סג״מ יקיר חחשויאלי
סג״מ יקיר חחשויאלי

נושא הדגל: “כבוד גדול"

בטקס הדלקת המשואות, שנעל את אירועי הזיכרון ופתח את חגיגות יום העצמאות ה-70, היה לאשדוד נציג בין הדגלנים: סג״מ יקיר חחשויאלי, קצין טירונים בבסיס ניצנים. רגע לפני, הוא שיתף בחוויה

פורסם בתאריך: 22.4.18 15:17

     

אם תביטו היטב ב—70 הדגלנים בחגיגות יום העצמאות למדינת ישראל תוכלו להבחין בסג״מ יקיר חחשויאלי (21), בוגר בית הספר רננים ותיכון מקיף ד’ אשדוד במגמת ביולוגיה ואמנות, המשרת בימים אלו בגרעין הנח”ל כמ”מ בסיס הטירונים ניצנים ומייצג את העיר נאמנה במדי צה”ל כדגלן מן המניין.

כידוע, בכל שנה מתקיים טקס הדלקת המשואות. זהו הטקס הרשמי שנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ופותח את חגיגות יום העצמאות.

בתום הדלקת המשואות נערכים תרגילי סדר שמבצעת חוליית דגלנים המורכבת מכוח משותף של חיילי צה”ל מהחילות השונים. מספר החיילים והחיילות המשתתפים בתרגילי הסדר הוא כמספר שנות המדינה באותה השנה.

“הייתי בהכנת סגל וקיבלתי טלפון שמבשר לי שמתחילים המיונים למסדר הדגלנים. בהתחלה לא חשבתי בכלל ללכת לזה, כי בפלוגה כשקצין יוצא זה משנה את כל האווירה. זה לעזוב ארבעה פקודים שהם מ”כים, את הסמלת שלי, ובכלל גם למחלקה זה פחות כוח אדם, אז לא לקחתי את זה כאופציה. אבל בסופו של דבר הלכתי למיונים בכדי לראות איך זה מתנהל והחלטתי כן לקחת חלק בדבר הגדול הזה,.מבחינתי זה כבוד גדול, חוויה שאזכור לכל החיים. בפרט כקצין במערך, אני מרגיש שאני מייצג את הפלוגה שלי”, מספר סג״מ יקיר חחשויאלי.

איך נבחרת?

“היה תהליך מיונים ראשוניים על עמידה וצעידה נכונה, לאחר מכן היה בבה”ד 16 בצריפין מיון כלל צה”לי, ששם מפקד הטקס שמעון דרעי בדק כל אחד ואחד איך הוא צועד ובחר בפינצטה את מי שהוא רוצה ומשם — לאחר סיום המיונים והודעה שהתקבלנו — התחלנו, 70 חיילים וחיילות, את תהליך ההכנה לטקס שנמשך כחודשיים החל מפברואר”.

כיצד נראות ההכנות לטקס?

“החזרות ביום ובלילה. בהתחלה לוח הזמנים היה כזה שבשבע בבוקר יש מסדר, חזרה של הבוקר, ארוחת צהריים, מנוחה קצרה, כיוון שצועדים כ-14 קילומטר ביום ולפעמים יותר, ואז חוזרים לחזרות כשלוש שעות נוספות, ארוחת ערב ואימוני לילה. כיוון שהטקס עצמו הוא בערב, אז צריך לתרגל מיקום נכון ולתרגל את התנאים הכי דומה למציאות”.

עד כמה הטקס של חגיגות ה-70 ייראה אחרת?

“אני לא יכול לספר יותר מדי, גם כדי לא להרוס, כי אין יותר טוב מלצפות בזה בזמן אמת. אני רק יכול להגיד שיש השקעה מטורפת, בתפאורה, בכוח אדם (יש כ-1,300 משתתפים סך הכול, כולל להקות, רקדנים וכולי). יש רצון להביא את הכי טוב. חגיגות ה-70 ממש מורגשות”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר