ההתנגדות הוסרה. הדמייה: כך ייראה הפרויקט מול חוף לידו, באדיבות הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד

בתחום של 300 מטר מקו החוף: אושר פרויקט לידו למלונאות ומגורים

נדחתה התנגדות תושבי 'שכונת חברת החשמל' והירוקים: הוועדה המחוזית אישרה הקמת מלון ומגדל מגורים מול חוף לידו. בועז רענן: "תיווצר חומה בין הים לעיר - תקדים מסוכן"

פורסם בתאריך: 2.11.17 08:18

     

 

 

לא עזרו התנגדויות תושבי רובע א’ באשדוד וגם לא התנגדות הירוקים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרום אישרה פרויקט פרטי רחב היקף הקרוב לחוף הים.

מדובר במיזם הכולל שני בניינים: האחד של תשע קומות שישמש מלון, והאחר של 14 קומות למטרת מגורים (103 יחידות דיור) מעל קומת מסחר בעורף המגרש.

התושבים טענו שהוא אינו מתאים לטופוגרפיה של השכונה, כי המגדלים יסתירו להם את הנוף לים, יחסמו את האוויר ויצופפו מאוד את האזור המאופיין בבתים צמודי קרקע.

בפורום הציבורי לאיכות הסביבה גרסו שהמיזם ממוקם באזור רגיש, קרוב לקו החוף, והוא יצור מעין חומה שתחצוץ בין העיר לבין הים וגם יהיה בכך משום תקדים לבנייה נוספת לאורך רצועת החוף של אשדוד.

חנה קופרמן מהפורום הישראלי לשמירה על החופים טענה שהפרויקט נמצא בתוך תחום 300 המטרים מקו החוף שבו יש מגבלות על בניה ופיתוח. בוועדה אישרו את הדברים אך טענו שמכיוון שהוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) לא הביעה התנגדות, אין מניעה לאשר את התכנית. בסופו של דבר הוועדה דחתה את כלל ההתנגדויות.

בועז רענן

“אנחנו מאוכזבים ושוקלים להגיש ערר, ואם יהיה צורך גם נגיע עד בג”ץ, כי יש חשש שהפרויקט הזה ייצור חומה בין העיר לבין חוף הים, ובעקבותיו יאושרו פרויקטים דומים נוספים, זה תקדים מסוכן”, אמר ביום רביעי יו”ר הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד בועז רענן. עתה שוקלים המתנגדים להגיש ערר ואולי אפילו להגיע עד בג”ץ.

 

ועדת המשנה להתנגדויות שבתוך הוועדה המחוזית בראשות דוד לפלר דחתה גם את בקשתו של מהנדס העיר דורון חזן להגדיל את שיעור הדירות הקטנות במיזם מ-25 ל-30 אחוזים. בוועדה נימקו: מדובר בפרויקט יוקרה ליד הים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר