המבול בגן יבנה והחילוץ מהמים הקרים. צילום: דוברות כבאות והצלה

צפו: יותר מ-10 חולצו בגן יבנה המוצפת

עקב הגשמים הכבדים נחל האלה עלה על גדותיו. הצפות בשני מוקדים עיקריים ביישוב

פורסם בתאריך: 9.1.20 12:02

     

הסופה ממשיכה להכות ללא רחמים ברחבי הארץ. נחל האלה הסמוך ליישובים גן יבנה ושתולים עלה על גדותיו. כתוצאה מההצפה, הכניסה ליישוב שתולים מכיוון צומת עד הלום נחסמה על ידי כוחות המשטרה וגם בגן יבנה פועלים כל הכוחות בשטח כדי לנסות ולהשתלט על המצב.

בישוב שני מוקדי הצפות מרכזיים. הראשון באזור התעשייה גן יבנה והשני בשכונת מכבים. אזור התעשייה הוצף בעיקר מהמים העולים מנחל האלה. לפי דיווחים המים באזור זה הגיעו לגבוה משוער של כ-20 ס"מ. לוחמי אש הוזעקו למאפיה באזור בכדי לחץ מספר עובדים שנלכדו במאפיה שהוצפה. עקב טמפרטורת המים וגובה המים מועברים המפונים למקום מבטחים.

צפו בחילוץ ממאפיה באזור התעשייה:

 

אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום מסר, כי "לוחמי האש בכלל התחנות במחוז מבצעים סיורים במוקדי הצפה ומוזנקים לאירועים על פי  קריאות אשר מתקבלות מאזרחים במוקד 102".

ראש מועצת גן יבנה אהרון דרור מסייע לאישה לתפוס מחסה מהגשם. צילום: דוברות המועצה

צוות שפ"ע נאבקים בהצפות. קרדיט: מועצה מקומית גן יבנה

אנשי מחלקת שפ"ע ותברואה של המועצה הגיעו אל האזורים המוצפים כשהם פותחים סתימות קולטנים כדי לאפשר ניקוז טוב יותר של המים המצטברים. במועצת גן יבנה מוסרים כי החל משעות הבוקר כל הצוותים עובדים בשטח במלוא הכוח כדי לתת את מלוא העזרה לתושבים ולאפשר ניקוז מהיר ככל האפשר של המים הרבים שהצטברו מהגשמים. עד כה לא ידוע על כל נזק בנפש ביישוב כתוצאה מהסופה ונזקיה, לפחות עשרה אנשים חולצו מאזור ההצפה בתעשייה גן יבנה. וראש המועצה קורא לתושבים להתרחק מהמקום.

עומרי וייסמן, עוזרו של ראש מועצת גן יבנה: "אנחנו ערוכים ופועלים לתת עזרה לתושבים. במהלך השבועות האחרונים ביצענו היערכות למצב ואיתרנו מראש מקומות שמיועדים לפורענות כדי לשפר בהם את הניקוז וכבר רואים שיש שיפור לעומת הצפות קודמות על אף הסערה העוצמתית הזאת".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר