הקו החם בשנה שעברה צילום: קוזוארט

ארבע קושיות ארבע שפות

לקראת פסח: רופאי 'מכבי שירותי בריאות' באשדוד יענו בקו פתוח מיוחד על שאלות הציבור בנושאי רפואה והלכה הקשורים לחג בשפות עברית אנגלית אידיש וצרפתית. הקו יעמוד לשירות כלל הציבור ביום שלישי הבא יא' בניסן (16.4.2019) בין השעות 15:00-18:00 בטלפון מספר: 03-5141010

פורסם בתאריך: 14.4.19 22:32

     

כבכל שנה, לקראת חג הפסח מתעוררות בקרב הציבור שאלות רבות הנוגעות לרפואה והלכה, בדגש על תרופות כשרות לפסח. יהודים רבים, גם כאלו המגדירים עצמם כחילונים, מקפידים על הלכות חג הפסח ונמנעים מאכילת חמץ בתקופת החג. אך מה עושים אלו שנאלצים ליטול תרופות שיש בהן חמץ? והאם הוויטמינים שאנו לוקחים בדרך קבע כשרים לפסח? ואיך מתמודדים חולי סוכרת עם מצוות שתיית ארבע כוסות בליל הסדר?

במכבי יקיימו גם השנה קו טלפוני פתוח עם מיטב הרופאים שיענו לשאלות הציבור יחד עם רבנים מוכרים. הקו יתקיים בסניף רשב"י בעיר אשדוד, במהלכו ימצאו הרופאים יחד עם הרבנים פתרונות לשאלות שיעלו מקרב הפונים. זאת כדי לשמור על בריאות המטופלים ועל הלכות חג הפסח. כדי להקל על הפונים מכל קבוצות החברה הישראלית, הצליחו במכבי לתאםת מומחים שיוכלו לענות בארבע שפות: עברית, אנגלית, צרפתית ואידיש, זאת לטובת כלל המגזרים בעיר.

בכל שנה מתקבלות אלפי פניות לקו החם, מכל רחבי הארץ והעולם. כאשר בשנים הקודמות נרשמה שביעות רצון רבה בקרב הפונים מהמענה המהיר ומהשירות המיוחד הניתן לציבור בקו זה. "אין פשרות ברפואה ובבריאות, יש פתרונות שמוסכמים על הרבנים ומאפשרים לחולים להמשיך בשגרת הטיפול ללא סייגים", אמרה נועה דרור לביא מנהלת מרחב אשדוד במכבי. "כבר מספר שנים אנחנו מקימים את הקו באשדוד ומצליחים לגייס את טובי הרופאים והרבנים שבאו לכאן וענו לפונים מכל רחבי הארץ".

בהנהלת מכבי שירותי בריאות אמרו היום כי "אנו שמחים ליזום פעילות חשובה זו המעניקה מענה לחברי מכבי, ונהנים מכך חברי כל הקופות בנושא רפואה והלכה. הקשר של מכבי לקהילה מוכיח את עצמו מידי שנה. מכבי הצליחה להביא שירות ייחודי המאגד רפואה מקצועית והלכה. אנו במכבי, מאחלים לכל בית ישראל חג כשר ושמח".

 

אספנו עבורכם את השאלות המרכזיות שעלו שוב ושוב בקווים החמים בשנים קודמות:

 

  1.    האם בהזנה באמצעות זונדה, במקרים של אשפוז – האוכל חייב להיות כשר לפסח?

תשובה: במקרה זה מותר לאכול חמץ. בכל מקרה, אסור להחליף סוג הזנה ללא התייעצות עם הרופא קודם.

 

  1.    האם ויטמינים כשרים לפסח?

תשובה: כיוון שזו לא תרופה מצילת חיים, ניתן להפסיק את הנטילה למשך שבוע. ישנם סוגים של ויטמינים שהינם כשרים – מומלץ להתייעץ עם רופא.

  1.    האם מותר לנטול תוספי מזון או ברזל?

תשובה: מי שחייב ע"פ חוות דעת רפואית ימשיך לקחת, אך במרבית המקרים אין חובה בכך לכן אפשר להפסיק בנטילה למשך שבוע.

 

4.  מה יעשה מי שנאסר עליו מסיבות בריאותיות לשתות יין?

תשובה: חולי סכרת יכולים לשתות יין יבש ללא סוכר או מיץ ללא סוכר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר