ימין ושמעון בוזגלו, צילום באדיבות המשפחה.

בחייהם ובמותם: שני האחים נפטרו מקורונה בהפרש של שעה

שמעון וימין בוזגלו היו מאושפזים חדר ליד חדר. יעקב צרויה נפטר יום לפני הברית של נכדיו. שלושה תושבי אשדוד ותושב גן יבנה נפטרו במהלך השבת בבתי החולים אסותא אשדוד וסורוקה בבאר שבע. השבת השחורה

פורסם בתאריך: 17.10.20 23:13

     

בשורות קשות מבית החולים אסותא אשדוד. שלושה מטופלי קורונה נפטרו במהלך השבת במחלקה. שמעון בוזגלו בן 85 מגן יבנה וימין בוזגלו, בן 82 מאשדוד – אחים שנפטרו בהפרש של שעה זה מזה, וחיים משה מוריס דהן, בן 72 מאשדוד.

בצהרי היום נפטר בבית החולים סורוקה בבאר שבע תושב אשדוד, יעקב צרויה, בן 75, מוותיקי העיר שהלך לעולמו יום לפני מועד הברית של שני נכדיו החדשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"שניהם היו אנשים צלולים, עם קצת מחלות רקע כמובן, אבל בריאים", מספר האחיין של האחים בוזגלו, אשר ארביב.

לדבריו, שמעון חלה ראשון, לפני כשלושה שבועות, לאחר שלכאורה נדבק ממטפלת שהגיעה לביתו. יתכן כי האח הצעיר ימין נדבק במהלך תפילה בבית הכנסת. שמעון אושפז בתחילה בבית החולים קפלן אשדוד ולאחר ששוחרר אושפז תוך פחות מיממה שוב, הפעם במחלקת הקורונה באסותא אשדוד.

ימין שגם הוא נדבק בנגיף אושפז באותה מחלקה חדר ליד, לפני כשבוע כשמצבו יחסית טוב יותר מזה של אחיו הגדול.

למרות מאמצי הצוות הרפואי שניהם נפטרו היום בשעות הבוקר, בהפרש של שעה זה מזה.

"הם היו בחדרים סמוכים בבית החולים, וכנראה שמישהו סיפר לימין ששמעון נמצא במצב קשה", מספר ארביב. "הוא קיבל את הבשורה באופן מאוד קשה ויכול להיות שזה מה שהשליך על המצב, ימין נפטר בשעה עשר בבוקר ושמעון נפטר שעה אחריו. דווקא ימין קביל את הנגיף פחות קשה והיה יחסית בבקרה מלאה, זה לא היה צפוי. זאת טרגדיה גדולה, הם היו מאוד קשורים  זה לזה. בחייהם ובמותם לא נפרדו".

יעקב צרויה. צילום: באדיבות המשפחה

יעקב צרויה הלך לעולמו היום בשעות הצהריים בבית החולים סורוקה והודעה נשלחה למשפחתו. לפני חודש התבשר צרויה כי נדבק בנגיף כאשר בשבועיים האחרונים היה מאושפז במחלקת הקורונה באסותא אשדוד ובבית החולים בבאר שבע.

במרבית הזמן כשהוא מורדם ומונשם. "אבא דווקא שמר על ההנחיות, הקפיד לכבוש מסכה, והעיר לכל מי שלא עטה", מספרת בתו לילך. "בשבועיים האחרונים חיינו בחוסר ודאות, כל יום היינו צריכים לחכות לטלפון של הרופא לעדכון, לחץ נוראי, היו המון תפילות גם בארץ וגם בחו"ל".

"אבא זייף את תעודת זהות שלו כי לעלות ממרוקו לארץ ולהתגייס לצבא, נלחם בכל מלחמות ישראל", מספרת הבת, אך למרות גבורתו, דווקא את המלחמה מול הקורונה צרויה לא צלח.

הוא השאיר אחריו את אלמנתו סוזי, לה היה נשוי בחמישים השנה האחרונות, שבעת ילדיהם ועוד עשרים וחמישה נכדים. ביום ראשון כאמור, צפויה להתקיים הברית של שני התאומים שנולדו לבנו.

"בהתחלה הוא דיבר איתנו", משחזרת לילך את הימים הקשים, בריחוק מאביה. "גם זה היה מאוד בקושי," היא מוסיפה.

"הוא נשמע מאוד חלש, כל נשימה היתה מצריכה ממנו התאמצות אדירה כי זה היה מכביד לו על הריאות. אבא היה אזרח עובד צהל שנים רבות. הוא הי נותן בסתר ועוזר לכל מי שצריך, למי שהוא מכיר ולא מכיר. הוא איש מאוד מצחיק. הבית שלנו תמיד היה מלא בשמחה והומור, ועכשיו אנחנו שבורים כולנו…". הלוויתו תתקיים הערב בשעה 23:00 בבית החולים באשדוד

נפרדים בעצב מיעקב

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר