מימי והמתוקים

תרבחו ותסעדו: מתכוני מימונה מתוקים לכל העדות

פורסם בתאריך: 5.4.18 14:14

     

 

נכון, פסח עוד כאן וטוב שכך. אבל צריך להתכונן ליום המחרת ואם לא למחר אז למחרתיים. המימונה אורבת מעבר לפינה, אז קבלו שלל רעיונות לדברים טובים. הדיאטה תחכה. חג שמח!

עוגיות הקוקוס של מימי נידם

שופטי בייקאוף לא יכלו להפסיק לאכול את העוגיות של מימי האשדודית, וכצופה בתכנית ממש רציתי לטעום גם אני כמה עוגיות.

נידם האשדודית עושה סדנאות אפייה ומוכרת את העוגיות לאירועי חינה, בר ובת מצווה, אירועי חברה וכולי. הפעם היא נידבה מתכון של עוגיות קוקוס למימונה וסיפרה שבעבר העוגיות במימונה היו נעשות בידי המאמות במהלך חול המועד פסח והיו כשרות לחג (רק את המופלטות היו המאמות מכינות בצאת החג).

מצרכים:
5 חלבונים
2 כוסות סוכר
שקית סוכר ווניל
3 כוסות קוקוס

אופן ההכנה:

להקציף את החלבונים כשתי דקות במהירות בינונית. לערבב סוכר עם סוכר וניל ולהוסיף בהדרגה לחלבונים. להגביה את מהירות המיקסר ולהמשיך להקציף כעשר דקות לקצף חזק ויציב. להוסיף את הקוקוס ולערבב בתנועות עטיפה. לזלף לעטרות נייר ולאפות בחום של 150 מעלות כעשר דקות. גובה המעלות וזמן האפיה משתנים מתנור לתנור. העוגיות האלה כשרות לפסח וקלות להכנה. קשטו אותן איך שאתם אוהבים.

בפייסבוק: מימי נידם סדנאות לעוגיות מרוקאיות ופיסול בשומשום. טלפון להזמנות ולהשתתפות בסדנאות: 050-7577607

 

המופלטה של מאי אלפאסי

מאי בת 23, ממושב עזריקם, נשואה ואימא לילד. מאי פיתחה את אהבתה לאפייה, והיום אופה ומוכרת עוגות וקינוחים. את עוגיות המימונה והמופלטות למדה מאי להכין מחמותה והיום גורפת מחמאות.

מצרכים:
1 קילו קמח
3 כוסות מים פושרים
1/4 כוס שמן
קורט מלח

אופן ההכנה:

לערבב את כל המצרכים עד לקבלת בצק רך וגמיש. ליצור כ-30 כדורים קטנים ולהניח על משטח משומן לחצי שעה. לחמם מחבת ללא שמן, וכפות ידיים משומנות לפתוח על שיש משומן כל כדור לעלה דק ועגול. להניח על המחבת ולטגן צד אחד (בזמן הטיגון אפשר לפתוח עוד כדורים). להפוך את המופלטה ולשים עליה עוד עלה וכן הלאה.

בפייסבוק: May alfasi

 

פקעות הבוטנים של יולנד ביבס

בת 56, מאשקלון, גרושה, אימא לארבע בנות וחמישה נכדים. את המטעמים מעשי ידיה היא מוכרת לאירועים קטנים כמו אירועי חינה, בת מצווה, מקווה ומקבלת המון מחמאות.
על עצמה היא מספרת: “אני עובדת עם ילדים, אבל האהבה שלי הכי גדולה היא הכנת עוגיות ועוגות, והחלום שלי לפתוח מקום כזה”.

מצרכים:
3 כוסות בוטנים קלויים
2 כוסות סוכר
מעט ציפורן וקינמון
3 ביצים

אופן ההכנה:

לטחון את הבוטנים עם הסוכר, להוסיף ציפורן וקינמון. להוסיף ביצים בהדרגה תוך כדי ערבוב עד לקבלת מרקם אחיד ובצק רך. לקרוץ עיגולים, לטבול באבקת סוכר ולשים במנג’טים. לאפות בתנור שחומם ל—180 מעלות עד שהעוגיות מתבקעות.
בפייסבוק : יולנד ביבס

עוגיות התמרים של הלנה בן חמו

הלנה בת 61, מאשדוד, אימא לשלושה וסבתא לחמש נכדות.

היא אימו של השף המפורסם ירון בן חמו, שמספר עליה: “אימא שלי אלופת העוגיות המרוקאיות”. עד היום, למרות כל המטעמים שטעם בכל הארצות שביקר בהן, האוכל המועדף והאהוב עליו תמיד יהיה האוכל של אימא.

מצרכים:
1 חבילת תמרים בוואקום
200 גרם אגוזים
200 גרם אגוזי לוז
200 גרם פיסטוק
כפית קינמון
1 שקית סוכר וניל
1/2 כוס מים
1 כוס סוכר
200 גרם שומשום קלוי לציפוי הרולדה

אופן ההכנה:

לקלות את כל הפיצוחים ולנקות מקליפה. לערבב אותם יחד. בסיר לשים את התמרים, הסוכר והמים ולחמם עד שהכול רך וצמיגי. לערבב מדי פעם. ולהוסיף את תערובת האגוזים לתמרים ולערבב היטב. להכין מהתערובת רולדה ולגלגל בשומשום הקלוי. לעטוף בנייר נצמד או בנייר כסף ולשים במקפיא. להוציא מהמקפיא ולפרוס. נשמר הרבה זמן.

עוד מיני מתיקה מבית היוצר של הלנה

בפייסבוק: הלנה עוגיות Helena Ben Hamo

 

 

פרוסות מרציפן טבעוניות של מיכל זילברמן

מיכל בת 32, מרחובות, קונדיטורית טבעונית. מיכל מאמינה שאפשר להכין מטעמים איכותיים ונפלאים גם בלי להשתמש במוצרים מן החי ולכן החליטה לחלוק את אהבתה למתוקים עם כולם ולמכור את מאפיה הטבעוניים.

מצרכים:
200 גרם שקדים מולבנים
100 גרם אבקת סוכר
2 כפות מים

אופן ההכנה:

לטחון את השקדים במעבד מזון לאבקה דקה. להוסיף את אבקת הסוכר ואת המים ולעבד עד לקבלת בצק אחיד ורך. להעביר את המרציפן למשטח עבודה ולגלגל לנקניק ארוך. לעטוף בנייר נצמד ולשים במקרר לשעה. להוציא מהמקרר ולפרוס לפרוסות דקות.

אפשר לעצב את המרציפן איך שרוצים ולא רק כפרוסות. למשל לדחוס לתבנית פרלינים מסיליקון, לקרר היטב ולהוציא או לרדד בעזרת מערוך ולקרוץ צורות בעזרת חותכנים. אפשר גם לטבול בשוקולד מומס.

בפייסבוק: Michal Zilberman. לדף העסק: דברי מתיקה. לפרטים: 054־4629545

 

פקעות הבוטנים של סוזאן כהן

סוזאן האשדודית עובדת בקונדיטוריה מרקש שמייצרת עוגיות מרוקאיות. היא מחשיבה את המקום למקום שלי ואת ההצלחה של המקום להצלחה שלי, ולכן לא תעזוב עד שלא תראה כמה המקום משגשג ומצליח. כקונדיטוריה מרוקאית, הימים לפני החג עמוסים במיוחד.

מצרכים:
3 כוסות בוטנים
1 1/2 כוסות סוכר
50 גרם אבקת אפייה
1/2 כף קינמון
1/2 כף ציפורן
3 ביצים
אבקת סוכר
מנג’טים מס’ 1 או 1 1/2

אופן ההכנה:

לערבב במעבד עם להב מתכת סוכר, בוטנים, ביצים, אבקת אפייה, קינמון, ציפורן שכל החומרים הופכים לעיסה. ליצור מהתערובת כדורים קטנים בגודל המנג'טים. לצפות את הכדורים באבקת הסוכר ולהניח במנג'טים. לאפות בחום 150 מעלות כ—20 דקות.

בפייסבוק: מרקש -קונדיטוריה מרוקאית. טלפון להזמנות: 052-849-3264, 08-9733175

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר