"החלום שלי היה להנגיש אופנה לנשים"

"לא לפתוח את החנות בשבת זה צו סגירה לעסק"

מיטל שני, בעלת חנויות אופנה בביג ובסטאר שיתפה בדף הפייסבוק פוסט בו כתבה "הקמתי בעשר אצבעות עסק ועכשיו המדינה רוצה לסגור לי אותו בשבת". הפוסט הפך ויראלי הסעיר את הרשת וזכה לכ-4,000 שיתופים. בראיון ל"כאן דרום" היא מסבירה מה הוביל אותה לכתוב אותו

פורסם בתאריך: 4.2.18 16:50

     

הפדיון בשבת? פי 2 מכל יום חול

מיטל שני, אשת הייטק בעבר וסטייליסטית בהווה הקימה בשנת 2008 את רשת האופנה 'קמדן & שוז' שלה 17 סניפים ברחבי הארץ, שניים מתוכם באשדוד- בביג פאשן ובסאטר סנטר. בחנות ניתן למצוא מגוון בגדים, נעליים, תיקים ואביזרים, חלקם בעיצוב מקורי וחלקם מיובאים, כאשר הפריטים בחנות נבחרים ברוח הטרנדים המובילים בעולם האופנה ונמכרים במחירים אטרקטיביים "הרעיון מאחורי החנות שהקמנו אני ובעלי יחד היא לאפשר לכלל הנשים בישראל לרכוש אופנה במחירים הגונים וסבירים, שנוחים לכל כיס. החלום שלי היה לאפשר לנשים לקנות בגדים ונעלים אופנתיים במחירים נגישים ,ממש כפי שאני רציתי כשהייתי שכירה ולא התאפשר בגלל המחירים הגבוהים".

"הסניפים ברשת הם מצפון ועד דרום ויש גם חנות אונליין והמטרה מלכתחילה היתה זמינות מלאה כלומר שכל הרשת תהיה פתוחה בשבת".

למה בעצם? זהו יום מנוחה

"אני אישה מאד עסוקה, אין לי זמן לנשום, והיום היחיד בשבוע שאפשר לקום בכיף בבוקר לקחת את הילדים לטיול משפחתי, לכייף יחד באיזה מרכז או קניון ולהנות משמש, קפה ומופעים ושופינג– זה יום שבת. זה נכון לא רק לגבי קניות בגדים ואופנה אלא גם לגבי קניות לבית ולמשפחה. זה היום היחיד שאפשר לעשות בו הכל ולמה לא בעצם? אני כל כך נהנת לראות נשים שמגיעות בשבת, ברוגע ונחת ונהנות מיום החופש שלהן ועושות מה שמרגיש להן טוב ביחד או בחבורה, והכל עבד כל כך יפה עד עכשיו, מה גם שיום שבת הוא ללא ספק היום החזק לעסקים".

מה זה אומר במספרים?

"הפדיון בשבת הוא פי 2 מכל יום אחר. אני לא אשקר- אי אפשר בלי השבת, זה ממש צו סגירה, זה מפעל חיים, מה גם שאנחנו באמת לא מבינים – איך לפקח שנותן לנו את הדו"ח ועובד בעירייה מותר לעבוד ולנו אסור? זה יהודי! זה לא עבודה בשבת? תראי מה קורה- פקח יהודי נותן לי דו"ח? יהודי ליהודי- איפה ההגיון? מי מחליט שהעייריה יכולה לעבוד ואני לא".

מה הדיבור בקרב בעלי העסקים בביג ובסטאר בעקבות השבת האחרונה?

"מאד מאד מתוסכלים. אף אחד לא באמת מתכוון לסגור את החנויות אני לא יודעת מה יהיה מבחינה חוקית ולאן זה יתגלגל ומה יעשו איתנו? אי אפשר להמשיך דו"ח ודו"ח, כולם מתכוונים להמשיך ולשרת את הציבור אנחנו לא מפריעים לאף אחד, ולא עושים רע לאף אחד ואני מקווה שיבינו שאי אפשר להמשיך בדרך הזו של כפייה דתית. גם בביג וגם בסטאר יש תמיכה מצד בעלי המתחם".

מה דעתך על מה שקרה בשבת האחרונה?

"מצד אחד מגיעים מכל הרץ תומכים ומחבקים, אנשים הציעו לשלם את הדו"ח. אבל מצד שני אנחנו מאוד מאוכזבים כי ראש העיר אמר ביום חמישי כי יש מגעים לפתרון וזה ממש ממש נתן לנו תקווה וביום בשבת האחרונה קיבלתי דו"חות בסניפי אשדוד לאחר שקיבלתי התראות בשבועות קודמים. לא האמנתי שבאמת יתנו לנו דו"חות, חשבתי שזה ייגמר וייסגר אחרי מה שראש העיר אמר. זה נורא עצוב לי באופן אישי שהכפייה הדתית הזו מצליחה להשתלט עלינו, אני מאמינה באלוקים וביהדות אבל למה לסגור עסקים בשבת? אם ניתן לזה לקרות מה יהיה הלאה? בתי הקפה והקולנוע יהיו היעד הבא, חייבים לשים פה גבול מסוים וכעדות לכך ניתן לראות את הפוסט שהעלתי, שצבר תאוצה".

הפוסט הויראלי

בואי נדבר באמת על הפוסט, נכון לעכשיו יש לו 3,606 שיתופים וזה רק עולה ועולה. מה לדעתך גרם לתהודה הזו ברשת?

"אני הייתי אמיתית ולא באתי לקדם את הרשת שלי בשום דרך שהיא באמצעות הפוסט ולכן גם לא עניתי לתגובות שביקשו לבוא ולפרגן כי זו לא הנקודה של הפוסט. המטרה היא לבא להשמיע את זה שזה לא ייתכן שב2018 מישהו חובש כיפה יבוא ויגיד לי גם את תחבשי שביס. למה? אני מכבדת אותך – תכבד אותי! אני מממנת את הדתיים ונותנת להם להמשיך במלאכה המבורכת שלהם באמצעות המיסים שאני משלמת. באתי בשפת העם ואמרתי 'חברה תראו מה קרה, איפה החיה ותן לחיות?'.

יש לי לקוחות דתיות מקסימות ואפילו אנחנו מוצאת את הדרך להתאים להם אופנה צנועה, הכל יכול להשתלב יפה ביחד אין שום סיבה לסגור לנו את החנויות בשבת.

הצורה שבה ניסתי את הפוסט גרמה לאנשים לבא ולהגיד את צודקת או לא צודקת, באתי ממקום כנה ולכן זה גרם להצלחה, וזה רק ממשיך וממשיך.

 

אנשים מחפשים להביע את הדעה שלהם, גם אם זה טוב וגם אם זה רע – לא כולם צריכים להיות במחשבה שלי. אבל לפני שלוש שנים שנפתח הביג ראש העיר אמר שאין עם זה שום בעייה שנעבוד בשבת בגלל שאנחנו ממוקמים בפתאי העיר, אין שום דרך להגיע אלינו שזה דרך שכונה חרדית, אז מה הבעיה? מה האישו? אז מה עבר חוק המרכולים וראש העיר הבין שהוא לא הולך להיבחר בבחירות הבאות אז אתה סולל את דרכך בפוליטיקה ומתחבב על חברי הכנסת בש"ס? אין לי שום הסבר לזה ששלוש שנים הכל בסדר ופתאום העולם מתהפך".

מה לדעתך יהיה הלאה?

"אני מאד מקווה שזה ייפתר. אני מאד מקווה שראש עיריית אשדוד יבין שהוא טעה, שהוא מפלג את העם וזה יוצר פה קרע מאד בעייתי, אני מאוד מקווה שאשדוד תמשיך ותחזור להיות כמו שהיא הייתה עד היום".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר