מוקד טלפוני. צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage
מוקד טלפוני. צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הסוף לשיחות הטלמרקטינג וההונאות: מיזם "אל תתקשר אלי" יצא לדרך

הרשות להגנת הצרכן הודיעה על פתיחת ההרשמה למאגר "אל תתקשר אליי" - החוק אוסר על חברות טלמרקטינג ושיווק להתקשר לצרכן שנרשם למאגר. המאגר נפתח להרשמה לציבור הרחב והחל מיום 1.1.23 אסור יהיה להתקשר למי שמספר הטלפון שלו במאגר. ניתן להירשם ולרשום גם את בני המשפחה. 70 אלף כבר נרשמו

פורסם בתאריך: 13.12.22 19:37

     

בחודש שעבר נכנס לתוקף התיקון לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב את חברות הטלמרקטינג לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר "אל תתקשרו אליי". לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר.

חברה שתתקשר למספר טלפון המופיע במאגר יכולה להיקנס בסכום של 46,080 ש"ח לגבי כל הפרה.

כיצד נרשמים למאגר:

עקרונות המאגר:

  • המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים.
  • המאגר הינו שירות ללא עלות.
  • הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר.
  • יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן.
  • ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.
  • כל אדם יכול לרשום כל מספר טלפון למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).
טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

טלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

אילו עוסקים מחוייבים לבדוק במאגר בטרם הם מבצעים שיחת שיווק:

  • המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים.
  • חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי ובנקים.

כניסה לתוקף:

החל מיום 1.1.23 החוק יכנס לתוקף ולא יהיה ניתן להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם הנייד או הנייח למאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.

המהלך ילווה בקמפיין שיעלה למודעות ולשיח הציבורי את הקמת מאגר אל תתקשר אליי ומטרתו הנעה לפעולה של כניסה למערכת והרשמה למאגר. הקמפיין יכלול פניה בשפות שונות ופניה למגזרים השונים, ובנוסף יהיה דגש מיוחד על עידוד לרשום למאגר את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים.

את המעטפת הדיגיטלית המלאה של המיזם, הכוללת אפיון, עיצוב והקמת מספר סביבות פיתוח בענן שיעבדו בסינרגיה מלאה ביניהן, יצרה חברת הדיגיטל ZIGIT מקבוצת SQLink המביאה את המומחיות שלה בתפירת פתרונות טכנולוגיים ומערכתיים מתקדמים. החברה אפיינה ארכיטקטורה ייחודית ומורכבת, בעיקר כחלק מהיותו תחת "פרויקט נימבוס" המאסיבי שבתחילת דרכו, הכוללת כמות גדולה של מיקרו-שרתים מהירים ומאובטחים, על מנת לאפשר טיפול בזרם של מאות אלפי בקשות, לכדי רישום של מיליוני מספרי טלפון של אזרחי ישראל במאגר.

האתגר הרוחבי עלה במספר היבטים החל מניהול שיתוף הפעולה בין מספר חברות וגורמים שונים המעורבים במיזם לכדי פתרון מלא (חברות הטלמרקטינג, מנהלי סביבת הענן הממשלתית ועוד), ועד לחיבור של מספר טכנולוגיות ופלטפורמות שונות (אתר, אפליקציה, IVR, צ'אט-בוט, מודל סקרים…), המבטיח מענה מהיר לצרכן וחווית משתמש נוחה וידידותית, גם כאן עם התכווננות מיוחדת לאוכלוסיה המבוגרת ודגש על ממשק ברור וקל לתפעול.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר