דוד שוורץ מבקר את ילדיו צילום: אשדודים

מרגש: האברך מאשדוד שהבריא מקורונה שב לביתו

פורסם בתאריך: 25.5.20 21:08

     

דודי שוורץ, האברך מאשדוד שהיה בין חולי הקורונה הקשים ביותר בעיר, שוחרר היום (ב') מבית החולים תל השומר שם היה בשיקום במשך שבוע, חזרה לביתו ומשפחתו.

"זה מדהים. לא לראות את הילדים כל התקופה היה קשה מאוד", סיפר דודי לכתב כאן דרום. "כשחזרתי לפה לשבת זה היה אורות. אני עדין קצת חלש. מנסה להתרגל לשגרה שוב, מזה שהייתי כמעט לבד, חזרה למשפחה ילדים ואישה. אין אושר יותר מזה לחזור למקום שלך".

שוורץ, בן 29 ואב לשלושה ילדים, אושפז לראשונה בבית החולים אסותא אשדוד בראשיתו של חודש אפריל, עוד בימים שמפגת הקורונה היתה בעיצומה. לאחר החמרה עקבית במצבו מיום האשפוז, החליטו רופאיו להרדימו ולהנשימו. בהמשך, טופל שוורץ באמצעות תרומת פלסמה, אשר הובילה לשיפור יחסי במצבו.

כחודש לאחר שאושפז, בדיקה בבית החולים הראתה כי שוורץ החלים מהנגיף, על אף שהמחלה השאירה אותו חלש עם נזק לריאותיו. הוא הועבר ממחלקת הקורונה, בה היה אחד המטופלים הבודדים האחרונים, למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים. ימים ספורים לאחר המעבר אף שב להכרה כשהוא מתקשר בהצלחה עם הסובבים אותו ונגמל מהתמיכה הנשימתית שקיבל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

שוורץ היה מאחרון החולים שטופלו במחלקת הקורונה של בי"ח אסותא אשדוד טרם סגירתה. בשבוע האחרון היה במחלקת השיקום של בית חולים שיבא תל השומר שם עובר טיפול שיקומי להשבת הפעילות לגפיו לאחר תקופה ממושכת בה היה במיטת חוליו. בשישי האחרון, שוחרר לראשונה לסוף שבוע ראשון בחיק משפחתו מאז שחלה והיום כאמור שוחרר סופית, כשהוא עוד צפוי להגיע מידי פעם לטיפולי פיזיותרפיה.

"עכשיו אני בבית," משתף שוורץ "הייתי בשבת וחזרתי לבית החולים לעוד יומיים, היום השתחררתי סופית. נשאר רק לעבוד קצת על הרגליים כי יש השפעות מחודש שלא הלכתי אז הרגליים והידיים לא עבדו כמעט חודשיים. אני כבר הולך והכל, באמת ניסים, אנשים תמכו והתפללו זה מדהים.

גם ללכת ברחובות ולשמוע את הסיפורים מכל כיוון. נהייתי מודאג מכמה התפללו עלי. כל מיני סיפורים של אנשים שאומרים לי 'אנחנו כל תפילה מזכירים אותך, אנשים מכל העולם, חילוני אחד שלא שומר שבת סיפר לי ששמר שתי שבתות בשבילי. זה שזה עניין את הציבור כל כך חזק, בתפילות וקבלות, זה הפתיע אותי. זה באמת היה נס".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר