פרננדו מרמן ולואיס הר

תחת אש ברפיח: חולצו בחיים שני חטופים

השניים חולצו במבצע הירואי תחת אש ממבנה בעיר רפיח. מצבם הרפואי טוב

פורסם בתאריך: 12.2.24 07:33

     

הותר לפרסום כי במבצע משותף של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) ברפיח, חולצו הלילה בחיים שני חטופים ישראלים.

השניים, פרננדו סימון מרמן בן 60 ולואיס הר בן 70, נחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7/10.

"על המבצע הזה צה"ל ושב"כ עובדים כבר תקופת זמן ממושכת, לא היו תנאים עד כה לבצע אותו והמתנו עד שיתממשו התנאים", הסביר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, "במבצע הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח. הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית סביב השעה 1:00 בלילה, וביצעו פעולה מורכבת מאוד על מתחם בניין – בקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי.

"כשהכוחות הגיעו לשם – התבצעה פריצה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים. הכוחות הסתערו לתוך המבנה בפריצה חמה בהפעלת מטען, כי הדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים המבוגרים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה".

החטופים מובאים לבית החולים בישראל. צילום: דובר צה"ל

עוד סיפר תא"ל הגרי: "התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר, נפתחה אש מהמבנים הסמוכים. חיל האוויר תקף שם בעוצמה – יש מחבלים רבים שחוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, מעבר לכך – אין נפגעים לכוחותינו.

"לאחר מכן הכוח ניתק מגע, כוחות של חטיבה 7 עם שייטת 13 ליווה החוצה את הכוחות על נמ"רים. הפעולה כולה נמשכה ביעד עצמו כשעה מקצה לקצה. הם הגיעו למנחת סמוך, הבאנו לשם את החטופים ומשם המריאו לשיבא – שם הם פוגשים כעת את בני משפחותיהם.

"זה היה לילה עם הרבה מאוד מתח אבל תוצאה מאוד מרגשת. יש לנו עוד 134 חטופים ואנחנו זוכרים שנמשיך לעשות כל מה שיכולים כדי להשיב אותם הביתה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר