מבצע תרומות הדם במושב עזריקם. צילום: דוברות מד"א

302 מנות דם נתרמו למען תושב עזריקם – חולה לוקמיה בן 18

במצע התרמה יוצא דופן שירותי הדם של מד"א הגיעו למושב עזריקם וגייסו מאות תרומות למען עופרי כהן - בן היישוב החולה בסרטן הדם

פורסם בתאריך: 5.8.20 15:37

     

אירוע יוצא דופן בנוף מגפת הקורונה נערך השבוע (שני), כאשר תושבי מושב עזריקם יזמו יחד עם שירותי הדם של מד"א יום תרומות דם מיוחד למען עופרי כהן, תושב המקום בן 18, שרגע לפני גיוס התבשר כי הוא חולה בסרטן הדם. בתום מבצע התרמה נרחב, גייסו אנשי עזריקם והסביבה מעל ל-300 מנות דם למען עופרי ולמען חולים נוספים.

עופרי הוא צעיר חייכן, האוהב לעזור לזולת, להירתם למשימות הקהילתיות, שתמיד בלט בתנועות הנוער. הוא היה אמור להתגייס לצה"ל בקרוב, אך במקום להתייצב בלשכת הגיוס בתל השומר – הוא נדרש להגיע לבניין הסמוך ללשכת הגיוס, לצורך טיפולים בבית החולים בתל השומר. כהן התבשר כי היא חולה בלוקמיה, סרטן הדם ונזקק באופן דחוף למנות דם רבות מסוג +O.  יחד עם שירותי הדם של מד"א נרתמו תושבי המושב, הפעם בשבילו, ויזמו יום תרומות דם מיוחד לתושבים, לקהילה ולסביבה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




המושב כולו התגייס למשימה ודאג לפרסום, גיוס מתנדבים וכמובן התנהלות תחת הנחיות הקורונה והתו הסגול. בסוף יום ההתרמה המיוחד, הותרמו ע"י מתרימי הדם משירותי הדם של מד"א 302 מנות דם מצילות חיים – אשר מיועדת לסייע לעופרי ולמאות חולים נוספים. "מיד שפנו אלינו נרתמנו למבצע החשוב הזה" מספר מנהל מחלקת התרמות הדם הארצי במד"א, ליאור אלטמן. "אנחנו מודים למשפחת כהן ולתושבי עזריקם על הארגון והביצוע ומאחלים לעופרי החלמה מהירה ורפואה שלמה".

"לא יכולתי להגיע ליום ההתרמה ולהתקרב לאנשים, בגלל שמערכת החיסון שלי חלשה" סיפר עופרי הנרגש. "אבל עצרנו עם האוטו ליד נקודות התרומה וראיתי מאות אנשים שהתגייסו והגיעו רק בשבילי. התרגשתי מאוד לראות את כל האנשים שעזבו הכל ובאו. אני בהלם מהתגייסות והנתינה, אין לי מילים – אני רוצה להודות לכולם".

למען עופרי, מאות תורמים במשוב עזריקם. צילום: דוברות מד"א

עידן, אחיו של עופרי, סיפר: "לא דמיינו שהפרויקט יגיע לממדים כאלו גדולים. חשבנו שיגיעו עשרות אנשים בודדים, אבל בפועל הגיעו שמונה ניידות התרמת דם של מד"א ומאות תורמים שרצו לתרום ולסייע להציל את החיים של אחי, זה היה מדהים. באו תושבים מהמושב, מהאזור ואפילו ממרכז הארץ ומהשרון. אנחנו מאוד מתרגשים ומודים לכולם, כולנו חסרי מילים".

עמיחי, אביהם של עופרי ועידן הוסיף: "עופרי שרגיל להתנדב ולעזור לאחרים היה אמור להתגייס בקרוב, אבל במקום זה נמצא כעת בטיפולים מורכבים. אני רוצה להודות לאנשי המושב, לעוסקים במלאכה וכמובן למגן דוד אדום – אשר בזכותם גוייסו מאות מנות דם שיעזרו לעופרי ולחולים אחרים להרגיש טוב יותר. הפרויקט פשוט מדהים. אנחנו כבר עכשיו פועלים יחד עם ועד הישוב ושירותי הדם של מד"א על מנת להפיק ימי התרמה נוספים בעתיד הקרוב".

המבצע ביום שני האחרון צילום: דוברות מד"א

מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בקניונים, באתרי תיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באפלקציית  'מד"א שלי' בסמארטפון ובאתר האינטרנט של מד"א. לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש שכן שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה או במועדי התרמות הדם המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות מעל 30 אנשים בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-9101101

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר