אילן בביתו באשדוד. צילום: פבל
אילן בביתו באשדוד. צילום: פבל

יצחק אילן סגן ראש השב"כ לשעבר נפטר מקורונה בגיל 64

אילן, תושב אשדוד, נדבק בנגיף בחודש שעבר והיה מורדם ומונשם. הותיר אחריו את אשתו לאה, שלושה ילדים ונכדים. הלוויתו תתקיים היום, המשפחה מבקשת מהציבור שלא להגיע בשל ההגבלות על התקהלות

פורסם בתאריך: 16.10.20 08:19

     

בבית החולים בילינסון נפטר הלילה יצחק אילן, לשעבר סגן ראש השב"כ, תושב אשדוד, שחלה בקורונה והיה מאופז במצב קשה בשבועות האחרונים.

אילן, 64, יליד סוראמי שגיאורגיה, היה מועמד לתפקיד ראש השב"כ בשנת 2011, אך לבסוף נבחר יורם כהן.

הותיר אחריו את אשתו, לאה ושלושה ילדים – יונתן, שרונה וגבי. הלוויתו תתקיים היום בבית העלמין באשדוד.

ממשפחת אילן נמסר: "בצער רב, המומים וכואבים, אנו מודיעים על לכתו בטרם עת של אהובינו היקר יצחק אילן בן שושנה ושלום ציצואשוילי.

יצחק אילן נולד בגאורגיה בשנת 1956 ועלה לירושלים עם משפחתו בגיל 17.

יצחק חי חיים מלאים, נהדרים ומלאי משמעות בהם תרם תרומה עצומה לאזרחי המדינה. לאורך כל חייו נלחם יצחק למען ישראל, הצדק והאמת.
יצחק מילא שורה של תפקידים בכירים בשירות הבטחון הכללי בהם לקח חלק מכריע בתרומה לבטחון מדינת ישראל. בשנת 2012 פרש משירות הבטחון הכללי בתפקידו האחרון כסגן ראש השב"כ.

יצחק אילן היה חוקר האמת, איש אשכולות, איש ספר ושיח, צנוע ועניו, טוב לכל הבריות, גומל חסדים ואוהב היהדות, אבא, בעל ואיש משפחה למופת. רבים מבני ישראל חבים לו את חייו.

בשנת 2019 עבר בהצלחה השתלת ריאה וקיבל את חייו במתנה. היתה זו השנה החשובה והמלאה בחייו בה חיתן את בתו וזכה להיות סנדק לנכדו הראשון. יצחק פעל ללא לאות למען סיוע לבני האדם באשר הם באהבה גדולה ובנתינה אינסופית, עד לרגעיו האחרונים.

יצחק נפטר בטרם עת בגיל 64. הותיר אחריו רעיה – לאה, שלושה ילדים – יונתן, שרונה וגבי, שלושה נכדים: ירדן, דרור שושנה ומעין ואחות – נאנה. חינך אותנו להשפיע, ללכת בדרך הישר והנדיבות. אנו נמשיך את מורשתו".

לפני פחות משנה עבר השתלת ריאה. אילן נדבק בנגיף קורונה בחודש ספטמבר. הוא קרוב משפחה של ללי נניקשוילי, תושבת אשדוד, שנפטרה אף היא מהמחלה. יתכן ששניהם נדבקו באותו אירוע שהתקיים במסעדת אטמוספירה באשדוד.

לפני כשנתיים נכנס לפוליטיקה לראשונה והיה מועמד ברשימת כחול לבן במסגרת תנועת תל"ם של משה בוגי יעלון. בהמשך, לאחר שנדחק לאחור, עזב בטריקת דלת.

ראש מנהלת אזור התעשייה בעיריית אשדוד, אפרים בנוב: "אני בוכה, הוא היה חבר טוב, אדם גדול וגיבור. כל כך חבל, הלב כואב".

הודעת שב"כ

שירות הביטחון הכללי מרכין ראשו עם לכתו בטרם עת של יצחק אילן ז״ל, לשעבר סגן ראש השירות.

משנת 1982 ועד לפרישתו ב-2011, מילא יצחק אילן ז"ל שורה ארוכה של תפקידים בחזית העשייה הסיכולית של שירות הביטחון הכללי, בהם מנהל תת מרחב שומרון, ראש אגף החקירות, ראש האגף הערבי, ראש האגף לענייני ישראל וזרים ובתפקידו האחרון סגן ראש השירות.

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן: "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים – ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי שאהב בכל ליבו את המדינה ועשה כל שלאל ידו להגן עליה ולבצר את ביטחונה. גם בימיו האחרונים, התמודד בגבורה ובנחישות שכל כך מאפיינת אותו, עם מחלתו עד אשר תש כוחו.

אנו כואבים את לכתו בטרם עת, משתתפים בצער המשפחה ומבטיחים להנציח את זכרו בדברי הימים של שירות הביטחון הכללי. יהי זכרו ברוך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר