שושנה עמוס ורחל אלקבץ דווריות שמחלקות דואר ברחוב העצמאות באשדוד. צילום: דוברות דואר ישראל

עצמאות זה השטח שלהן: הכירו את הדווריות שלא נותנות לקורונה לעמוד בדרכן

ערב יום העצמאות קיבלנו הזדמנות לספק הצצה לעבודה של שושנה עמוס ורחל אלקבץ שמחלקות דואר ברחובות הכי פטריוטיים שיש בעיר, וגם לשמוע מהן איך הן מתמודדות כעובדות חיוניות במשבר הקורונה

פורסם בתאריך: 26.4.20 14:52

     

לקראת יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל בואו והכירו את שושנה עמוס ורחל אלקבץ שמחלקות דואר בשני הרחובות הכי פטריוטיים שיש באשדוד: העצמאות והציונות.

שושנה היא בת 51, אם לשלושה, תושבת העיר. עובדת בדואר ישראל כדוורית מזה 20 שנה ומחלקת מדי יום מאות מכתבים, דברי דואר וחבילות באזור שנמצא באחריותה, לרבות שדרות העצמאות ורחוב הציונות שנמצאים במרכז רובע הסיטי.

רחל אלקבץ, בת 35, אם לילדה תושבת העיר, עובדת בדואר ישראל כשנה וגם היא עובדת באותו אזור.

שושנה עמוס ורחל אלקבץ דווריות שמחלקות דואר ברחוב העצמאות באשדוד. צילום: דוברות דואר ישראל

בחברת דואר ישראל, המהווה תשתית חיונית לאומית, ממשיכים לעבוד גם בתקופה מורכבת זו ולחלק דברי דואר וחבילות ברחבי הארץ באמצעות יותר מ-1,000 דוורים המחלקים מדן ועד אילת, מתוכם עשרות דוורים מחלקים ברחובות בעלי משמעות היסטורית כמו העצמאות, הציונות, הקוממיות, הניצחון, תש"ח וה' באייר.

"העבודה הזו מאפשרת לתת שירות לאותם אנשים שאנו פוגשות ביום יום, תמיד מתקבלות בחום על ידי הדיירים", אומרות השתיים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לדבריהן, "בתקופה הנוכחית יש לתפקיד הדוורים משמעות יתרה מאחר ואנשים רבים לא יוצאים מהבית, והדוורים לעיתים הם האנשים היחידים הנמצאים איתם בקשר. זה מאוד רלוונטי לקשישים ולאנשים חולים או כאלה שנמצאים כעת בבידוד והדוורים מביאים להם את דברי הדואר מעבר לדלת ודורשים בשלומם.

"זה חשוב מאוד לאנשים שלא נפגשים כעת עם בני משפחתם וכך אפשר לוודא שהכל בסדר עמם", מוסיפות רחל ושושנה. "הדוורים עובדים במשנה זהירות מצוידים בכפפות ומסכה ומוסרים דברי דואר רשום וחבילות לנמענים עד בתיהם אך לא ישירות לידיהם. אנחנו מקישות על הדלת וממתינות שהנמען ישיב ואז מודיעות שיש עבורו דבר דואר,  אותו משאירות בפתח הבית ומצלמות אותו כאסמכתא למסירה".

 

"תפקיד הדוור", מעידות שתי הדווריות, "השתנה בשנים האחרונות ומאז שהציבור החל להזמין חבילות. לקוחות פרטיים שולחים פחות מכתבים מבעבר ועיקר המכתבים מגיעים כיום מחברות עסקיות ששולחות חשבונות בנקים, דוחות, תשלומים ועוד.

"מצד שני הציבור מזמין הרבה חבילות מחו"ל, כאשר רק בשנת 2019 חילקנו בדואר 68 מיליון חבילות, וחלק משמעותי מתוכן חולק באמצעות הדוורים. חבילות קטנות שנכנסות לתיבות הדואר, מחולקות ישירות בבתי התושבים או במרכזי חלוקה אזוריים. בשנים האחרונות מתבצעים מהלכים לייעול ושיפור השירות. בין היתר, צויידנו במדפסות אישיות שמאפשרות לנו סריקת הודעות על דבר דואר רשום, וחתימה על אישור מסירה בסמארטפון והתגובות של הציבור חיוביות מאוד".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר