את הספוקן נוער כבר שמעתם?

רוני פיטרסון, משה לוי ועוזי פוקס עם מיטב שירי שנות ה-60

פורסם בתאריך: 23.3.18 15:38

     

שרים 60
רוני פיטרסון, משה לוי ועוזי פוקס עם מיטב השירים משנות ה—60 וה—70

ברביעי 28.3 בבית אריה גלנג רוני פיטרסון, עוזי פוקס ומשה לוי במופע של מיטב שירי שנות ה—70-60. שלושת הענקים יביאו לבמת בית אריה קלנג את להיטיהם הגדולים, המוכרים והאהובים של בוב דילן, ג’ו קוקר, דיפ פרפל, אריק קלפטון. בלוז—סול-רוק משובח במיטבו.

במופע ישולבו גיטרות, קלידים ומפוחית פה ויבוצעו ממיטב להיטיו המוכרים של פוקס מתוך אופרת הרוק “אל תקרא שחור”, “ילדונת”, “אין לך מה לדאוג”.

עוזי פוקס מלווה את הפופ והרוק הישראלי כבר שישה עשורים. הוא מחלוצי מוזיקת הנשמה הישראלית. כבר בסוף שנות ה—60 הוא נחשב לגדולי זמרי הקצב, כשהלהקה ”עוזי והסגנונות” מיקמה את עצמה כאחת מלהקות הקצב המשפיעות והבולטות. הלהקה זכתה להצלחה רבה והנפיקה להיטי מועדונים כ”רכבת הבוקר”, “יום ולילה” ו—“Friends”.

רוני פיטרסון מכונה בתקשורת “מלך הבלוז המקומי”. בעיתונות כתבו עליו מבקרי מוזיקה נחשבים: ”פנומן. תופעה מוזיקלית מופתית”. ובנוסף נכתב עליו: “אם הבלוז היה דת, פיטרסון היה האפיפיור במקדש התהילה”. שלום חנוך הביאו לארץ ומאז הוא לצדו “מחשמל” את במותיו. הוא ייצג את ישראל בפסטיבלים בעולם וניגן עם גדולי אמני הבלוז בעולם, בהם ביבי קינג. קינג אמר עליו: “אמן מרגש, מהטובים שיש, גיטריסט נפלא וחבר יקר”. הבסיסט של הרולינג סטונס דריל ג’ונס, שניגן באלבומו האחרון, כינה את פיטרסון "עילוי גיטרה ונשמה".

משה לוי הוא אחד המפיקים המוזיקליים הבולטים, הפוריים והמצליחים ביותר במוזיקה הישראלית מאז סוף שנות ה-70. הוא הפיק ושיתף פעולה עם אריק איינשטיין, שלום חנוך, שלמה ארצי, אביב גפן , מאיר בנאי, גלי עטרי, אריק ברמן, יזהר אשדות ועוד.

מכירה מוקדמת של כרטיסים למופע: 70 שקלים, ביום האירוע: 80 שקלים. לפרטים ולרכישה: 08-9221883.

רביעי 28.3, בשעה 21:00, בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד

 

חוגגים 20
מיומנה עם המופע הראשון שלה וההרכב המקורי

קבוצת מיומנה חוגגת 20 שנה לעליית המופע הראשון שלה, שנקרא ״מיומנה״, מופע שהיה בבחינת רעידת אדמה בשוק המקומי עם יציאתו.

מיומנה היא להקה ישראלית רב-תחומית המשלבת תיאטרון מחול, תנועה, קול ומשחק, שמרכזה ב"בית מיומנה" ביפו העתיקה. השם "מיומנה" נגזר מן המילה "מיומנות". בקבוצה כ—50 אמנים ממדינות שונות, ובהם רקדנים, זמרים, שחקנים, אקרובטים ועוד.

לרגל חגיגות ה—20 יוצג המופע המיתולוגי הראשון במהדורה מוגבלת ל-20 מופעים בלבד ברחבי הארץ במהלך פברואר-מאי 2018. במופע תהיה הופעה נדירה של חברי הקאסט המקורי: צחי הלוי, אלון נוימן, סרג׳יו ברהמס, אריק דה מאיו, המיתולוגי ואחרים. הם יבצעו קטעים מהמופע המקורי, שהיה מהפכני וחלוצי כשעלה לראשונה, לצד קטעים חדשים, שילוב של תנועה, מוזיקה חיה, תיפוף, הומור והרבה קצב.

שלישי 27.3, בשעה 20:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

 

הסלאם נוער
אליפות שירה מדוברת בבית אריה קלנג באשדוד

בראשון 25.3 בבית אריה קלאנג ייערך הסלאם נוער הראשון. בשנה האחרונה הצטרף לשורות התרבות והנוער בעיר גרעין שנת השירות הראשון בארץ שמקדם את אמנות הספוקן וורד (spoken word), השירה המדוברת.

11 בני ובנות נוער שסיימו את בית הספר התיכון הגיעו לשנת התנדבות שכולה אמנות, חינוך וקירוב בני נוער נוספים לאמנות הספוקן, שמסתמנת כאחת האמנויות הפופולריות בקרב הדור הצעיר: יצירת מרחב של ביטוי עצמי עמוק דרך שירה מדוברת. אז מה זה בכלל ספוקן? זהו שילוב בין מונולוג, ראפ, storytelling ושירה מדוברת.

במסגרת פעילות הספוקנוער מתקיימות קבוצות נוער יוצר אחר הצהריים. מדי שבוע הם נפגשים, כותבים, יוצרים ומופעים. ביום ראשון הקרוב ייערך אירוע ה”סלאם נוער” הראשון באשדוד בבית אריה קלנג. שמונה בני נוער, משוררות ומשוררים מאשדוד והסביבה, יעלו בזה אחר זו וידברו שירה מקורית פרי עטם על הבמה: נבואות זעם, תובנות יקרות ערך, וידויים מרעישים — והכול שירה מדוברת, ספוקן וורד.

האירוע מבוסס על אירועי ה”פואטרי סלאם” – פורמט של תחרויות שירה מדוברת שבהן הקהל הוא שקובע מי המנצח. הפורמט הומצא בארצות הברית בשנות ה—80 ומתקיים היום בעשרות מדינות ברחבי העולם מדי חודש. ה"סלאם נוער" של הספוקנוער הוא אליפות ארצית של שירה מדוברת לנוער בכיתות ט’-י”ב מכל הארץ. התחרויות מתקיימות מדי שנה בירושלים, חיפה, תל אביב ואשדוד, ובסופן מתקיים גמר ארצי.

ביום ראשון עתידים להשתתף בני הנוער, אמני המילה המדוברת, בליווי מוזיקלי באירוע. בקהל יפוזרו באקראיות חמישה שלטי ניקוד מ—1 עד 10 שבעזרתם הקהל יגיב לקטעים ויחליט מי עולה סיבוב לפי תחושתו מהכוונה, הטכניקה, השימוש הנשגב במילים, הכנות, הסגנון, המסר ולמעשה לפי כמה הוא התחבר לשיר. כמובן שאי אפשר באמת לתת לאמנות ציונים במספרים.

לבמה יעלו בסדר אקראי מאוד: הדר אלעזרא, ירדן בר און, נדב מזרחי, נועה שושן, נעה וולושינוב, עדי קרן, פֶלה, שירה הררי. שני המשוררים שיזכו בניקוד הכי גבוה יעלו לגמר ה"פואטרי סלאם" לנוער שיתקיים באפריל.

ראשון 25.3, בשעה 19:00, בית אריה קלנג, יאיר 2, אשדוד

 

יריד אמנים
יריד מכירות מיוחד במושב שדמה

בשישי ושבת 24—23.3 במושב שדמה יתקיים יריד אמנים באווירת המושב.

תמי וסופה שביט, אם ובת, מארגנות יריד אמנים ומזמינות אתכם לתמוך בעסקים קטנים ובאמנות מקומית במושב שדמה.

במתחם הירוק תמצאו פינות ישיבה, מארזים ומתנות לפסח, מגוון מוצרי אמנות ונוי, תכשיטים, בגדים, בגדי ים, דוכני אוכל ופרישייק, פעילות לילדים והופעות חיות.

שישי 23.3, 9:00—16:00, שבת 24.3, 9:00—18:00, הקוצרים 16, מושב שדמה, יישובי גדרות

 

מעשה בחמישה בלונים
יובל המבולבל בהצגה

בשני 26.3 במשכן יובל המבולבל עם ההצגה "מעשה בחמשה בלונים, על פי הספר רב המכר מאת מרים רות. הספר הפופולארי, הנמכר והאהוב ביותר בכל הזמנים, שהגיע לדרגת קלאסיקה ממש, עכשיו על הבמה בכיכובו של יובל המבולבל, שחקנים ורקדנים נוספים. כתיבה ובימוי: יובל שם טוב ושיראל אשרוב.

שני 26.3 בשעה 17:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

מתחברים לעבר
"פסטיבל ירוק ולא רחוק" ממשיך גם בסוף השבוע

גם בסוף השבוע הזה "פסטיבל ירוק ולא רחוק" בשפלת יהודה ממשיך. השבוע הפסטיבל בסימן מתחברים לעבר. קבלו המלצות נוספות, בהן אטרקציות מיוחדות, מקומות קולינריים, תצפיות, פסלים, והכול בשפלת יהודה.

לפרטים מלאים ולכל האירועים (כולל המלצות שעליהן כתבנו בשבוע שעבר) היכנסו לאתר https://yarok.touryoav.org.il/

עמיר בניון במושב נהורה

עמיר בניון, מהיוצרים והזמרים המוערכים, הטובים והייחודיים בישראל, בסיבוב הופעות חורף, שבו יגיש שירים מכל שנות יצירתו, מאלבומים המאופיינים בטקסטים חודרים ועמוקים ובלחנים מופלאים רבים שהפכו לחלק מפס הקול של הישראליות. בין הקלאסיקות שיבוצעו “ניצחת איתי הכול”, “כשאת עצובה”, “סופה”, “כשאת עצובה”, “מילה ברוח”, “עומד בשער”, “שמחות קטנות” ועוד רבים וטובים. מחיר כרטיס: 70 שקלים.

חמישי 22.3, בשעה 20:30, היכל התרבות מושב נהורה, אתר https://www.eventer.co.il/user/lachish

חוגגים 70 שנה למשטרת ישראל

המועצה האזורית נחל שורק מחבקת את משטרת ישראל ומקיימת, בשיתוף מתנ”ס נחל שורק, אירוע הצדעה חגיגי לכל המשפחה, הכולל תצוגות של כלבנים, פרשים, אמצעי חבלה ויחידות שונות. באירוע יהיו דוכני מכירה שונים, ובנוסף “החווה של חווה” בקיבוץ תיפתח בחינם לקהל הרחב, ויהיו פעילות מגוונת לכל המשפחה בתשלום: אפיית פיתות, רכיבה על חמורים, פינות ליטוף, רכבת ושהות במרחבים ענקיים.

חמישי 22.3, בשעות 19:00-15:00, קיבוץ חפץ חיים

מסע לבטן האדמה בקיבוץ בית ניר

בחצר ביתו של הגיאולוג ד”ר אריה איתמר מתחיל הסיור בשבע תחנות המציגות את מבנה כדור הארץ, עברו, ועתידו. בסיור נראה אבנים מכל העולם מינרלים צבעוניים, מתכות מאובנים ונפט מאובן. הסיור ללא עלות ומתאים לכל המשפחה.

בתיאום מראש בטלפון 072-3944356, קיבוץ בית ניר.

מוזיאון משה שק בקיבוץ בית ניר

משה שק הינו אמן פורה ומוכשר שיצר בימי חייו אלפי פסלים וצלחות בחומרים שונים והיה מעורב בחלק מהממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו בארץ. ביקור במוזיאון משה שק הוא חוויה לכל חובב אמנות. המויזאון כולל גן פסלי ברונזה, פנורמה של פסלי ברונזה בקומת הגג, גלריה ובה תערוכת פסלי חימר גדולים וצלחות מצוירות ומרתף מרווח, ששם מאוכסנים בכבוד שאר אלפי פסליו של האמן.

מחיר כניסה: 15 שקלים.

כל יום בתיאום מראש בטלפון 072-3944359, קיבוץ בית ניר

אילת – בית מלאכה בבאר טוביה

סדנת יצירה בחימר לכל המשפחה בסטודיו כפרי המשקיף לפרדס במושב באר טוביה. בסוף הסדנה ניתן לבקר במשק ולשמוע קצת על ההיסטוריה של המושב. אורך הסדנה כשעה, ומחירה 50 שקלים למשתתף (כולל חומרים ושריפה לעבודה אחת). העבודות שנעשה יישארו להתייבשות ולשריפה, וניתן לקבלן באמצעות שליח בתוספת תשלום או באיסוף עצמי. למעוניינים ישנה סדנת המשך לצביעה.

הרשמה בתיאום מראש טלפון 050-7632605, מושב באר טוביה

טיולי ג’יפים בשפלת יהודה

מוזמנים לגלות את השפלה, להכיר את הדרכים והמקומות, לפגוש את האנשים בטיולי ג’יפים עם הדרכה מקצועית. אין לכם ג’יפ? נשמח להעמיד לרשותכם נהג מקצועי שינהג עבורכם וידריך אתכם בטיול. רוצים לנהוג לבד? יש אפשרות לנהוג בג’יפ שלנו. יש לכם ג’יפ או ג’יפון ורוצים ליהנות ממנו? אנחנו כאן כדי להראות לכם, להוביל ולהדריך אתכם.

במהלך הפסטיבל יתקיימו טיולים בהזמנה מראש בטלפון 072-3944347

משתלת מיטל, מושב ערוגות

משתלת מיטל במושב ערוגות קיימת יותר מ–25 שנה. המשתלה הינה עסק משפחתי שבו עובדים הסבתא רבקה וילדיה. במשתלה צמחי בית וגן עצי פרי ונוי, צמחי תבלין, עציצים וכדי קרמיקה וחרס בייצור ועיצוב עצמי, סוגי טוף שונים, תערובות אדמה, דשנים ועוד. את המשתלה מנהל יוסי פישל, בנה של רבקה, ואת רוב הצמחים הוא מגדל בעצמו במנהרות גידול וחממות. סמוך למשתלה כרם ענבי מאכל וענבי יין שמהם יוסי מייצר את היין בעצמו.

בימי הפסטיבל על כל קנייה בסך 100 שקלים מקבלים עציץ פורח מתנה.

שעות פתיחה: בימים א’-ה’ 7:00—17:00 ובימי שישי 15:00-7:00, טלפון 08-8581898, משתלת מיטל, מושב ערוגות

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר