מהומה בשדה עוזיה. צילום: פארג בוארון

צפו: עימותים בין תושבים לשוטרים במושב שדה עוזיהו

עדכון: קטע כביש 4 לכיוון צפון שהיה חסום עקב מחאת התושבים, נפתח לתנועה. רן פלדמן ממושב צופית שבשרון שהגיע להזדהות עם מאבק התושבים: "יום אחרי שתושבי שדה עוזיה הרימו את נס המרד נגד תקנה 116 לטיפול בחריגות בניה וזו התשובה של המדינה"

פורסם בתאריך: 18.9.19 14:58

עדכון אחרון: 18.9.19 15:22

     

כביש 4 מצומת שדה עוזיה לכיוון צפון נחסם לתנועה בעקבות מחאה של תושבי המושב נגד אנשי מינהל מקרקעי ישראל והמשטרה שהגיעו לדבריהם לבצע צווי הריסה של בניה בלתי חוקית.

חלק מהתושבים במושב, שסמוך לאשדוד, טוענים שמדובר בסוג של נקמה לאחר שרבים מאנשי המושב הצביעו אתמול בבחירות למפלגת צומת שהפכה למפלגה למען המושבים והמגזר הכפרי, בעיקר על רקע הידרדרות החקלאות בארץ והבעיה של בעלי משקים שעברו לעסוק בענפים לא חקלאיים אך המדינה מקשה עליהם.


הבוקר עם הגעת כוחות המשטרה התפתחו עימותים. לדברי עו"ד רחל פרץ גלם תושבת המושב ומספר 2 ברשימת צומת לפחות אישה טחת נפצעה קל במהלך המהומות שנוצרו. היא קראה למממשלה לחדול מההתעמרות כלשונה כלפי המושבניקים שבסך הכל מנסים להתפרנס בכבוד.

"בושה וחרפה, לא נתנו לאמבולנס להיכנס ולטפל באישה שנפצעה", אמר רן פלדמן ממושב צופית שבשרון, "יום אחרי שתושבי שדה עוזיה הרימו את נס המרד נגד תקנה 116 לטיפול בחריגות בניה וזו התשובה של המדינה. ראש הממשלה נתניהו הודיע במערכת הבחירות על הקפאת התקנה והנה היום מגיעים לבצע צווי הריסה במושב, ביזיון".

במשטרה מסרו ש"כוחות משטרה פועלים כעת באבטחת פעילות הריסת מבנים לא חוקיים ביישוב שדה עוזיה הסמוך לאשדוד, פעילות המבוצעת עפ"י צו בית משפט על ידי רשות מנהל מקרקעי ישראל. בעקבות מימוש צו ביהמ"ש כאמור, החלו עשרות תושבי המקום להפר את הסדר תוך אלימות וזאת בניגוד לחוק. לוחמי יס"מ ומתפ"א במקום פועלים בנחישות להשלטת הסדר ומבצעים מעצרים ככל שנדרש, ועד כה נעצרו שני חשודים. "משטרת ישראל לא תאפשר לקומץ פורע חוק להפר סדר ולמנוע ביצוע החלטה שיפוטית בדרך שכזו".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר