א.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE

זה הזמן לשנות: 40% מניצולי השואה מדווחים על תחושת בדידות

פרויקט התנדבות מרגש למען ניצולי שואה תושבי אשדוד יוצא לדרך: עמותת מטב שמנהלת את הפרויקט קוראת למתנדבים תושבי האיזור להצטרף למיזם ולסייע בהפגת בדידותם של הקשישים תושבי העיר

פורסם בתאריך: 21.3.18 14:43

     

הרשות לזכויות ניצולי השואה בשיתוף עם אשל- ג'וינט ישראל ועמותת מטב מקדמים בימים אלה פרויקט מרגש, שמטרתו מתן מענה לבעיית הבדידות בקרב אוכלוסיית ניצולי השואה מרותקי הבית. בימים אלה קוראת עמותת מטב, שנבחרה להפעיל את הפרויקט ולהוציאו לפועל לתושבי העיר, להצטרף לפרויקט כמתנדבים.

בחודשים הקרובים יוקם מערך מתנדבים בפריסה ארצית, שיבקרו בבתיהם של הקשישים ניצולי השואה בעיר ויפיגו את בדידותם. זאת, על ידי ביקורים שבועיים, שיערכו באופן אישי בבתיהם של ניצולי השואה. עמותת מטב, העוסקת במתן ופיתוח שירותים לאזרחים המבוגרים, פונה לתושבי האיזור להתקשר למוקד המתנדבים שמספרו: 077-8994140.

ליאור שטרסברג, מנכ"ל עמותת מטב אומר: " מדובר בפרויקט ראשון מסוגו, מבחינת היקף הפעילות שלו, אשר ייטיב עם ניצולי השואה מרותקי הבית. הפרויקט נולד משיח משותף של הרשות לזכויות ניצולי השואה יחד עם עמותת מטב וגורמים נוספים, ובו עלה כי 40% מניצולי השואה מדווחים על תחושת בדידות. כמענה לצורך זה, הוחלט להקים מיזם התנדבות ארצי שייתן מענה ותמיכה חברתית לקשישים אלה. במסגרתו, יגיעו המתנדבים לבתי הניצולים ברחבי הארץ על פי תכנית שתותאם אישית לכל אחד מהם. אני קורא לתושבי העיר לפנות אלינו ולהשתתף כמתנדבים בפרויקט לאומי חשוב זה."

 

ראש עיריית אשדוד : "אני מברך על הכנסת "תכנית עכשיו זה הזמן" לעיר אשדוד , עיריית אשדוד בראשותי עושה כל שביכולתה על מנת להטמיע תכניות המסייעות ומקדמות את רווחת התושבים. תכנית "עכשיו זה הזמן" תסייע לנו להפיג את בדידותם של ניצולי השואה היקרים תושבי העיר. אנו נמשיך ונעשה כל שביכולתנו למען אוכלוסייה יקרה זו ואני מזמין אתכם לקחת חלק ולהתנדב בפרויקט כה חשוב זה."

בפרויקט צפויים להשתתף כ- 5,000 ניצולי שואה בודדים בכל הארץ. המתנדבים שיאותרו ויתקבלו לפרויקט יהיו מחויבים להתנדבות ארוכת טווח של מינימום שנה. בנוסף, כל מתנדב יתחייב להיפגש עם ניצול שואה לפחות פעם אחת בשבוע למשך שעתיים לפחות וכן יתחייב להשתתף בהכשרה טרם כניסתו לתפקיד.

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר