ד"ר ריי ביטון
ד"ר ריי ביטון

ד"ר ריי ביטון מודאגת. מאוד מודאגת

ד”ר ריי ביטון, רופאה במחלקת קורונה בבית החולים אסותא אשדוד ויו”ר ארגון המתמחים הארצי, רואה את המטופלים שלה ואת המספרים והיא חרדה מפני אפשרות של קריסה. אחרי שגם היא נדבקה בנגיף הבינה היטב את מה שהיה ברור לה עוד קודם: אף אחד איננו חסין. אופטימית היא לא

פורסם בתאריך: 2.10.20 10:23

     

ד”ר ריי ביטון היא רופאה במחלקת קורונה ובמחלקה פנימית בבית החולים אסותא אשדוד. היא לקראת סיום ההתמחות שלה וגם עומדת בראש ארגון הרופאים המתמחים בארץ – מרשם. בהכשרתה היא רופאה פנימאית. בשנה החולפת הובילה עם חבריה מאבק לשיפור תנאי העבודה של המתמחים ולקיצור המשמרות האין סופיות.

דבריה מעוררים אי נוחות, אבל חשוב לעקוב אחריהם. היא מביאה אותם מתוך עדות מכלי ראשון.

“אנחנו רואים”, אומרת ד”ר ביטון, “את העומסים שהולכים ועולים באופן משמעותי גם מבחינת כמויות האשפוזים, גם מבחינת מספרי החולים הקשים. ההבדל בין הגל הזה לקודם הוא שטיפולים אלקטיביים נמשכים והעומסים על כוח האדם הקיים רק הולכים וגדלים.

סגורים עד להודעה חדשה: מחלקת קורונה בבית החולים אסותא אשדוד. צילום: דור גפני

מחלקת קורונה בבית החולים אסותא אשדוד. צילום: דור גפני

“לא רק שהמצב לא הולך להשתפר בקרוב, אלא שיש מגמה של החמרה”, היא קובעת. “אצלנו מגדילים את המחלקה ל-36 מיטות וביחס לבית חולים כמו שלנו עם 300 מיטות זה משמעותי. הפניות לא פוסקות והעומס על המחלקות פנימיות הוא ענק”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"ממש לא ישנה בשקט"

כשבאשדוד לבדה הגיעה כמות החולים הפעילים לכ-3,000 ובבית החולים אסותא אשדוד מגדילים את קיבולת המחלקה לקורונה, הצפי הוא להחרפה במצב.

איך את לא נופלת מהרגליים?

“זה לא פשוט לעשות תורנות של 26 שעות. לא יצאתי לחופשה בתשעת החודשים האחרונים ואני מדברת אפילו על חופשת סוף שבוע רגוע, לא חופשה בחו”ל. לשמחתי בית החולים מפעיל מסגרת חינוכית לילדי העובדים, אחרת לא יודעת מה הייתי עושה. אני מכירה הרבה מתמחים שנשארים עם הילדים בבית כי אין להם מסגרת”.

את מודאגת?

“מאוד מודאגת. מאוד, מאוד. מאוד מודאגת מחוסר שיתוף הפעולה של הציבור, ומהנתונים. אנחנו רואים את זה בא לידי ביטוי כאן בבית החולים. את הפיק של כיפור עם ההתקהלויות הגדולות נראה בעוד שבוע וחצי, כמו שעכשיו מתחילים לראות את הפיק של ראש השנה”.

והפיק של כיפור ייקח אותנו עוד יותר למעלה במספרי החולים הקשים והתמותה?

“גם, וגם אנחנו הולכים ומתקרבים לחורף ויש סכנה נוספת, של תחלואה כפולה – קורונה ושפעת יחד. זה דבר שאנחנו עוד לא יודעים איך הוא ייראה אבל זה יגרום לגידול נוסף בעומסים בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים”.

צילום: המעבדה המרכזית של הכללית בתל אביב. צילום: דוברות כללית

צילום: המעבדה המרכזית של הכללית בתל אביב. צילום: דוברות כללית

מהו תרחיש האימים?

“שנגיע למצב שהיה באיטליה לפני כמה חודשים. זה עלול לקרות. בקצב שבו המספרים עולים זה ממש לא תרחיש דמיוני”.

אז איפה טעינו?

“קודם כל המוכנות של מערכת הבריאות לא הייתה טובה. גם הטיפול בקטיעת שרשרת ההדבקה לקה בחסר. לא הוכשרו מספיק אנשי מקצוע, ומזה שנים רבות לא הוזרמו מספיק כספים ומשאבים למערכת הבריאות”.

את גם עדה לחוסר האמון של הציבור במקבלי ההחלטות וברשויות?

“בהחלט, אני חושבת שזה הגיע גם בגלל הנחיות לא מספיק ברורות. גם ההסברה כשלה”.

יש חלקים בציבור ששם הבעיה יותר קשה?

“צריך לשים דברים על שולחן, האחוזים בחברה החרדית גבוהים מאוד, יותר מחלקם באוכלוסייה. גם אצלנו באסותא אשדוד אני רואה יותר חולים חרדים”.

את לא כל כך אופטימית.

“לצערי לא, אני ראלית. אנחנו לקראת תקופה מאוד מאוד לא פשוטה, אבל יש מה לעשות”.

צילום: תומר אפלבאום

ביטון, 37, נולדה וגדלה בקריית מלאכי. היא נשואה לרופא שיניים ויש להם שתי בנות, בגיל שלוש ושש. המשפחה מתגוררת בישוב באר גנים הסמוך לאשקלון.

איך את שומרת על עצמך?

“לצערי נדבקתי בעצמי בקורונה לפני קרוב לחודשיים. זה לא לגמרי ברור אם ההדבקה הייתה בבית החולים, אבל אני לא היחידה מהצוות. למזלי ובזכות אמצעי הזהירות שנקטנו, שאר בני הבית לא נדבקו, עברתי בידוד ביחידת דיור נפרדת, בלי להתקרב לילדות ובלי לחבק אותן”.

מה את אומרת על מי שאומרים ‘במצב הזה עם כל כך הרבה נדבקים גם ככה כולנו נידבק’?

“אף אחד לא ממש יודע אם חסינות העדר עובדת ואיך היא עובדת. גם בשוודיה זה לא בהכרח עבד ואנחנו לא שוודיה. אני לא מוכנה לבצע ניסוי בחיי אדם.

זה שאת לא ישנה הרבה בגלל התורנויות הארוכות בצורה לא אנושית הבנו, אבל האם את לפחות ישנה בשקט?

"לא, אני ממש לא ישנה בשקט. אני מאוד מודאגת וחרדה".

"גאווה ענקית"

השבוע נודע שפרופ’ יפעת ביטון היא הנשיאה החדשה של מכללת אחוה. האחות הקטנה, ד”ר ריי ביטון, נרגשת ומדברת על סגירת מעגל
ריי צעירה ב-12 שנים מאחותה, פרופ’ יפעת ביטון, שהשבוע נודע על בחירתה לתפקיד נשיאת מכללת אחוה. שבועות ארוכים שהן לא התראו.

דר ריי ביטון והאחות, פרופ יפעת ביטון

דר ריי ביטון והאחות, פרופ יפעת ביטון

ד"ר ריי ביטון: “זו גאווה ענקית, ענקית, ענקית. אין ראויה מיפעת. היא אשת חינוך בכל רמ”ח אבריה וזאת סגירת מעגל כי המכללה בקרבת קריית מלאכי, העיר שבה נולדנו וגדלנו, והרבה סטודנטים במכללה הם תושבי העיר והסביבה. אני בטוחה שהיא מגיעה לתפקיד בתחושת שליחות אמיתית”.

ריי, את עצמך נאבקת ולא ויתרת בכל מיני צמתים בחייך, גם בנושא של הרפואה. נלחמת והצלחת. אז מה השאיפות שלך?

"אני מאמינה בעבודה קשה ומאמינה שאתקדם. בשאיפות שלי אני רוצה להגיע למקומות הכי גבוהים, בין אם זה בבית החולים, באקדמיה, או בתחומים נוספים”.

פרופ’ יפעת ביטון היא משפטנית וחוקרת בעלת שם בינלאומי בתחום המשפט והחברה, שוויון וצדק חלוקתי. היא ממייסדות “מרכז תמורה לקידום השוויון” והייתה המועמדת הכי צעירה לכהונה בבית המשפט העליון.

“נרגשת לקבל על עצמי את הנהגת המכללה האקדמית אחוה כשאני מלאת תחושת שייכות ושליחות למקום ממנו צמחתי”, אמרה פרופ’ ביטון, שמחליפה בתפקידה את פרופ’ שוש ארד המסיימת קדנציה כנשיאת המכללה בין השנים 2017 ל-2020.

“בכוונתי”, הוסיפה, “לפעול להעמקת החיבור בין אקדמיה מעולה והצעדת הפריפריה בישראל להנהגת אתגרי עולם המחר, החינוכיים, המדעיים והחברתיים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר