מימין לשמאל: שרון מרק' ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, צבי מנור, סמנכ"ל תפעול ישראל אדמה, ד"ר ארז ברנבוים וד"ר גיל לוי. צילום: פבל

חברת אדמה ובית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד משיקים אקסלרטור ליזמות רפואית

המחזור הראשון שנפתח השבוע מעודד מציאת פתרונות חדשניים לאתגרים רפואיים. בין המיזמים שנבחרו: אבחון מהיר של נגיף הקורונה על ידי זיהוי חלבונים ייחודיים ואפליקציה שתסייע בטיפול בילדים עם שיתוק מוחין

פורסם בתאריך: 16.6.20 11:24

     

על רקע משבר הקורונה, חברת אדמה, מהמובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, משיקה לראשונה בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד, תכנית האצה לסטארט-אפים בתחום היזמות הרפואית. התכנית: "אקסלרטור אדמה ליזמות רפואית", הוקמה במטרה לעודד מציאת פתרונות חדשניים בתחום ה-Health Tech, שיפור איכות השירותים הרפואיים ומתן מענה לאתגרים בתוך בתי החולים. 

מתוך למעלה מ-20 מיזמים שהוגשו על ידי אנשי תחזוקה, מנהלה, אחים ורופאים בבית החולים, נבחרו 12 מיזמים אשר יפתחו את המחזור הראשון שיימשך 10 שבועות. התוכנית תנוהל על ידי דר' יוסי רוזנבלום, המנהל של eHealth Ventures, ובמסגרתה 2 מסלולים מרכזיים: ליווי ליוזמות עסקיות (מוצרים או שירותים) וליוזמות פנים ארגוניות במטרה לשפר תהליכים בתוך בית החולים. במהלך התקופה, יקבלו היזמים ליווי והדרכה ממנטורים ומומחים מעולמות הבריאות והטכנולוגיה ומחברת אדמה שיסייעו להם בבניית מודל עסקי, אסטרטגיה שיווקית, פניה למשקיעים וגיוס הון.

המיזמים הנמצאים כיום בשלבי תכנון ראשוניים, נועדו ברובם לספק מענה לאתגרים יום-יומיים בתחום הרפואה. כך לדוגמא, מיזם שמוביל ד"ר זיו סביליה, מנהל מעבדת המחקר באסותא לזיהוי ואבחון מהיר של נגיפים כמו הקורונה, נועד להחליף את בדיקות החום שמבוצעות כיום (לדוגמא – בשדות תעופה) אשר אינן מזהות באופן מדויק ומיידי נשאי וירוס בשלבים ראשוניים. כמו כן, היזמית אלינור איתם מהפקולטה להנדסה במכללת סמי שמעון, בשיתוף עם דר' שני קיסרי מהמחלקה לרפואה דחופה באסותא אשדוד, מקדמות פתרון חדשני שיאפשר לחולים עם מחלות ספסטיות, כמו שיתוק מוחין או הפרעות בשרירי הגפיים, לשפר את פעילותן המוטורית באמצעות גירוי חשמלי הנוצר על ידי שימוש באפליקציית סמארטפון. "כיום, אין תרופה למחלות כמו שיתוק מוחין והפתרון שאנו מציעים עשוי לשפר משמעותית את חייהם של החולים", מציינת איתם.

צבי מנור, סמנכ"ל תפעול ישראל באדמה: "אדמה, כחברה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה בתחום הפתרונות להגנת הצומח, מעודדת בקרב אנשיה תרבות של חדשנות, יזמות וחשיבה מחוץ לקופסא. על כן, החבירה לביה"ח אסותא אשדוד בהקמת "אקסלרטור אדמה ליזמות רפואית", היא אך טבעית עבורנו. אנחנו גאים בפרוייקט אשר מבטא את המחוייבות הגדולה שיש לנו לעיר אשדוד ולתושביה, ומשוכנעים כי התכנית היוקרתית תסייע ליזמים בפיתוח רעיונות אשר עשויים בעתיד לשרת את עולם הרפואה".

"שיתוף הפעולה עם אדמה ו- ehealth Venture מהווה צעד חשוב בפתוח יזמות כחלק אינטגרלי מפעילות בית החולים" מוסיף דר' ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד "ומשתלב עם חזונו של ראש העיר להפוך את אשדוד למרכז חדשנות המושך צעירים מכל הארץ.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד: "אני שמח על שיתוף הפעולה בין שני גופים חשובים באשדוד, הרואים את צו השעה ונכונים לתרום ניסיון, ידע ומשאבים על מנת להציע פתרונות לטובת הקהילה. זו דוגמא לאחריות החברתית של ארגונים וגופים כלכליים המודעים יותר ויותר ליחסים עם הקהילה ועם הסביבה ומחזקים ערכים של קיימות. הדברים עולים בקנה אחד עם מודלים ארגוניים וניהוליים של 'עיר חכמה' ומקיימת, בדיוק כמו חזון העיר אשדוד, ואני מקווה ששת"פ זה ידרבן אחרים לפעול במתכונת דומה. תודה ל'אסותא' ול'אדמה' ובהצלחה.״

אודות אדמה
אדמה הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, המספקת פתרונות לחקלאים בכל העולם להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים. לאדמה אחד מסלי המוצרים המקיפים והמגוונים בעולם של חומרים פעילים וכן מרכזי מחקר ופיתוח, מתקני ייצור ופורמולציות מתקדמים, לצד תרבות ארגונית אשר מעודדת את אנשיה בשווקים ברחבי העולם להאזין לחקלאים וליישם פתרונות בהתאם לצרכים בשטח. כל אלה ממצבים את אדמה באופן ייחודי להציע מגוון עצום של תערובות ופורמולציות ייחודיות ומוצרים מבודלים ואיכותיים, המספקים פתרונות אשר נותנים מענה לצרכי החקלאים והלקוחות המקומיים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר