יכולים לעבוד בשבת. פקחים במתחם הביג

בפעם הראשונה מאז תחילת המחאה: שבת בלי פקחים במתחמי הקניות

לאחר שבשבת שעברה הוחרפה האכיפה כנגד עסקים הפתוחים בשבת ואת ההתראות החליפו קנסות. השבת לראשונה מאז תחילת הסערה לא נצפו פקחים במתחמי הביג והסאטר. האם זו סיבה לתקווה?

פורסם בתאריך: 10.2.18 21:26

     

לא פקחים ולא פוליטיקאים: השבת הביג המה, אך ממבקרים בלבד. לראשונה מאז תחילת סערת השבת (6.1.18) לא נצפו פקחים במתחמם הקניות שהפך לסמל המאבק. הדבר תמוהה ביותר כיוון שרק בשבת שעברה חלה החמרה במדיניות האכיפה ולראשונה חולקו קנסות.

בפגישה עם דן סופר ואינה פרומן ראשי "התנועה העממית לשיווין חברתי" התבקש ראש העיר להקפיא את חלוקת הדוחות עד לשהגת המתווה ולמען הרגעת הרוחות, אך לטענת סופר ופרומן הטענה נדחתה בתואנה כי הוא אינו יכול לעשות זאת כי הדבר נוגד את החוק. נדגיש שוב, כך לטענתם.

מנגד, מנהיגי המחאה קיבלו את השינוי בברכה, והודיעו הערב "מסתבר שהלחץ של התושבים כן עובד. אחרי חודש של הפגנות ומחאות ראש העיר הבין שיש תושבים באשדוד.
יחד עם זאת, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן חוק העזר העירוני. אנחנו לא נהיה נתונים לגחמות של אף אחד שפתאום מתחשק לו (או לא) לחלק דוחות בשבת. לא ניתן שירדימו את התושבים עם סיסמאות על ״מתווה שלום״. רק תיקון חוק העזר העירוני" אמרו והוסיפו : "אנחנו מצפים מראש העיר להתחיל להתחשב ברוב התושבים בעיר, ושיפתח את מוסדות תרבות, חינוך וספורט בשבת כלשונו של חוק העזר העירוני".

ביג פאשן אשדוד. ישלם את הקנסות. צילם: אילן אסייג

האם מדובר בשינוי מדיניות של ממש? או האם הדוחות יחולקו במהלך השבוע אין לדעת. כרגע בעירייה טרם הגיבו לעניין אך הבטיחו לתת תשובות בנושא.

כיצד יגיבו החרדים לשינוי המדיניות? והאם זוהי התחלה של מתווה האחדות של ראש העיר? מבטיחים לעדכן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר