות, נפרדנו מתושבים ותיקים. כל אחד מהנפטרים היה לב ליבה של עירנו והכאב הוא גדול מאוד, אנו כולנו מחבקים את המשפחות וכואבים את כאבם״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר