ראש העיר מול הנתונים הקשים. צילום: עיריית אשדוד

לסרי: "אשדוד במצב חירום בריאותי – אחד מכל חמישה נבדקים חיובי לנגיף"

ראש העיר אשדוד מתריע: מערכת הבריאות מתקרבת לאי ספיקה ובאסותא אשדוד מחלקת הקורונה מלאה לגמרי וכמעט כל הרובעים כבר אדומים. 2,910 חולים פעילים בעיר ו-21 מאושפזים במצב קשה בבית החולים בעיר. 52 מתים בעיר מהתפרצות המגפה.

פורסם בתאריך: 29.9.20 16:56

     

לאור העליה הגבוהה בשיעור הנדבקים בנגיף הקורונה, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי יצא לפני זמן קצר (שלישי) בהודעה חשובה ובהולה לתושבים "אשדוד במצב חירום בריאותי. זה בידיים שלנו לנצח את הנגיף".  הבוקר הצהיר ראש העיר שלנוכח הנתונים הקשים אשדוד העיר נמצאת במצב חירום בריאותי ולכן הורה לתגבר את האכיפה בשטחה. על פי נתוני משרד הבריאות, מתחילת ההתפרצות מתו בעיר 52 תושבים כתוצאה מסיבוכים של הנגיף.

"תושבי אשדוד,  נגיף הקורונה, ממשיך להתפשט במהירות. במדינת ישראל ובעיר שלנו אשדוד" התריע ראש העיר כשהוא מדגיש שכמעט כל הרובעים בעיר נהפכו כבר לאזורים אדומים. "כ-3,000 חולים פעילים. רק בסוף השבוע האחרון אובחנו באשדוד מעל 1,000 מאומתים חדשים. אחד מכל חמישה נבדקים נמצא חיובי לנגיף". הוא הוסיף וציין שכעת אשדוד ניצבת מבין הערים בתחלואה הגדולה ביותר בארץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בהתאם לכך, ישנה גם עליה מהירה במספר החולים במצב קשה, במספר המונשמים, והנפטרים. למעלה מ-50 אישה איש מתושבי העיר נפטרו. צעירים ומבוגרים" הסביר לסרי כשהוא טוען גם שמחלקת הקורונה בבית החולים אסותא אשדוד נמצא כעת בתפוסה מלאה, ואינה מקבלת חולים חדשים. גורם מבית החולים מסר לכאן דרום כי אמנם המחלקה הגיע לקיבולת שלה אך נכון לעכשיו היא עדין מקבלת חולים.

"תושבים יקרים, אשדוד במצב חירום בריאותי!" המשיך ראש העיר במסר החירום "למרות סגר של 10 ימים. אין משמעת. אין הקפדה על ההנחיות. הסגר יצליח רק אם נשתף פעולה. רק אם נגלה אחריות אישית. המשטרה ופקחי העירייה אוכפים ביד קשה. אבל הם לא יכולים לרדוף אחריכם, ולהגיע לכל מי שמפר את ההנחיות. אנא מיכם, בואו ניקח את עצמנו בידיים. בואו נקפיד על כללי הסגר. בואו נקפיד על ההנחיות. מסיכה, הגיינה. והכי חשוב ריחוק חברתי. לצאת מהבית רק לצרכים חיוניים. לרכישת מזון, תרופות, או לעבודה במקום חיוני. אפשר ורצוי לעשות ספורט. אבל לא להתקרב לאנשים אחרים, שאינם גרים אתכם באותו הבית. להתפלל רק בחוץ ולא יותר מ-20 אנשים. לשהות בסוכה, רק עם בני המשפחה הגרעינית".

תמונת מצב עגומה. צילום: עיריית אשדוד

"הכללים פשוטים. אנחנו חייבים להקפיד עליהם" חזר לסרי על המסר הדחוף. "כדי לעצור את המגפה הנוראה הזו. אל תקשיבו לאלה שמקלים ראש בקורונה. אמרנו כבר אין ספור פעמים. זו לא עוד שפעת. הנגיף הזה מסוכן ומתעתע. הוא פוגע קשות גם בצעירים וגם באנשים בלי מחלות רקע. אי אפשר לדעת מראש כיצד נגיב אליו. אסור לקחת סיכון. גם אי אפשר לדעת מה יהיו הנזקים שלו בעתיד. אפילו אצל מי שעברו את המחלה בצורה הקלה שלה".

"מערכת הבריאות מתקרבת לאי-ספיקה, ולא תוכל לתת טיפול טוב, גם לחולים במחלות אחרות. אנחנו צעד אחד, לפני שיהיה מאוחר. במיוחד באשדוד. לפני שנאבד עוד אנשים יקרים. בבקשה מכם, אנחנו יכולים לעצור את התפשטות הנגיף. זה בידיים שלנו. בואו ננצח ביחד את הקורונה".

לפי נתוני משרד הבריאות מספר החולים הפעילים בעיר עומד מהבוקר על 2,910 נדבקים, 129 חולים פעילים על כל 10 אלך תושבים. 1,822 הם חולים שנמצאו חיובים לנגיף בשבוע האחרון – בו בוצעו 9,724 בדיקות קורונה על ידי קופות החולים. מתוך כך, מתחילת המשבר באשדוד חלו סך הכל 9,184 עד כה. באסותא אשדוד מאושפזים במחלקת הקורונה 28 חולים – 21 מהם במצב קשה, חמישה נוספים במצב בינוני ועוד שנים במצב קל.

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר