מטוס F-16 במים. מתוך הארץ

הותר לפרסום: 8 מטוסי קרב ניזוקו בעקבות השיטפון בבסיס חצור

חמישה מתוך שמונת המטוסים כבר חזרו לפעילות מבצעית. בצה"ל עדיין לא יודעים לומר מה העלות המצטברת של הנזקים. העובדה שהוטל איפול על ההצפה עד היום נובעת, כך אומרים גורמים צבאיים, מהרצון שלא לתת אפשרות לאויב לנצל את המצב הרגיש בזמן אמת

פורסם בתאריך: 13.1.20 15:46

עדכון אחרון: 13.1.20 17:34

     

שמונה מטוסי קרב בבסיס חיל האוויר חצור נפגעו מנזקי ההצפה הענקית שאירעה ביום חמישי. בצבא מעריכים ש-50 אלף קוב מים שטפו את הבסיס בבת אחת כמעט, בין 5 ל-6 בבוקר, 9 בחודש, לאחר שירדו כמויות גדולות מאוד של גשמים ושני הנחלים הצמודים, נחל האלה ונחל ברקאי, עלו על גדותיהם.

חלק מכלי הטיס בבסיס הוצאו ממקומות האיחסון שלהם בדירים תת-קרקעיים – הנמוכים יותר מסביבתם ולכן פגיעים כשיש הצפות – הועברו למסלולים וכך נשארו ללא פגע, אולם חלקם כאמור שקעו במים עד לגובה הכנפיים.

"מכת" המשקעים הגדולה ביותר נרשמה בחמישי לפנות בוקר ובהמשך גם בבוקר של אותו יום. בכלי התקשורת צוטט היום בכיר בצה"ל שאמר שבתוך כחצי שעה הוצף הבסיס בכמות של כ-50 מיליון ליטר מים והשיטפון מוטט קירות בטון.

גורמים צבאיים הסבירו שהכשירות המבצעית של הבסיס נפגעה באופן זמני, אך בשלבים הראשונים היקף האירוע עדיין לא היה ברור דיו, וכדי לא ליצור מצב שגורמים עוינים ינסו לנצל את נקודת החולשה בזמן אמת, האירוע הוסתר באמצעות הצנזורה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




נזכיר, שבמערכת החורפית שעברנו בכמה מקומות באזור לכיש ירדה כמות של יותר מ-100 מ"מ גשם תוך שעות מעטות וכמות של כ-200 מ"מ בכל המערכת.

לא רק בחצור, גם באזור התעשייה של גן יבנה והמושבים גבעתי ואמונים שנמצאים כולם בסמיכות יחסית, נוצרו הצפות גדולות ובתים של תושבים התמלאו מים. הנזקים כבדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר