בתיה ביטון
בתיה ביטון

עובדים מהלב: הכירו את בתיה ביטון מעיריית אשדוד

התפקיד של בתיה ביטון כעובדת זכאות במינהל הרווחה, אינו נוגע לתושבים רבים בעיר, אך עבור אלה שכן - מדובר בעולם ומלואו. התושבים שבהם היא מטפלת הם תושבים המוכרים על ידי מינהל הרווחה ומדי יום היא מטפלת באלה הזקוקים לכל סיוע, רפואי או כלכלי

פורסם בתאריך: 8.2.22 12:24

     

ספרי על עצמך.
בת 43, נשואה ואם לשלושה. 14 שנה בעירייה. עובדת זכאות במחלקת הרווחה אזורית ו', אשר אחראית על רובעים ו', ז', ח', ט'. תחביב: ריקוד.

כמה מילים על תפקידך ועל מקום העבודה.
מחלקת הרווחה האזורית ו'-ט', נותנת מענה ומספקת שירותים סוציאליים לארבעה אזורים מרכזיים בעיר. במחלקה שתי עובדות זכאות שנותנות שירות לכלל האוכלוסייה המטופלת במחלקה, והן חלק מצוות העובדים. תפקידי השוטף כולל טיפול במסגרות בקהילה ומחוץ לקהילה, למשפחות ולאזרחים ותיקים. עובדי המינהל והזכאות הם חלק מצוות העובדים במחלקות המוכשרים בכל ההיבטים המנהליים והתקציביים של עבודת המחלקה. העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה מלא עם העובדים הסוציאליים במחלקה במטרה לסייע לקהל הלקוחות המטופלים, הן במתן סיוע רפואי והן בסיוע חומרי, וכדי לבצע השמה במסגרות הקהילה ו/או השמות מחוץ לקהילה. באחריות העובד סוציאלי לרכז את הבקשה של הלקוח ולהעבירה להמשך טיפול לעובדת הזכאות במחלקה ולאישור הממונה. עובדות הזכאות והעובדים סוציאליים במחלקה עובדים בקשרי עבודה משותפים ובלתי נפרדים.

עיריית אשדוד

עיריית אשדוד

כיצד מתבצע הסיוע?
על מנת לחשב את גובה ההשתתפות של הלקוח, מתבצע הליך לפיו העובד הסוציאלי מקבל את פירוט כל ההכנסות של המשפחה ומעבירן לעובדת זכאות, כדי שתוכל לבצע את החישובים הנדרשים לצורך קביעת גובה ההשתתפות, בהתאם לתקנון הוראות התע"ס (תקנון העובדים הסוציאליים). במסגרת עבודתנו, קיים קשר רציף עם מגוון ספקים בעיר הנותנים שירות לקהל לקוחותינו, הכולל פיקוח על אספקת המוצר לבית הלקוח ומסירת תשלום לספק. במידת הצורך, עובדת זכאות המחלקה נדרשת לטפל בחובות שהצטברו למשפחות אשר באחריותה. במידה והחובות לא נפדו לאחר בקשות ופניות חוזרות ונשנות למשפחה, באחריות העובד הזכאות להעבירן למחלקת גביית חובות בלשכה המשפטית לצורך המשך טיפול.

בתיה ביטון

בתיה ביטון במשרדה בעירייה

משהו שקרה לך בעבודה וריגש אותך.
מטופלת אזרחית ותיקה במחלקתנו, ללא משפחה תומכת, הזדקקה לסיוע ולתיקון דחוף בדירתה בזמן מזג אוויר סוער, כדי שתוכל להתגורר שם בבטחה. בשיתוף פעולה שלי כעובדת זכאות, יחד עם הגורמים המטפלים, ניתן לה סיוע כלכלי מהיר ויעיל שעזר לה מאוד במקום מגוריה. בעקבות כך, דייר אחר בבניין שנחשף לתהליך המהיר, פרסם במקומון חרדי בעיר כתבה מפרגנת אודות הטיפול והשירות שהוענק לאזרחית הוותיקה. עבורי היה זה בבחינת "כל המציל נפש אחת בישראל…"

למי מחבריך לעבודה היית מפרגן ולמה?
אני מפרגנת לעובדות הסוציאליות במחלקתי בתחום הזקנה, אשר עובדות ביעילות, זריזות ורגישות מופלאה, לכלל האזרחים הוותיקים, ובפרט לניצולי שואה!


בשיתוף עיריית אשדוד


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר