רחמים חסון. צילום: מתוך הפייסבוק

רחמים חסון, בעבר סגן ראש מועצת באר טוביה, נפטר מקורונה בגיל 82

במשך שבועיים נאבקו באסותא אשדוד על חייו של חסון, דמות בולטת בקהילה המקומית, אך לבסוף תשו כוחותיו והוא נפטר במחלקת הקורונה בה אושפז

פורסם בתאריך: 14.10.20 14:44

     

רחמים חסון, בן 82 ממושב שדה עוזיה, נפטר הבוקר (רביעי) בבית החולים אסותא אשדוד שלושה שבועות לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

חסון היה דמות מוכרת בעל עשייה רחבה – שימש בעברו כסגן ראש המועצה של באר טוביה במשך עשרים שנה, עבד כמזכ"ל תנועת הנוער הציוני בישראל, ועד היום היה חבר בועד המנהל של מכללת אחווה. בצעירותו עזב חסון את מולדתו העיר טריפולי בלוב ועלה לארץ. הוא הותיר אחריו משפחה לתפארת – אישתו אידה, ארבעת ילדיהם, 16 נכדים, ושלושה נינים. את כולם חינך על אהבת ומורשת ישראל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"זה לא סתם איש" מספרת בתו ניצה, אשר גם חלתה בנגיף ואושפזה לצד אביה במחלקת הקורונה בבית החולים. "הוא היה דמות דומיננטית במושב ובמועצה, כולם היו מתייעצים איתו לגבי כל דבר, הוא ניהל את בית הכנסת של המושב, לימד ילדים לבר מצווה ללא תמורה. הוא היה סבא ואבא עם יכולת נתינה טוטלית, רק דאג לכולם ועם אהבה גדולה לאמא שלי. היה לו אהבה גדולה למורשת יהדות לוב והוא טיפח אותה". לדברי בתו בין אהובתיו הגדולות היתה מורשת יהדות לוב והפיוטים אליהם היה מחובר מבית אבא.

רחמים חסון עם בתו ניצה. צילום: באדיבות המשפחה

כאמור חסון חלה לפני כשלושה שבועות, ועמו חלו רבים מבני משפחתו, לאחר החמרה במצבו הוא הובל לבית החולים אסותא אשדוד, כשבוע לאחר שחלה הוא הועבר למחלקת הקורונה בבית החולים, ובעקבות החמרה נוספת במצבו הוחלט להרדימו בכפיה לצורך הנשמה. "בבית החולים אבא קיבל טיפול טוב ומסור" מוסיפה ניצה שגם עובדת בבית החולים כרנטגנאית, גם עם חולה קורונה. " הוא קיבל כל מה שצריך והתייחסו אליו כמו אל בן עשרים, לא זלזלו בגלל הגיל. כולם התפללו וקיוו לנס אבל כשזה לא זה לא…זאת מחלה ארורה".

"אני הייתי איתו לפני שהרדימו אותו" משחזרת הבת "הנשימה שלא הידרדרה ואמרו לי שצריך להתחיל להכניס אותו להרדמה ולבצע הנשמה, היה סיכוי קטן שזה יעבוד אז אישרנו. הסברתי לו שמרדימים אותו, אבל המצב שלו היה במצוקה נשימתית והוא היה ב'סטרס', אז כבר לא היה משנה לא מה יעשו. במשך כל האשפוז נשארתי איתו. אני עם בלון חמצן מחובר אלי אבל מטפלת באבא". מצבה של ניצה השתפר והיא שוחררה לביתה לפני כשבוע, אך היא עדין נושאת את הנגיף.

 

 

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, ספד לו: "רחמים חסון ז"ל נפטר היום לאחר מאבק קשה בנגיף הקורונה. רחמים שימש כסגן ראש המועצה בתקופתו של ראש המועצה המיתולוגי, חנן חסיד, שיבדל לחיים ארוכים. רחמים פעל נחרצות לקידום החינוך במועצה, הקים את מדור דת והיה הממונה על הדת לכל אורך תקופת כהונתו במועצה.

רחמים היה איש מעשה שהוביל יחד עם אחרים פרויקטים במועצה ובנוסף פעל בגלוי ובסתר למען האוכלוסייה המייסדת באזור. רחמים היה איש מרכזי בעובד הציוני ובישוב שלו שדה עוזיה.
כל חייו פעל ועשה למען הנוער ועם הנוער פעילות ענפה ומגוונת ושימש כאבא לתנועות הנוער במועצה.

רחמים ז"ל ייחסר לכולנו. בשמי ובשם עובדי המועצה, חברי המליאה והתושבים, אנו רוצים לומר לך היום תודה על תרומתך הרבה למועצה ומחבקים בחום את בני משפחתך. יהי זכרך ברוך".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר