מתוך הסרטון שמקדם מרכז עוצמה. צילום: מוריה בן אבות

אימהות יחדניות באשדוד פונות לכנסת: קדמו חקיקה בנושא תשלומי מזונות

שיתוף פעולה בין מרכז עוצמה באשדוד לקבוצת התאטרון תאטרלי מעלה את קשיי היום יום של אימהות יחידניות ופונה לכנסת בבקשה לשינוי חוק המזונות

פורסם בתאריך: 3.8.20 16:26

     

שיתוף פעולה בין מרכז עוצמה באשדוד, המחלקה הקהילתית בעיר וחברת התאטרון הקהילתי "תאטרלי", מעניק הד לקולן של רבבות הנשים המתמודדות עם קשיים בגביית המזונות בבני זוגם לשעבר. בסרטון שיצרו יחד, מנסות הנשים להעלות את המודעות לנושא בקרב העם וליצירת שינוי מהותי בחוק המזונות על ידי חקיקה בכנסת. צפו:

על פי חוק המזונות בביטוח לאומי, קיים יחס הפוך בין גובה הכנסת האם, שהיא לרוב ההורה המטפל, לבין הסכום לו זכאים הקטינים מתוקף חוק זה, כלומר – דמי המזונות מופחתים ככל שהכנסת האם גבוהה יותר עד לביטול מוחלט של התשלום.

המשמעות בעבור האמהות משתנה מאחת לשניה, ישנן כאלו המעדיפות לא לעבוד כלל, או לעבוד שעות מעטות, על מנת להבטיח הכנסה קבועה למשפחה. בעוד אחרות בוחרות לעבוד "בשחור" כך שסכום המשכורת האמיתי שלהם לא מדווח.כמובן, שנשים רבות, שאינן רוצות לוותר גם על הקריירה שלהן בנוסף להיותן אמאות יחידניות, פשוט נאלצות לקבל גמלה מופחתת ויש אף שוויתרו לחלוטין על הגמלה למען מימוש עצמי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




קבוצת הנשים שיצרה את הסרטון גם יצרו קשר עם "הקואליציה להבטחת מזונות" (הכוללת את הרוח הנשית), יהדות טורונטו ועוד. מתוך קו מחשבה לפיו כל הנשים והארגונים צריכים להתאגד יחד למען השגת המטרה היא שינוי החוק בכנסת.

"עוצמה אשדוד" היא יחידה משלימה לשירותים החברתיים בעיר, המרכז משמש להנגשת מענים לפרטים ולמשפחות החיים בעוני ובהדרה, כך שכל אחד, בהתאם לצרכיו ולאפשרויות שברשותו, יוכל לשפר את איכות חייו ולהשתתף בתהליכים חברתיים בקהילה.

את הנחיית הקבוצה הובילה טלי ליברמן, ורינת בן דוד העובדת הסוציאלית בתיהל קדישי ליווי את הקבוצה. את הסרטון צילמה וערכה  מוריה בן אבות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר