מורן אמאווה בלצ'או
מורן אמאווה בלצ'או

עובדים מהלב: הכירו את מורן אמאווה בלצ'או מעיריית אשדוד

היא עלתה לישראל מאתיופיה בשנת 97 וכעבור שנתיים הגיעה לאשדוד. בשבע השנים האחרונות היא עובדת כסייעת בגן לילדים על הספקטרום האוטיסטי, אותם היא מלווה במסירות ומתרגשת מההתפתחות שלהם. הכירו את מורן אמאווה בלצ'או, מגן גלבוע

פורסם בתאריך: 2.8.22 13:05

     

ספרי על עצמך.
שמי מורן אמאווה בלצ'או, בת 34, רווקה, אמא לאוראל בן 13. אני עובדת בגן גלבוע זו השנה ה-7. אוהבת לעזור לאנשים ובשעות הפנאי עבדתי עם קשישים ועד היום מתנדבת בקהילה. אני הכי נהנית עם בני יחידי שהוא כל עולמי.

כמה מילים על תפקידך ועל מקום העבודה.
אני מאוד אוהבת את העבודה שלי ואת הילדים. התאהבתי באוכלוסיית הילדים עם ASD, מרגישה שנכנסתי לעולמם וכל הזמן עסוקה בלעזור להם להתפתח. עבורי, כל התקדמות קטנה שלהם היא עולם ומלואו. האתגרים בגן מחייבים תשומת לב והתייחסות לכל ילד בפני עצמו, כך שאני מרגישה כמו אמא ואבא של הילדים, מחוברת אליהם ומתרגשת מהם בכל פעם מחדש. העבודה קשה נפשית ופיזית, אך אני נהנית מהשהות עם הילדים. חשוב לי להיות בקשר טוב עם כולם ולכן אני דואגת לשמור על עבודת צוות.

משהו מיוחד שקרה לך בעבודה.
כשהגעתי לגן גלבוע, קיבלנו מחזור חדש של ילדים, אותם ליווינו במסירות נפש 3 שנים. הילדים גדלו ופרחו בצורה יוצאת מן הכלל. ילדים שלא דיברו ולא תקשרו – יצאו כולם לכיתת תקשורת. היה קשה מאוד להיפרד מהילדים, אני זוכרת שבמסיבת סיום לא הפסקתי לבכות. אלו הילדים הללו לא יוצאים מזיכרוני לעולם ועד היום אנו נזכרות בהם בכל הזדמנות. הם הגאווה שלנו.

חוויה מחייך האישיים.
עליתי מאתיופיה בשנת 1997, כשהייתי בת 11, יחד עם ההורים והאחים שלי. יש לי 7 אחים ואחיות ובארץ נולדו עוד 3. אנחנו משפחה מרובת ילדים, עד היום אני אחראית על האחים שלי, עוזרת להם בכל מה שצריך. גרנו שנתיים בחצרות יסף, ליד עכו, ובשנת 1999 באנו לאשדוד לאחר שההורים קנו בית באזור ו'. מאז ועד היום הם גרים באותו הבית, ואני גרה לידם עם בני. בצבא הייתי בחימוש, היו לי שנתיים מאוד משמעותיות. רצו שאשאר ואחתום קבע אך לא רציתי, כי הייתי צריכה להמשיך לפרנס את המשפחה שלי.

למי מחבריך לעבודה היית מפרגן ולמה?
עיקר הפרגון שלי הוא למנהלת הגן. כשהגעתי לגן גלבוע הייתי ביישנית וחסרת ביטחון. לא הייתי תקשורתית והתקשיתי מאוד ברמה הרגשית חברתית. לאחר שיחות עם מנהלת הגן, היא נתנה לי המון כלים להתמודדויות, הן אישיים והן מקצועיים, וחיזקה לי את הביטחון העצמי. היום אני מרגישה בטוחה ומיומנת מול הילדים, הצוות וההורים ומול אתגרים שהעבודה מזמנת מידי יום ביום. בזכותה אני מרגישה שאני עושה את עבודתי באהבה וגאווה גדולה.

מה אומרת מנהלת גן "גלבוע" על מורן?
מורן עובדת איתי מפתיחתו של גן גלבוע ומשמשת כיד ימיני. היא אוהבת את עבודתה ומצטיינת בה. מורן מובילה את שאר הסייעות למצוינות, מכירה היטב את הגן ואת הילדים ויוצרת איתם קשרים רגשיים משמעותיים. היא מגדילה ראש, מקצועית מאוד, לוקחת על עצמה תפקידים פדגוגיים, מעבירה תכנים לילדים בצורה מותאמת וטובה והכל מתוך מחויבת עמוקה לגן. מורן מגיעה גם בשעות הפנויות שלה על מנת לתרום לגן ומגויסת בערבי צוות ופעילויות חוץ גניות. אין ספק שזכינו בה, הצוות, ההורים והילדים.


בשיתוף עיריית אשדוד


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר