ישיבה בנושא פל״ח

מועצה אזורית באר טוביה מציגה: הפל"חים החדשים

המועצה האזורית באר טוביה מקדמת מהלך תכנוני ליישום תכנית פל"ח (פעילות לא חקלאית) לכלל ישובי המועצה. בדיון שהתקיים השבוע באמצעות ה"זום", הביע ראש המועצה קובי אביבי את עמדת המועצה וסקר את חשיבותה של התכנית ויישומה עבור התושבים, בעיקר בתקופה זו

פורסם בתאריך: 18.8.20 12:44

     

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, מקדם באמצעות הועדה המקומית לתכנון ולבניה את תכנית פל"ח במרחב הכפרי ובית שלישי בנחלה. עיקרה של פל"ח הוא למעשה בפעילות לא חקלאית בחלק מהשטח שברשות תושבים. לאחרונה, אישרה וועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה את המתווה והשבוע הנושא הועבר לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה. בסיכום הישיבה הוחלט כי תתואם פגישת המשך במשרד הוועדה המחוזית בה יוצגו כל ישוב וישוב בצורה פרטנית.

במועצה האזורית באר טוביה 23 יישובים מתוכם 18 מושבים חקלאיים. בעקבות שינויים כלכליים וחברתיים, חלו בעשור האחרון שינויים רבים במבנה המשק החקלאי. המציאות בשול מוכיחה כי קיים תהליך הדרגתי, שבו המבנה המוכר של משקים חקלאיים קטנים הופך לפחות רלוונטי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"במצב הכלכלי הקיים היום במושבים, תושבים רבים, אשר בעבר עסקו בחקלאות, פונים לחיפוש אחר מקורות הכנסה חלופיים. פעילויות לא חקלאיות מתקיימות בנחלות מזה מספר שנים. חלקן בעלות זיקה למשק החקלאי, כגון מכירה עצמית של תוצרת או תיירות חקלאית", אמר ראש המועצה קובי אביבי בפתח דבריו.

"עם בחירתי כראש המועצה באר טוביה וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה ראיתי לנגד עיני את החשיבות של קידום תכנית מועצתית שתיתן מענה בעניין פל"ח ובנית בית שלישי בנחלות. תכנית פל"ח מהווה כלי תכנוני אורבאני בנושא שימושים מעורבים לתעסוקה בנחלות מלבד מגורים. עיקרה הסבה, או הקמת שטח של 500 מ"ר הנמצאים בחלקתו של בעל הנחלה בתחום 3 דונם למגורים", הוסיף ראש המועצה.

תכנית פל"ח מבוססת על מסמך מדיניות אשר אושר בהתאם להחלטת הוועדה המחוזית, מחוז דרום. המשמעות הכלכלית והחברתית של תכנית זו הינה האפשרות של הקמת עסק חוקי ומפרנס בכבוד ליד הבית ע"י המשפחות המתגוררות בנחלה, הסביר ראש המועצה,"זהו שינוי משמעותי המעצים את הקהילה ומאפשר לבן ממשיך להתפרנס מהמשק יחד עם בני משפחה נוספים".

נכון להיום, הסביר ראש המועצה, כשישה מושבים הגישו תכניות פל"ח ויחידה שלישית באופן עצמאי, מושבים אחרים מתקשים לקדם מהלך תכנוני שכזה ולכן "ראינו חשיבות לקביעת מסגרת תכנונית אחידה לכלל הישובים במועצה. התכנון המבוקש הינו התאמת המסגרת התכנונית לצרכים לנוכח השינויים במהלך השנים במושבים". כאמור, דיון נוסף יתקיים בוועדה המחוזית בקרוב.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר