עומר לב ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה
עומר לב ז"ל. התמונה באדיבות המשפחה

לב גדול: להאיר את עומר

בגן יבנה הושק המיזם "להאיר את עומר לב ז״ל" ביוזמת משפחתו של הצעיר שנפטר לפני כשלושה חודשים ומטרתו - העלאת המודעות להתמכרות לסמים ואלכוהול

פורסם בתאריך: 5.3.20 15:05

     

ביום רביעי התקיים במתנ"ס גן יבנה ערב השקה של מיזם חדש: "להאיר את עומר לב ז״ל". מטרתו היא לעלות את המודעות לנזקי הסמים והאלכוהול בקרב בני נוער ולסייע להורים לזהות סימנים מקדימים להתמכרות ולהקנות כלים להתמודדות עימה על מנת להציל את ילדיהם.

ערב ההשקה. צילום: אסף ליבוביץ'

בין התוכניות: הפעלת סיירת הורים בגן יבנה בשיתופה של המועצה המקומית, חיבור אמנה של תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים לאי שימוש בסמים, ומוקד לפניה וסיוע עבור הורים שאחד מילדיהם סובל מהתמכרות.

את המיזם הקימה משפחת לב יחד עם שותפים וקרובים שתמכו במשפחה. בנם הצעיר של אילי ורון לב, עומר, סבל תקופה ארוכה מהתמכרות לסמים שונים, אך עדין נאבק וניסה להיגמל. בתחילת חודש דצמבר האחרון עומר התמוטט בבית הוריו לאחר שימוש בתרופות מרשם. הצוות הרפואי שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך הסיכויים היו קלושים. עומר נפטר כשהוא בן 25 בלבד. משפחתו החליטה לתרום את איבריו.

צפו באם, אילי, פונה בהתרגשות לנוכחים:

בתחילת הערב שיתפה אילי את הקהל במלחמה של עומר עם ההתמכרות לסמים ובתחושת האובדן הקשה. בהזמנה לאירוע, פנתה אילי לאורחים במילים: "אני כותבת לכם כאמא של עומר שנפטר לפני שלושה חודשים כתוצאה משימוש בסמים. מיד בתום השבעה הקמתי את המיזם ״להאיר את עומר לב ז״ל" כי הבטחתי לעצמי ולעומר שאעשה הכל כדי שזה לא יקרה לאף ילד או נער בגן – יבנה.

"תראו", הוסיפה, "גם אני הייתי כמוכם, גם אני חשבתי שאין סיכוי שעומר שלי משתמש בסמים, וחס וחלילה אני לא רומזת שזה קורה כרגע גם לילד שלכם, אבל אני כן יודעת שאם היו מחזירים אותי אחורה בזמן, הייתי רוצה לפחות לשמוע ולדעת איך אני יכולה להיות בטוחה שזה לא קורה אצלי בבית".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הדובר המרכזי של הערב היה שמוליק רוזנטל, סגן ניצב בדימוס במשטרת ישראל. רוזנטל חלק עם ההורים את הידע הרב שצבר לגבי התמכרויות לסמים ודפוסי התנהגות של משתמשים מכורים, ומנה להם מספר כלים פרקטיים לזיהוי סימני התמכרות עוד בתחילת הדרך. את מרבית הקהל הרכיבו הורים החיים בגן יבנה.

שמוליק רוזנטל בערב ההשקה: "מדרון חלקלק". צילום: אסף ליבוביץ'

בהרצאה הסביר רוזנטל כי המניע הראשוני שמביא צעירים לצרוך סמים הוא לחץ חברתי, אך ההתמכרות עצמה מתחילה כבר ברגע "הטעימה הראשונה" לדבריו. "מתוך הרצון לחקות ולהיות שייך שיש בגילאים אלו נוצר המון פולחן והתרגשות בכל התהליך- לקנות, לקצוץ, לגלגל, להעביר את הג'וינט אחד לשני. תיק תק אתה מוצא אותו מעשן לבד בחדר, בסוף הוא גם לא מצליח להירדם ולהירגע בלי זה, משם ממשיך תהליך של מדרון חלקלק", הסביר רוזנטל את תהליך ההתמכרות.

עומר ז"ל עם אימו אילי לב

בסוף ההרצאה סיים רוזנטל ואמר כי הוא "מזכיר את עומר לב בכל הרצאה. אני אומר להם הילד הזה היה בדיוק כמו כל הילדים שלכם, ילד שגדל במשפחה טובה וחינוך טוב, שעשה צבא וטייל בהודו. אסור לחשוב לי זה לא יקרה לכל אחד מאיתנו יש אחריות על החיים שלנו וכהורים יש לנו אחריות על גידול הילדים שלנו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר