אפרים ודר' למדן. צילום: אסותא אשדוד
אפרים ודר' למדן. צילום: אסותא אשדוד

"יש פתרונות טובים וזמינים": ניתוח לקיצור רגל באסותא אשדוד שינה את חייו של צעיר בן 19

בבה"ח אסותא התקיים השבוע ניתוח ששינה את חייו של אפרים כהן, צעיר בן 19, שרגליו גדלו באורך לא שווה, וגרמו לו לבעיות בריאותיות קשות. השבוע הוא נותח בהצלחה וכבר מתכנן טיול במדבר יהודה

פורסם בתאריך: 24.3.23 07:54

     

ניתוח משנה חיים התקיים השבוע בבה"ח אסותא באשדוד, כשאפרים כהן, צעיר בן 19, ביקש לקצר את רגלו עקב הבדל בין 4 ס"מ בין שתי רגליו שגרם לבעיות בריאותיות קשות. את הניתוח ביצע דר' רון למדן, מנהל המחלקה האורתופדית לילדים בבה"ח אסותא, בזכותו, אפרים יקבל את החיים שהיה רגיל אליהם, בחזרה.

הכל החל כשאפרים היה בן 13. עד אז הכל היה תקין, אך ככל שבגר, נוצר פער באורך רגליו, שהגיע בשיאו להפרש של כ-4 ס"מ. מאז, בשש השנים האחרונות אפרים מתמודד עם צליעה, כאבי גב, דלקות פרקים ומגבלות שונות כתוצאה מהפרשי האורך של רגליו, ופגש עשרות רופאים על מנת לנסות לטפל במצבו.

רגליו של אפרים לפני הניתוח. צילום: דוברות אסותא

רגליו של אפרים לפני הניתוח. צילום: דוברות אסותא

עם ההחרפה הבריאותית והגעתו לגיל בוגר, החליטו במשפחתו של אפרים להיפגש עם ד"ר רון למדן, מנהל המחלקה האורתופדית ילדים בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. לאחר סדרה של בדיקות הוצעו לאפרים ובני משפחתו שתי חלופות לניתוח. הניתוח הראשון, הנפוץ, לדאוג להארכה של הרגל הקצרה יותר. ניתוח זה הוא בעל זמן החלמה ארוך יותר לצד פעולות אקטיביות הנדרשות מהמטופל בזמן ההחלמה. הניתוח השני, נפוץ הרבה פחות, הוא קיצור הרגל הארוכה יותר באמצעות הסרה של חלק מהעצם. מדובר בניתוח בעל זמן החלמה קצר הרבה יותר ועם פחות צורך בהשתתפות פעילה של המטופל בזמן ההחלמה.

למרות ההבדלים בין שני הניתוחים, רוב מוחלט של המנותחים בוחרים באפשרות הראשונה – הארכה של הרגל הקצרה. ניתן להניח שהדבר נובע מרצונם לשמור על גובה ואולי אף ממודל יופי או נראות מקובלים. אך אפרים החליט לבחור בניתוח השני. החלטתו נבעה בעיקר אל מול העבודה שכיום גובהו הוא 1.84 וירידה של מס סנטימטרים לא תפגע באיכות חייו, כך לדבריו.

הניתוח של אפרים ארך שעתיים וחצי וכאמור עבר בהצלחה. במהלך הניתוח הוסרה חתיכה של כ-3 ס"מ מעצם הירך. כבר עכשיו ניתן לראות בשינוי ואפרים צפוי תוך פרק זמן קצר של התאוששות לצאת משערי בית החולים כאשר הוא בריא, שמח ועומד על שתי רגליים בעלות אורך דומה.

רגליו של אפרים לפני הניתוח. צילום: דוברות אסותא

רגליו של אפרים לפני הניתוח. צילום: דוברות אסותא

"בעיית אורך רגליים היא בעיה נפוצה, וללא זיהוי וטיפול מתאים עלולה להביא לכאבים באזור כפות הרגליים, בגב התחתון, בצוואר, ואף למגבלה בהליכה ולצליעה. הסיבות להיווצרות הזו, הן לרוב מולדות ולא ברורות", אמר ד"ר רון למדן. "אך מה שברור הוא, שיש היום לרפואה הציבורית פתרונות טובים וזמינים, ואין אף סיבה שילד או מבוגר ידחו את הטיפול בבעיה ויסבלו לאורך שנים. חשוב להדגיש שאם הבעיה מאובחנת לפני סוף גדילת הילד, קיימים פתרונות ניתוחים קלים ופשוטים יותר מאשר הטיפול לאחר תום הצמיחה".

רגליו של אפרים. צילום: אסותא אשדוד

רגליו של אפרים. צילום: אסותא אשדוד

אפרים כהן שקיבל חיים חדשים, אמר: "הקושי היה נגע כמעט בכל תחומי החיים, החל מקניית נעליים, מכנסיים מתאימים ושאר דברים ואמצעים נדרשים למהלך התקין של היום יום. מדובר במציאות לא פשוטה עבור כל אדם, קל וחומר, עבור נער. כבר היום, יומיים לאחר הניתוח אני מרגיש טוב מאוד רואה וחש את השינוי. ממתין לאישור הרופא לצאת למסע במדבר יהודה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר