לאה אלישע
לאה אלישע

עובדים מהלב: הכירו את לאה אלישע מעיריית אשדוד

היא עלתה לישראל מגיאורגיה לעיר חיפה, אבל אשדוד היתה אהבה ממבט ראשון. למרות קשיי השפה היא הצטיינה בלימודיה ואפילו קיבלה מענק מראש הממשלה. בעירייה היא עובדת כבר 25 שנה - לאה אלישע, מנהלת הלשכה המשפטית

פורסם בתאריך: 1.3.22 13:10

     

ספרי על עצמך.
שמי לאה אלישע, אני בתחילת שנות השישים, נשואה לאלי ואם לשניים. סבתא ל-4 נכדים מדהימים שהם כל עולמי. מתגוררת באשדוד ומעבר לתחביבים שהם רבים ומגוונים מקדישה את רוב הזמן הפנוי שלי לבני משפחתי. עליתי לישראל עם משפחתי בשנת 1971 מגאורגיה. בתחילה התגוררתי בחיפה ולאחר הנישואים עברתי להתגורר בעיר אשדוד. מיד התאהבתי בעיר, בזכות הים, החולות הזהובים והאנשים החמים.

כמה מילים על תפקידך ועל מקום העבודה.
אני עובדת בלשכה המשפטית. כבר בהתחלה חשתי התרגשות, רענון בעבודה והכרת תחום חדש לגמרי, הנוגע להמון תחומי חיים בעולם המשפט. כ-10 שנים עבדתי עם שתי עורכות דין, בהרמוניה ועזרה הדדית עד שהפכנו להיות משפחה אחת. למדתי מהן המון ולפני כ-12 שנה, עם הגעתו של יועץ משפטי חדש ופרישה לגמלאות של מנהלת הלשכה הקודמת, הוצע לי לשמש בתפקיד מנהלת הלשכה המשפטית. אני כמובן כפופה ליועץ המשפטי של עיריית אשדוד, עו"ד רוני עמיר, ונהנית ממה שאני עושה.

עיריית אשדוד

עיריית אשדוד

למה החלטת לעבוד בעירייה?
את עבודתי בעיריית אשדוד התחלתי לפני למעלה מ-25 שנה. בהתחלה, 5 שנים באגף פיקוח על הבניה הציבורית, עם מנהל מדהים בשם גבי צרויה שהיה בשבילי כמו אבא, וכשקיבלתי הצעת קידום עברתי ללשכה המשפטית. אני מודה שהייתה לי התלבטות קשה אם לעבור לתחום חדש, אך אני שמחה על החלטתי ומאז אני בלשכה המשפטית. מאז, הלשכה המשפטית גדלה ומתפתחת יחד עם העיר, והיום הלשכה המשפטית מונה 9 עורכי דין ו-8 עובדים בצוות המנהלי אשר נותנים שירות לכל יחידות העירייה ומענים לעיר בסדר גודל של למעלה מרבע מיליון תושבים.

ספרי על משהו מיוחד שקרה לך בעבודה.
כל יום זו חוויה אישית כי אני עובדת במקום שאני חשה כי הוא הבית השני שלי וצוות העובדים המדהים של הלשכה המשפטית הם משפחה אחת גדולה ומלוכדת. ברור אם כן שיש לי סיפוק ועניין רב בעבודה שמציעה דינמיקה תמידית, למידה בלתי פוסקת, אתגרים והתעסקות בתחומים שונים ומגוונים, כאשר הדגש של כולנו הוא במתן שירות מיטבי וללא פשרות לתושב.

מה את מאחלת לעצמך?
אני מאחלת לעצמי עוד הרבה שנים נעימות וטובות, ובמסגרת העבודה אני מקווה להמשיך ולתרום מיכולותיי וכישוריי למערכת ככל שרק אוכל.

יש לך חוויה אישית מהעלייה לארץ?
עליתי לישראל בגיל 9 וחצי וכילדה אני זוכרת התרגשות גדולה. לא ידעתי לקראת מה אני הולכת והכל היה זר לי. נשלחנו דרך הסוכנות להתגורר בחיפה, ללא ידיעת מילה אחת בעברית. יחד עם זאת, נקלטתי די מהר. התחלתי להבין את השפה והשתלבתי מבחינה חברתית ולאחר 3 שנים כבר הייתי תלמידה מצטיינת. עבורי, הייתה זו חוויה מעצימה משום שכתבתי ללא שגיאות, המחברות שלי היו לדוגמא בביה"ס, נבחרתי לתלמידה מצטיינת וקיבלתי מענק מכובד מראש הממשלה דאז יצחק רבין ז"ל.

למי מחברייך לעבודה היית מפרגנת ולמה?
כפי שציינתי אנחנו משפחה אחת מלוכדת ומגובשת שטובת הלשכה לנגד עיניה. אני מפרגנת לכל אחת ואחד מחבריי לעבודה, בעיקר למנהל הישיר שלי, ליועמ"ש רוני עמיר, על היותו אדם חרוץ, צנוע, קשוב, מכבד כל אדם שניצב מולו ומהווה עבורי דוגמא ומודל.


בשיתף עיריית אשדוד


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר