הפגנת העו"סיות באשדוד. צילום: פליסיה אהרון

הסוף לשביתה: העו"סיות הגיעו להסכם עם האוצר, באילו תנאים?

על פי ההסכם, רפורמה בשכר העובדות תחל בשנה הבאה, ויוקצו להן 70 מיליון שקל לנושא הביטחון. כמו כן, העו"סים יקבלו "מענקי "קורונה" על העומס בתקופת המשבר.

פורסם בתאריך: 22.7.20 14:17

     

16 ימים נמשך הפרק האחרון במאבקן ארוך השנים של העובדים והעובדות הסוציאליים במהלכו הושבתו שירותי הרווחה בעוד העובדות והעובדים יוצאים להפגין ברחובות. הבוקר (רביעי) הגיעה השביתה אל סופה בזכות הסכם שגובש ביום האתמול ובמהלך הלילה האחרון בין נציגי הארגון ומשרד האוצר.

על פי ההסכם בין הצדדים, תתקיים רפורמה בשכרן של העובדות בשתי פעימות. הפעימה הראשונה צפויה להתקבל בשנה הבאה, יולי 2021 ותעמוד על סכום של 200 מיליון שקלים סל הכל. הפעימה השניה תתקבל עם פתיחת הסכמי השכר במשק. בעניין נושא הביטחון האישי של העובדות הסוציאליות סוכם עם האוצר על תקציב שנתי העומד על 70 מיליון שקל שיוקצה לאבטחה והגנה על העובדות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בנושא עומס הפניות בלשכות הרווחה שנוצר עקב משבר הקורונה, סוכם כי כל עובדת ועובד סוציאלי יקבלו מענק בסכום שינוע בין 9,000 – 11,000 שקלים. המענק יוחלק בשתי פעימות. הראשונה בחודש הבא – אוגוסט 2020, והשני בינואר 2021.

עם זאת שיחה עם עובדת סוציאלית תושבת העיר חושפת כי יש להן ביקורת רבה על ההסכם, במיוחד בשל העובדה שהרפורמה בשכרן תתקיים רק בשנה הבאה כשהן לא בטוחות שעד אז ישאר מישהו שנאמן להבטחה באוצר. "אני באופו אישי לא מרוצה" מספרת אורלי אסף עובדת סוציאלית בשירותי הרווחה בעיר. "אין לנו כרגע עדין את הנתונים הסופיים, אבל מרגיש לי שהשפיעו על נציגת העו"סיות והתישו אותה. ממה שאני מבינה, הרפורמה בשכר הבסיס של העובדים הסוציאליים, שתקוע כבר 30 שנה באותו שכר, ישתנה רק ביולי 2021.לך תדע איזה ממשלה תהיה עד אז? אם ישימו עלינו? אם בכלל יממשו את זה? אין לנו איך לדעת.

אורלי אסף, בהפגנת העובדות הסוציאליות שהתקיימה בשבוע שעבר. צילופ פרטי

"בנוסף, לגבי התופסות בגין העומס של הקורונה, זה לא מה שרצינו. רצינו רפורמה רצינית ואמיתית ולראות שינויים. אני לפחות מאוכזבת, ואני שומעת גם מחברות שהן לא מרוצות. אנחנו היינו בעד שאם כבר יוצאים למאבק אז נמשיך, נעשה את המאבק כמו שצריך ולא שיקחו אותנו בהבטחות. מצד שני כרגע אין לנו את כל האינפורמציה אבל התחושה היא לא של שמחה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר